< Tilbake til oversikten

Easy living

Blåbærpiken sa for siden:

Noen som har prøvd det lavkarbo-merket?
Smaker det noe godt?

Så de hadde mye av det på SmartClub, og har kjøpt pizzabunnen og tenker å prøve den i morgen

Atir sa for siden:

Har kjøpt sjokoladekakemixen i dag. Skal lage kake i morgen. Håper den blir bra. Fint at det er melke og glutenfritt. Da kan alle i familien spise samme kaken:))

Mariann S sa for siden:

Har kjøpt pizza og vafler, har ikkje prøvd det endå.
Håpe det er gode produkt, for eg syns det var svindyrt :eek:

Syns ikke det var så ille.
Hadde trodd det ville være verre.
betalte vel kr 50,- for pizzabunnen.
Den fra Toro koster vel ca kr 25,-.
Kr 25,- i differanse hva er vel det, en 1/2 l cola fra Narvesen som vi ikke kjøper lenger?
Syns ikke bare man skal se på det som koste mer når det kommer til et lavkarbo-kosthold, men også det man sparer på å ikke kjøpe brus og snop.

Mariann S sa for siden:

Mellom 50 og 60 kr for 10-12 vaffelplater, der du må ha smør, creme fraiche og egg i tillegg er svindyrt syns eg :rolleyes:
Lagar det billigare sjøl, uten problem. dei skal vere veldig gode for at eg kjøper igjen :)

Nå har jeg ikke kjøpt vaflene, men på pizzaen må man bare tilsette litt olje og vann.

Idun sin brownes lavkarbo miks er forresten fantastisk.

Becky sa for siden:

Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer:)
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...:rolleyes:)

Lillemy71 sa for siden:

Men er de gode da??

Synes jo at det jeg lager selv er ganske godt og kommer sikkert noe billigere ut av det, men av og til er det greit å ha noen lettvinte løsninger ("rør ut med vann og klask i forma" - løsninger) og det blir ikke så dyrt siden jeg er alene og bruker slike ting i begrensede mengder, for jeg prøver å unngå halvfabrikata og kaker.

Så ut til at de aller fleste produktene (som de hadde på OBS) var glutenfrie, utenom pizzabunnen og det er greit for meg som ikke skal ha gluten. Glutenmel er jo dessverre en hovedingrediens i mange såkalte lavkarbo halvfabrikata.

Takk for tipset :klem:

Lillemy71 sa for siden:

Litt tilbud, men ikke så mye. Ser ut til at det er ca 10 kr per pakke å spare i forhold til ordinær pris, men alle monner drar ;)

Engelen sa for siden:

Jeg har prøvd pizzabunnen, krydderkaken og sjokoladekaken. Her er min vurdering;

Pizzabunnen; Helt ok, men litt tam i smaken. Ble ganske grei i konsistensen (din å holde i hånden).

Krydderkaken; Helt fantastisk god. Jeg raspet en gulerot og hadde i bunnen, og lagde en nydelig krem til å ha på toppen, med 50 gram smør, 1/2 boks philadelpia og litt sukrinmelis. Kaken var skikkelig saftig, og nydelig i smaken. Smakte som en vanlig høykarbokake. Denne kommer jeg absolutt til å lage igjen.

Sjokoladekaken; Denne var også utrolig god. Skikkelig saftig og nydelig konsistens. Jeg vil si at den smakte bedre enn en vanlig høykarbosjokoladekake.

Disse kakene kommer jeg absolutt til å kjøpe igjen, og jeg kan anbefale dem på det varmeste.

Lillemy71 sa for siden:

Takk for det Engelen :)

Hihi..

Jeg "hamstret" litt i dag.

2 sjokoladekake
2 krydderkake
3 pizza-bunn
1 pose Sukrin

Becky sa for siden:

Så bra:D
Må få høre hva du syns. Jeg har ikke laget noe enda, men vurderer å lage enten knekkebrødet eller vaflene i kveld.

Bønna200 sa for siden:

Jeg ser det er soyamel i de fleste produktene her. Og har jo hørt om hvor dårlig soya er for hormonene.
Hvordan er det da å spise dette for meg som har hormoner skikkelig på bærtur? :confused:

langaard sa for siden:

Vi satser på den rene meten, Bønna;)

Bønna200 sa for siden:

Det er nok det beste. :ja:

Dietta sa for siden:

Jepp, enig med langaard. Hold deg langt unna soya når du har hormoner på bærtur i utgangspunktet :)

Antivegan sa for siden:

kr 39 for halvkiloen med Erytritol (sukrilett/Sukrin) må sies å være billig. Jeg hamstret litt der ja.
Kaken er nydelig, vaffel er også svært god, langt bedre enn jeg har fått til å egen hånd hjemme på kjøkkenet.

