< Tilbake til oversikten

Kroppen husker ...

Kanutten sa for siden:

En fysioputt jeg var hos sa at på akkurat samme måte som når du hører DEN sangen, ser DEN filmen, lukter DEN lukta og minnene strømmer på så husker kroppen ting som skjedde når kroppen var i DEN tilstanden/formen.

For å presisere... Jeg hadde nettopp vært hos psykomotora og blitt knadd og eltet på som en annen pizzadeig. De som har vært hos psykomotoriske fysioputter vet at dette er massasje på en helt annen måte enn det vanlige fysioputter utøver. Jeg hadde altså vært hos denne dama.. Jeg var svimmel og kvalm da jeg gikk ut. Mens jeg satt i bilen på tur hjem fikk jeg det for meg at jeg ville ha te... DEN teen! En te jeg ikke har drukket på over tjue år. Jeg føyk på teshopen og fikk tak i den teen. Det var viktig at det var løs fruktte. Jeg dro deretter hjem, kokte meg te, lette frem ei cdplate jeg ikke har hørt på omtrent like lenge (Camel- Stationary Traveller- Long goodbyes), og jeg hentet frem hekletøyet og begynte hekle på et vindusbilde! Jeg som ikke har heklet på år og dag! Så der satt jeg da og plutselig innså at slik pleide jeg jo sitte for tjue år siden.

Jeg tok det opp med putta på neste avtale og hun fortalte at kroppen husker... Og det hun gjorde med meg forrige gang fikk kroppen til å erindre det som jeg endte opp med; te, gammel musikk og hekling.

Noen som har vært borti noe lignende??

Kanutten sa for siden:

Jeg synes dette er spennende, for jeg vet liksom aldri hva slags minner som dukker opp etter at jeg har vært hos henne..

Lillemy71 sa for siden:

Oi, det hørtes faktisk litt spennende ut, så sant man ikke har noen fryktelig, stygge uvaner fra gammelt av som dukker opp :D

Har ikke opplevd lignende, men nå er det sikkert ikke slik type massasje jeg får hos min muskelterapeut, selv om det er type brøddeig massasje :D

senka sa for siden:

Så deilig at det kom fine minnene for deg Kannutten:)
Jeg var hos dama mi i 14 år, også psykomotorisk terapeut og har ikke opplevd
noe liknende..men hver gang følte jeg ubeskrivelig ro,og var fylt med glede.
Vi har jobbet mer med øvelser enn med massasje,men uansett ville jeg
aldri hjem fra henne :(

Kanutten sa for siden:

Jeg kan bare underskrive på det jeg skrev om først. Kroppen husker.

Nå som jeg er blitt 17-20 kilo lettere enn det jeg var kjenner jeg stadig vekk at ting/folk/hendelser på akkurat DEN vekta trår til.

Jeg har nå begynt igjen med magedans (!), har sex med sambo på en annen måte, ser den og den filmen om igjen, lager mat jeg pleide lage ved denne vekta, har aktiviteter sammen med ungene på en helt annen måte.. Og det har ingenting med vekta å gjøre, men det som skjedde da jeg veide "det".

Så jeg er overbevist om at kroppen husker.

Det som er litt skummelt for meg nå er at om ti kilo til vil kanskje kroppen huske hvordan det var å bo sammen med eksen... Men jeg skal overvinne det!!

pådetfjerde sa for siden:

Så spennende! Jeg har ikke opplevd noe lignende, men har ofte slik følelse av at noe har skjedd før. Deja vù, liksom.

(Og haha, håper kroppen din ikke husker eksen :p )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.