< Tilbake til oversikten

Dere som handler på Iherb

Spiren2012 sa for siden:

Hva handler dere der? gi meg gjerne bilde av produktet :)
er ny i lavkarbo og synest dei hadde veldig stort utvalg men værre når man ikke vet hva man skal bestille der ifra.

Mariann S sa for siden:

Den tråden der er etterkvart so lang at det går ikkje an å starte å lese seg gjennom, iallefall ikkje for en som er ny ;)
Eg bestilte frå Iherb for første gong denne veka, og eg starta på den tråden...
Leste meg halvveis, og brukte uendelig med tid. Der er ganske mykje utenomsnakk og derfor litt mykje å pløye gjennom :)

Eg kan no linke til dei tinga eg kjøpte
Stevia english toffee
Vanilla stevia, alcohol free
Xanthan Gum
Whole ground flaxseed meal

Har tenkt å kjøpe
Lakrisrotpulver
Cacao nibs
Kakaopulver
Yaconsirup

Moogie sa for siden:

Jeg kjøper mye kokosolje, selvsagt! Har kjøpt flere merker og har vert like fornøyd med alle. Så bare kjøp den som er rimeligst den dagen ;) Denne f.eks. Har også kjøpt koksmel til baking, supert å ha i skapet! Og mandelmel (finner ikke linken i farta). Sukrin (Erythriol) til søting. Også mange ulike flytende stevia. Har kjøpt stevia sukketer også en gang, men de likte jeg ikke, de var for store til en kopp te så det blei alt for søt! nok med en kvart for min del. Vaniljeekstrakt. Magnesiumdropper isteden for tabletter. Også noen kjempe gode te. Nøtter. Og masse annet nyttig og unittig. Neste pakke som skal bestilles har jeg tenkt å prøve ut noen proteinpulver. En pea protein pulver kanskje? for se... Også må du huske å skaffe deg en rabattkode ;) Alle som har handlet der før har en som gir deg minst 10$ på 40$ bestilling ;) Så spørr vennene dine som har handlet eller ev. se på Facebook sia til iHerb der legger dem også en kode. Greit å spare litt peng ;) Og pass på å bestille for under 1,8 kg så betaler du bare 6$ i frakt.

Er så eni, så enig!!! :DBlir så lei av å bli henvist til gamle tråder! noe har blitt nytt, noen har nye erfaringer, noe har utgått osv. Min mening generelt at et levende forum må bare ha masse nye tråder hele tia! Selv om de er om de samme gamle temaer. Det er jo altids noe nytt å si om det uansett:D

Moogie sa for siden:

oida! den der så ut til å være bra billig. Hvordan er den? er ikke det bare linfrømel? er den tør at den oppbevares fint? Jeg har prøvd å male linfrøene selv og oppdaget at de er så fuktige (mye fett i seg?) at de ligger ikke godt ferdigmalte. Det ferdigmalte melet harsknet veldig fort. Så jeg maler ferskt hver gang.

nellie sa for siden:

Nå er det jo ikke snakk om en gammel tråd.. Det er en tråd som har vært aktiv lenge og som fortsatt er det.

Moogie sa for siden:

tja.. den er startet for over 2 år sia!! den har 2350 innlegg idag. Joda, aktiv? men er det nødvendig? man kan jo like greit gi svar til den som spørr her og nå fremfor å måtte blad gjennom innlegg i 3 timer uten ev. å bli noe klokere.

Mariann S sa for siden:

Som du kanskje såg, so er det mi første bestilling frå iHerb, so dette kjøpte eg fordi det var so billig for å prøve.
Skal gi tilbakemelding eg når eg har hatt det ei stund :)

Og Nellie: ja det er ein tråd som er aktiv fremdeles, men for en ny iHerb-kjøper er den alt for uoversiktlig ;)

Moogie sa for siden:

Supert om du husker på å fortelle hvordan det gikk :) Har jo ikke tenkt over at det var uprøvd av deg enda, hehe. Sorry! Ivrig her:D

Målselv sa for siden:

Heisann! Dersom du blir spurt om du har en rabattkode kan du bruke denne:fjernet . Jeg bestillte varer for litt siden, og venter i spenning på denne. Har bestilt div protein / lavkarbo barer. Kommer unna med under 2/3 av det jeg må gi på butikken her. Dette til tross for porto.