Serien er suveren:-)

synsegulla sa for siden:

Jeg hamstret også. Kjøpte både vaffelmix, kakemiks og brødmiks som jeg har liggende, samt det der sukrilett (?) sukkeret og melisen, og flere poser med fettredusert mandelmel. Vi har haugevis med bursdager nå fremover og da har jeg tenkt å prøve ut noe av dette. Det var også små pakker med kakeglasur der som jeg kjøpte.

Moogie sa for siden:

Spennende! Har akkurat tenkt at jeg sulle ha kjøpt noe av de pakkene for å smake på de. Synd at vi ikke har OBS i nærheten! Grr.... Kanskje jeg må ringe noen og bed dem å handle på obs en plass, hehe. Når det er tilbud så må man jo utnytte det!

misslinda sa for siden:

Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. ;) Har heller ikke OBS i nærheten ;)
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam ;) Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger ;)
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok ;) Pizzasuget forsvant og det var godt :D

Jeg syns pizza bunnen var helt grei, jeg.
Kanskje litt kjedelig så tror jeg putter noen friske urter eller krydder i den neste gang.

synsegulla sa for siden:

Min plan med å kjøpe pizzabunn er å lage og steke dek, kutte den i porsjonsstykker og fryse. Da trenger ikke resten av gjengen å like den. Når jeg lager pizza neste gang tar jeg bare opp ferdig bunn fra fryseren og har på fyll og ost. Jeg spiser det meste og smaker det ikke så godt kan mye reddes med godt med krydder :D

Moogie sa for siden:

kanskje jeg må spørre de om å ta inn her? Kan jo være velidg greit å ha :)

Supera sa for siden:

Jeg har kjøpt alle pakkene de hadde bortsett fra knekkebrød (den har jeg funnet en oppskrift jeg liker på som er veldig lett å lage). Har ikke prøvd noen av dem enda da.

Sjokoladekake
Krydderkake
Nøytral kakemix
Hvit kakeglasur
Sjokoladekakeglasur
Vaffelmix
Grovbrød
Pizzabunn

Lillemy71 sa for siden:

Du får komme med anmeldelser etterhvert :D

Litt dumt synes jeg at det er glutenmel i pizzabunnen, savner skikkelig pizza og har til gode å finne noe som jeg liker der gitt. Er også litt spent på hvordan brødet er, greit å kunne varierer innimellom.

smgj sa for siden:

Jeg kjøper glutenfri bunn fra Schar og bruker den ene gangen i måneden (sånn ca) jeg spiser pizza... Jupp... den er full av stivelse/karbohydrater, men den smaker greit nok og jeg unner meg det. Skulle bare ønske det var "tynnbunn" i stedet for tykk.

Lillemy71 sa for siden:

Er den full av stivelse er det no go for meg, jeg kan ikke ha stivelsesrike matvarer og det er ikke bare pga av kh. Jeg blir rett og slett dårlig, selv av litt potet :(

smgj sa for siden:

Urk - det er kjedelig da. Men helsa skal man ikke argumentere mot. :) Dessverre er det aller meste av glutenfri varer stivelsesbomber. Ikke spør meg hvorfor - det er bare tett, men sånn er det.

Har du prøvd metaza-variantene da? Pizza uten bunn?

Edit - det er et par oppskrifter her som kan se lovende ut? (Se også kommentarene.)
gryslavkarbo.blogspot.no/2011/04/min-lavcarbo-pizza.html

Supera sa for siden:

Har du prøvd denne pizzabunnoppskriften? Jeg har ikke prøvd alle, men denne oppskriften synes jeg er god. Alle jeg har servert den til synes at den er god.

Lillemy71 sa for siden:

Har prøvd det meste og har ennå ikke funnet noe som jeg har likt, så jeg har i grunn gitt opp det prosjektet. Har brukt spisdegslank.no sin den siste tiden for det er den jeg har likt best så langt.

niisin sa for siden:

Jeg har to poser pizzadeig, en vaffelmix og en krydderkakemix i skuffen jeg fikk i posten her om dagen. Gleder meg masse til å teste de etter god kritikk herfra!! :D
Krydderkaken ska jeg ha i 1års dagen til lille om 1 mnd :) Phew, endelig kan mor kose seg også :D
Pizza til lørdag, gleder meg! :)

Mariann S sa for siden:

No har eg prøvd pizzaen..... Eg veit ikkje om eg er heilt fornøgde.... ett eller anna med smaken. No kan det vere at fyllet er for salt.
Men lukta var ikkje god, verken under tilbereding, under steiking eller som nysteikt. Den forsvant nesten heilt etter kvart.
Er det erteproteinet som gir den spesielle lukta kanskje??

