< Tilbake til oversikten

Har Kavli ødelagt ostene sine?

tasseladd sa for siden:

Jeg har lenge benyttet forskjellige typer Kavli skivet ost til å lage osteknekkis i micro´n. Men de to siste pakkene med Kavli Bacon ost jeg har kjøpt har ikke fungert som osteknekkis.
Tidligere blåste osten seg opp og ble luftig, akkurat som ett knekkebrød, men nå blir de bare som ett flatbrød.
På pakken står det "Ny og bedre" men for meg er den ødelagt :/

Noen andre som har opplevd det samme?

frøken sa for siden:

Jepp :(

Dietta sa for siden:

Fullstendig ødelagt :hylgrine:

brdmnd sa for siden:

Hmm... jeg lurer på om Kavli har merket noen nedgang i salget etter at de "ødela" disse ostene sine? Jeg lurer også på om de vet hvorfor, i så fall. Kanskje noen burde fortelle dem det?

Lavkarboforlivet sa for siden:

Det samme her, men en stund siden jeg oppdaget det. Har ikke kjøpt siden....og ja, kanskje de skulle fått.info om dette :-)

Lillemy71 sa for siden:

Er bare å sende en mail og spørre om hva de har endret og hvorfor. Er ikke sikkert de bryr seg dessverre :rolleyes:

smgj sa for siden:

Om nok potensielle kunder forteller at endringene gjør at de kjøper mindre så lytter nok Kavli, skal du se... Det er så greit - produsenter lytter ALLTID på pengesekken (kundene)...

Dietta sa for siden:

Kavli kan kontaktes (mailes) her.
Lets go :D

Dietta sa for siden:

Da har jeg sendt mail.

Hiv dere på alle sammen, så kanskje vi lykkes :D

stinei sa for siden:

Har sendt mail :-) Savner jalapeno-knekkis!

Nutta sa for siden:

jeg sendte mail når de endret osten, og har enda ikke fått svar :(

tasseladd sa for siden:

Da har jeg også sendt mailt til Kavli :)

Hamster59 sa for siden:

Hadde smelta kavli-ost til tacoen for et par uker siden. Syntes den ble en myk guffe, men den stivna da etter hvert.

Men hva har skjedd med Kavli-majonesene? Finner dem ikke i butikkene for tida. Synd, for de inneholdt rapsolje og var et bedre alternativ enn Mills. Kan alltids bruke Hellmanns, men er usikker på hvor den produseres; kjøper helst kortreist mat hvis jeg kan, helst produsert i Norge i hvert fall.

langaard sa for siden:

Coop sin majones inneholder rapsolje, god er den også;)

FrkMarge sa for siden:

Har sendt dem melding om både majones og ost... finner ikke majonesen jeg heller :(

Småspiseren sa for siden:

Nå har ikke jeg kjøpt kavli ost på veldig lenge (studenøkonomien holder ikke helt til det :( ) men gjelder dette alle ostene? før har jeg syntes at bacon osten har vært skikkelig ekkel, og har aldri klart å spise denne "rå" på grunn av smak og konsistens. Men Jalapeño osten har jo alltid vært bra :O

FrkMarge sa for siden:

Jeg fikk svar fra Kavli i dag.

Ser ikke ut til at vi er mange nok som klager foreløpig... det er det åpenbart en del "burgerfolk" som har gjort :(
Men majonesen er tilbake i butikken :D

stinei sa for siden:

Det gjelder jalapeno osten også ja. Jeg syns den var helt super. Smaken er fremdeles god, men blir bare rar når den varmes

Ciss sa for siden:

Opprette facebook-gruppe, kanskje? Det er vel den mest effektive måten å nå mange tilhengere på!

Yrla sa for siden:

teit de ikke bare lagde en ny variant istedet og reklamert på pakka at det var en smelteost

Kanutten sa for siden:

Gå over til fienden! Osten deres er veldig god!

Dietta sa for siden:

Eneste tilsvarende jeg vet om er Tines taffelost med tomat. Den blir fortsatt fin og oppblåst. Vet du om flere :confused:

FrkMarge sa for siden:

Synes ikke taffelosten blir god jeg... bare seig, ikke sprø slik Kavliosten ble før...:(

Dietta sa for siden:

Merkelig, for hos meg så blir den sprø og fin, ikke seig i det hele tatt :)

Lillemy71 sa for siden:

Bruker vanlig jarlsberg med en liten dært norzola oppå, fungerer utmerket det også :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Her også, syns den er mye bedre enn kavli sine var til osteknekkis uansett.

Dietta sa for siden:

Jeg liker det at den er veldig smaksnøytral, for det synes jeg er best til knekkebrød og pizzabunn. Likte dog jalapenoosten best som snaks, til taco, lasagne o.l.
Er litt som Ole Brum jeg da - Ja takk, begge deler :D

Kanutten sa for siden:

Den finnes med skinke også. Men da har jeg sett bare hele oster. Jeg lager tykke staver av den.

Dietta sa for siden:

Den med tomat er også hel ost, så da er det sikkert samme osten, men med annen smak. Har aldri sett den, men skal lete :)

Kanutten sa for siden:

Den med tomatsmak finnes som skivet. Har mange av dem i kjølerommet. :)

Signerer det med Tine sin taffelost med tomat, den blir alltid sprø og fin hos meg:)

smgj sa for siden:

Går det ikke an å smaksette tine sine oster noe? Jeg tenker på at dersom man vil ha jalapenosmak så kanskje det går an å hakke bittelitt og legge mellom to skiver med ost før njuking?

Dette ville jeg absolutt tro at skulle gå fint:)

Kanutten sa for siden:

Prøvde en osteskive fra kavli i dag i mikroen. Jeg ble bare stående å se på, meget fasinert!! Det smalt og sprutet som bare det i mikroen og det jeg tok ut var en våt flekk!!! DA lo jeg godt!!! Og ble enda mer glad i tomatosten jeg har i kjølerommet.. :p

Dietta sa for siden:

Absolutt :D Det er planen min ;)

Ha ha ha:-) Minner veldig om mitt forsøk forrige gang.... :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.