Supera sa for siden:

Men det er da stadig noen innom der og lurer på tips uten å lese gjennom hele tråden. Man kan jo lese noen sider bakover og se om det er noe interessant også.

MAR sa for siden:

Hvis vi følger den tankegangen så kommer jo det samme til å skje med denne tråden dersom den fortsetter å bli brukt - så vil neste person komme og synes at denne tråden har blitt for uoversiktlig, og så vil det bli startet enda en. Og så videre. Så har vi plutselig massevis av tråder om akkurat det samme, og DET blir fort uoversiktlig, det ;)

Skjønner at den tråden blir i lengste laget, men man må jo begynne et sted også da. Og som Supera har nevnt, så må man kunne bla litt tilbake og lete. Jeg ser ikke egentlig problemet, da den tråden går på akkurat det samme. Hvorfor er det verre med en tråd hvor man legger inn hva man kjøper som er lang, i motsetning til en kort en? :geip:

Det finnes jo forøvrig søkefunksjoner i trådene, dersom man leter etter noe spesifikt :)

Laelli sa for siden:

Jeg har handlet på iherb ufattelig mange ganger :D Jeg har prøvd stevia dråper i både vanilla creme, english toffee, hazelnut, berries og sitronsmak! Liker egentlig alle :D

Ellers kjøper jeg ingredienser til å lage min egen sjokolade: yaconsirup , rå kakaopulver, kokosolje, carobpulver og kakaosmør.

Mirakelnudlene er stor favoritt, og samme er risen! De lukter pyton, men etter du vasker de og tilsetter de maten så gir de ingen smak.

Proteinpulver med browniessmak, vanilje, sjokolade og peanøttsmør. Vanilje og sjokolade er kjempegode å bruke i drikkevarer og baking, mens brownies og peanøttsmør er best egnet til baking og ikke drikkevarer (synes jeg)!

Og selvfølgelig sukrin , peanøttmel og fiberhusk er greit å ha til bakingen :)

Har også prøvd sjokoladedip og den smaker pyton alene, men er kjempegod blandet med f.eks. tyrkisk yoghurt!
Tacokrydderet smaker ikke direkte taco, men er godt :)

Moogie sa for siden:

nå blei denne tråden veldig off topic da. Istedenfor å svare til trådstarteren diskuterer man hvorfor/hvorfor ikke ;) Men det gjør jo ikke noe da. Eller? Det er jo helt greit å søke og finne svar i gamle tråder osv. Gjør ikke meg noe. MEN jeg syns det er mye bedre forumkultur å svare direkte til trådstarteren enn å bare henvise til noe som har blitt skrevet før. Henvinsing er jo greit i og for seg. Men et "levende" samtale er jo bedre :) Og for min del så gjør det meg ikke noe å svare omså i 20 like tråder. De blir for uoversiktelige å leite gjennom, greit nok, men den som spørr får jo da svar på sine spørsmål. Det er jo nesten som om når man spørr en venn om hvordan en ting er og få til svar at det er jo bare å se gjennom bøkene på bibiliteket, for der var det mange gode svar. Ville man ikke heller hatt et svar fra vennen med en gang ;) Og får man resposn på sine tråder føles det straks lettere å være på forumet, som en del av felleskapet. Men for all del, de som ikke liker å svare flere ganger på samme spørsmål trenger jo ikke å gøre det. Så de som liker det gjør det :) de som ikke liker det gjør det ikke. Ikke sant?