Men det er pizzabotn med hold i, og pizzafyllet steikes på botnen heile tida, ingen forsteiking :)
Eg skal iallefall varme oppigjen til frokost i mårgå, so skal eg gi den en ny sjanse seinare med anna fyll før endelig dom :)

Mariann S sa for siden:

Har du prøvd denne? Den er knallgod synes eg :)

Amles sa for siden:

Jeg kjøpte - med litt blandede følelser ( liker spise rent)- nøytral kakemix, krydderkake og sjokoladekake.
Har ikke sjekket innholdsfortegnelsen, men la pizzabunnen tilbake da jeg så det skulle være gjær i den! Så da er det sikkert gluten i den, og hvis det er soya i de andre produktene, så føler jeg de ikke er optimale.

Uansett så skal jeg prøve nøytral kakemix for muffins i dag tenkte jeg.med ostekrem:D
Resten sparer jeg til bursdagsfeiring... :)

smgj sa for siden:

Er nok erteproteinet, ja. Får den samme u-lukta når man bruker gram-mel(kikertmel). Jeg synes også det gir en skarp smak. Små mengder er brukbare til sitt, men jeg takler ikke større mengder.

milena sa for siden:

Ja, syntes ikke den var helt konge jeg heller (fortsatt er LenaBeatrice sitt flattbrød favoritten som pizzabun:D). Syntes bunnen var veldig tørr og jeg kjente nesten "melpartiklene". Men, tror nok den kommer til å være konge som bunn i f.eks. purrepai... Jeg avgir rapport etter forsøket.

Mariann S sa for siden:

Ja litt tørr var den ja.
Pai ja, kanskje eg skal prøve den i tacopai :)

Lillemy71 sa for siden:

Er forsåvidt enig med deg i dette, men jeg tenkte at dersom kakene og brødet smaker ok, kan det være greit å bruke innimellom for å ha noe lettvint. Har mange gode oppskrifter selv men det er litt mindre søl med slike produkter :D

smgj sa for siden:

Så forskjellige vi er - jeg synes "sølet" med hjemmelaget mat er halve morroa. :D

Lillemy71 sa for siden:

Joda og smaker som oftest bedre gjør det også, men alt til sin tid og jeg har til tider svært dårlig tid og hjemmelaget tar mer tid enn: "tøm i bolle-tilsett vann/olje-rør-hell-steik" :D

Supera sa for siden:

Jeg liker oppskrifter hvor alt går i gram og gjerne kan blandes i samme bolle. Setter bollen på kjøkkenvekta og nullstiller mellom hver ingrediens. Slipper søl med skjeer og litermål for å måle opp mengder. ;)

Lillemy71 sa for siden:

He he he, enig i den men det tar nå fortsatt tid, for det er som oftest mange ingredienser i det meste. Opplever også stadig vekk at det ikke blir like vellykket hver gang selv om jeg bruker identisk oppskrift og da er det greit å ha lettvinte løsninger å ty til.

Derfor kjøpte jeg knekkebrød, grovbrød og sjokoladakake m/krem i går så jeg får prøvd det ut. Liker veldig godt kakene til spisdegslank.no og de er uten ertefiber, soyamel så Easy living sine skal være veeeeldig gode før jeg bytter over til de.

jannesnuppa sa for siden:

Jeg lagde krydderkaka, og hadde litt revet gulrot i pluss jeg kjøpte den lyse kakekremen og lagde ostekrem med philadelfia og saften av en sitron.
Konklusjon : NAM NAM det må være noe av det beste jeg har smakt, den var saftig og helt nydelig i smak og kremen var også fantastisk :)
Alle her i huset var enige :)

Amles sa for siden:

Jeg tok kanel og raspet gulrot i nøytral kakemix, puttet det i muffinsformer.
Fikk problemer med at de ikke ble stekt inni, så de ble nesten brent på utsiden før de ble ferdige. Kanskje litt høy varme.
Synes ikke de var noen høydare, selv med ostekrem på.
Litt bedre var de dagen etter! :)
Prøver raspet gulrot i krydderkakemixen neste gang..

