< Tilbake til oversikten

Trenger tips og hjelp med å starte med lavkarbo!

MissyJ sa for siden:

Hei! Jeg er en jente på 21 år som har fått påvist PCOS, og fikk beskjed av lege i dag at det som faktisk kan hjelpe meg med å bli gravid og gå ned i vekt var lavkarbo!

Jeg har ikke Serlig peiling på hva jeg bør spise eller hvordan eg lager ting og håper noen her inne kunne gitt meg en liten peke pinn på hva jeg burde gjøre!

Håper noen kan hjelpe !
Mvh jente 21

langaard sa for siden:

Fokuser på REN mat, uten tlsettningstoffer:)

ToreH sa for siden:

Send også noen ord til Vibeke-67 her inne. Hun har PCOS og er aktiv her inne. Hun har vel også brukt lavkarbo for å håndtere sin sykdom på en god måte. Tipper hun kan gi noen råd ihvertfall

synsegulla sa for siden:

Vet du hva? Det spørsmålet syns jeg at legen din burde svare på. Legen burde gitt deg tydelige svar på hva du skal spise, hva du ikke bør spise, trening ol. Hvis legen mener at det er det viktigste du kan gjøre for kroppen din bør du jo få lære om hva du skal gjøre og hva som skjer i kroppen din når du gjør det. Gå tilbake og krev svar! Og lykke til :)

Furine sa for siden:

Les! Få kunnskap om kva lavkarbo er, og kva du kan ete, det er det beste rådet eg kan gi trur eg. Lavkarbo kan nemlig vere ganske mykje forskjellig, og det som passar for ein person, er ikkje nødvendigvis OK for andre. Gå ein tur på biblioteket og lån bøker, eller kjøp, men først av alt, ta ein tur innom nybyrjartråden, der er det mykje informasjon samla på ein stad. Skriv ut lavkarbo på tre minutter, heng på kjøleskap, ta med i butikken når du handlar.

Vi er fleire her inne som har PCOS og mykje anna "moro" i tillegg, lavkarbo fungerer i alle fall for meg. :)

Klara sa for siden:

Hei og velkommen hit :smile:

Jeg har selv PCOS og begynte å spise lavkarbo da jeg strevde med å bli gravid. I utgangspunktet kan du velge hvilken som helst lavkarboretning, så finn en du synes virker mest tiltalende, og hold deg til den, i hvert fall til du har fått grep om lavkarbokostholdet :)

Gå inn på PCOS-delen av forumet, les litt rundt der først, og heng deg gjerne med på skravletråden vår.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.