Beklager at temaet blitt dratt så langt:uskyldig: Nå lister jeg meg stille ut og kommer tilbake om jeg har noe mer å fortelle:liste:

Dietta sa for siden:

Den liker jeg godt også :)

MAR sa for siden:

Grunnen til at den ble off topic er vel at den helst ikke burde brukes i det hele tatt.. :P Med fare for å fremstå som fryktelig vrang må jeg nesten bare få nevne at det er god forumskikk å bruke eksisterende tråder der det er mulig, og det er av hensyn til flere ting. For eksempel er det mye lettere for de som leter å finne informasjon om et tema hvis det ikke er ørten ulike tråder om samme sak.. ;)

Alle kan selvfølgelig ikke vite at vi oppfordres til ikke å lage nye tråder der aktive tråder allerede finnes, men da må man jo få lov til å fortelle dem det da. Så da vil jeg bare presisere at det absolutt ikke var meningen å virke lite hyggelig eller avvisende! Og jeg beklager om jeg skrev slik at det kunne oppfattes sånn :)

Mariann S sa for siden:

Bla litt tilbake i over 2000 innlegg??? :eek:

Søke etter noke spesifikt??? Er det det nye iHerb-brukere gjør, vi veit jo ikkje kva som finnes en gang.

Hadde eg komt inn i den gamle tråden og spurt KVA dokke kjøper på iHerb, ville eg fått som svar - LES gjennom tråden :confused:
Og den er LANG og uoversiktlig.

Klart eg får svar om eg spør etter noke spesielt

Og eg hadde iallefall ikkje funne linken til den bloggen, men den vart lagt inn her no, enkelt og greit :)

God forumskikk er også å ikkje skrive, om ein ikkje svarer på det TS spør om ;)

Borealis sa for siden:

Bare slett mitt innlegg, men føler bare for å gi min støtte til MAR og andre som mener at en tråd om et tema er nok. Om så kan nye forumdeltagere bare legge inn et spørsmål om et produkt/anbefaling i den gamle eksisterende tråden, og der få et svar. På sikt vil det bli veldig rotete med "ørten" Hva -kjøper-du-fra-iherb-tråder.....

Supera sa for siden:

Bla litt bakover som i å lese de siste 5 sidene kanskje. Det er stadig noen som er innom tråden og sier at den er så lang at de gidder ikke å lese hele tråden og lurer på om noen har noen tips. Siden dette er lavkarbo.no blir det ofte anbefalt vanlige lavkarboprodukter som mandelmel, kokosmel, sukrin (erythritol), stevia og sånt.

senka sa for siden:

Tusen takk Moogie,for flotte informasjoner,kjempebra:)

MAR sa for siden:

En rask skumlesning av den første siden i originaltråden viser at følgende blant annet tas opp:
- det forklares hva iherb er
- hvordan man forholder seg til bestilling (vekt, frakt, toll og de ulike fraktmetodenes fordeler/ulemper)
- hvilke typer varer som med økonomisk/andre fordeler kan bestilles derfra

• forlag til produkter som tilsvarer produkter man får kjøpt dyrt i norske butikker/helsekost

• tilbakemeldinger og produktanbefalinger

• .. og blar dere bare én side lengre frem finner dere til og med en av førstebestillingskodene (som dere ikke ville kunnet legge ut i denne tråden, da det ikke er tillatt å publisere dem)

Jeg tror rett og slett ikke at jeg skjønner hva det er du er ute etter, hvis ikke noe av dette, generelle tips/anbefalinger eller å søke etter spesifikke ting hjelper deg.

Igjen: Alle kan selvfølgelig ikke vite at vi oppfordres til ikke å lage nye tråder der aktive tråder allerede finnes, men da må man jo få lov til å fortelle dem det :)

smgj sa for siden:

Som sagt, man legger ikke ut koder i dette forumet, og en del av oss vil også oppfatte det som spam at du trekker opp 4-5 gamle tråder for å gjøre det...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.