Becky sa for siden:

Jeg har testet vaflene i dag, og er vel ikke kjempefornøyd... For det første var de ikke bedre enn de jeg bruker å lage med egg, rømme og jbkm, men man måtte jo tilsette fire egg, 200 gram cf og 50 gr smør.
Så jeg anbefaler ikke disse videre.
Skal prøve sjokoladekaka en annen dag:)

Lurer på om den nøytrale kaka er grei til bløtkake. Noen som har prøvd?

Amles sa for siden:

Jeg personlig synes at den nøytrale mix smakte litt for mye mandel for bløtkakebunn.
Nå puttet jeg kanel og gulrot i mixen da jeg laget den, så mulig det har framhevet mandelsmaken..?

Lurer litt på krydderkake og sjokoladekaken.. Kan jeg servere disse i bursdag? smaker de greit for de som ikke spiser lavkarbo eller bør jeg lage en vanlig kake også?? :rolleyes:

Therese89 sa for siden:

eg begynte på easy living produkter i går..
av det eg har prøvd er eg ikke inponert, men eg er da veldig kresen såå!!

PANNEKAKENE var veldig gode:)
SJOKOLADE SHAKEN var IKKE god:p
BRØDET var ikke noe godt men presser det i meg :p
KNEKKEBRØDENE var OK :)
SJOKOLADE OG KRYDDERKAKEN smakte eg på obs og det var helt greit :)

Skal prøve JORDBÆR SHAKEN seiner og gruer meg, brakk meg og holdt på å spy av SJOKOLADEN så:(

MEN hva gjør man ikke for å prøve å bli kvitt MANGEN kilo ;);)

Lillemy71 sa for siden:

Ehhhh, spiser normal, ren uprosessert mat som smaker godt og gir skikkelig næring?

Becky sa for siden:

Nå har jeg bakt sjokoladekaka med sjokoladeglasuren til og den var virkelig god!:D Datteren min har ikke likt en eneste av lavkarbokakene/søtsakene jeg har laget, men dette syns hun var kjempegodt!
Smaker ordentlig langpannesjokoladekake med glasur:p
Anbefales!:)

Jeg syns brødet var godt, jeg :rulleøyne

Yonah sa for siden:

Jøsses, kan du ikke spise skikkelig mat da? Som grønnsaker kjøtt, fløte, smør, kokosmelk osv?
Shake lager du selv av 1egg, 1-2dl fet kokosmelk og 50-100g frosne bringebær, litt søtning og evt vann.

Skal man gå ned mye, så er det lurt å spise skikkelig og ikke slike "liksommat" produkter. De er greie innimellom, men ikke til daglig bruk. Du skal jo leve med et sånt kosthold lenge, og da blir det fort dyrt å basere det på slike produkter.

Den sjokolade kaken er forresten genial den ene uken i måneden hvor jeg bare MÅ ha sjokolade.
Forhindrer at man sprekker :):)

Sugarpill sa for siden:

1. Som de andre her sier, det går an å spise ordentlig mat. Sånne produkter som de fra Easy Living bør være kosemat, ikke det du basererer kostholdet på.

2. Pannekakene er ikke spesielt lavkarbo, les på pakken.

Lillemy71 sa for siden:

:ja::ja::ja:

I tillegg kan man lage "kosemat" selv som er mye bedre og sunnere enn disse produktene. Jeg bruker bare slikt i de tilfeller hvor jeg trenger en enkel, rask løsning og ikke gidder å lage fra bunn av selv, svært sjelden.

Nå skal det være sagt at jeg forstår at er man ny ifht lavkarbo så er det mye og sette seg inn i og det kan være detmotiverende for mange. Er man da i tilleggg vant til å bruke mye ferdigprodukter, ikke liker å lage mat, har liten tid og lyst til å lage mat osv, blir det enda verre. Derfor brukte jeg selv en del lavkarbo ferdigprodukter da jeg begynte for å komme i gang, inntil jeg så fordelene med dette og lærte om kostholdet. men jeg brukte utelukkende spisdegslank sine produkter siden de er fri for gluten og soya og er de "reneste" ferdigproduktene jeg har klart å finne så langt. Men nå er det ren, minst mulig prossesert mat som gjelder og slike ferdigprodukter er kos en sjelden gang.

Jabba sa for siden:

Dette gir meg lyst til å prøve krydderkake mixen....er veldig glad i gulrotkake!

Sugarpill sa for siden:

Er det noen som har lagt inn pizzabunnen i diett.no eller lignende programmer og fått rett energiprosent? I mitt program (Fitday blir energiprosenten 37-37-10?

Lillemy71 sa for siden:

Jeg gikk inn i diett og en bruker har lagt inn næringsinnh på pizzabunn, så med forbehold at det er rett frå jeg følgende prosent tall for kalorier per 100g:

Porsjon:100g Kalorier:230 kcal Fett:9.5 g (44% )
Protein:21.6 g (45%)
Karbohydrat:5.4 g (11%)

Ehh var det forresten dette du spurte om, kjenner jeg begynner å bli litt surrete i hue nå :rolleyes::eek::D

Sugarpill sa for siden:

Æææhh! (ja, var det jeg spurte om)

Prøvde først å legge inn pr. pizzabunn, og trodde utregningene mine var feil, men nå la jeg inn pr. 100 gram, med de tallene (som er samme som på pakken OG nettsiden, har dobbeltsjekket) og får 37-38-11!

Hva er gærent med Fitday i kveld? Det er jo alltid 100% nøyaktig!

Lillemy71 sa for siden:

Er ikke sikkert at diett.no er riktig heller da, mye feil der også gitt :rolleyes:

Sugarpill sa for siden:

Jammen...nå forsøker jeg meg med kalkulator, men hjernen er for død i kveld til at jeg tror jeg bør stole på den...

Når dere legger inn ting på diett.no som ikke stemmer med kcal og makronæringsstoffer i forhold energiprosent (som produkter med sukkeralkoholer), får dere likevel et korrekt kakediagram?

Prøvde den nøytrale kakebunnen og lagde bløtkake, og det var også nam nam :) kan virkelig anbefales :)

manebane sa for siden:

Har prøvd sjokoladekaka. Den var vel helt grei men frister ikke til gjentakelse. Litt rar, kunstig :confused: smak kanskje. Nå tror jeg at jeg burde valgt en litt større form. Jeg bakte den i en 20cm rund form og deler av den ble rå og det var ikke godt!
Hvis jeg hadde valgt en større form hadde kaka blitt lavere og dermed gjennomstekt.

Benzo sa for siden:

Krydderkaken smaker høykarbo gulrotkake, helt nydelig og ble først borte av alle kakenei selskapet. Stort pluss at kaken er glutenfri. Jeg lagde glasur av kun 1/2 boks Mascarponeost og et par ss med Tagatose syltetøy.

milena sa for siden:

Ja, og vafflene er helt utrolig gode. Lagde først halve posen. Ble utrolig bra.

Og så lagte jeg resten dagen etterpå... Glemte å bare ha i halvparten av de våte inngrediensene og glemte eggene helt. Skjønte ikke hvorfor de ikke ville bli bra... Så gikk det opp for meg. Hadde i egg og det gikk ok, de ble litt tynne men ok.

thessis sa for siden:

Jeg har prøvd krydderkaken, den sytes jeg var veldig god!

Sjokoladekaken var jeg ikke så fornøyd med, syntes ikke den smakte så godt. Jeg synes Karbolett (Mors hjemmebakte) Brownie, fra Idun, er mye, mye bedre.

Når det gjelder selve konsistensen på kakene ble den veldig bra, akkurat som ”vanlige” kaker :) men magen blir helt gal etter inntaket av disse kakene…..oppblåst og ja…. Kan derfor, for min del, bare nytes i små mengder:)

Supera sa for siden:

Jeg lagde sjokoladekaka med sjokoladekremen til en venninnekveld. Vi syntes den smakte akkurat som en vanlig kake, vi! Vi forsynte oss to og tre og fire ganger. :snill:

paxifaxi sa for siden:

Drar opp denne siden jeg akkurat har testet nøytral kakemix.

Lagde gulrotkakemuffins ved å tilsette smør i stedet for olje, revet gulrot, blendet/knust blanding av valnøtter og mandler (må være litt crunsj i en god gulrotkake etter min mening) pluss krydder (kanel og kardemomme). Tilsatte selvfølgelig egg og vann som det står på pakken i tillegg.

Konklusjonen er at den var nydelig!! Nesten litt for god til å være sann, så jeg ble litt skeptisk til om dette kan være noe sunt...

Lagde ikke gulrotkake-fyll på toppen, men har tenkt til å prøve det til helga når jeg skal i selskap og må ha med meg noe søtt å spise på til meg selv.

Samboer som spise høykarbo synes også den var veldig god, og kunne ikke kjenne noen bismak.

Wonder woman sa for siden:

Jeg har prøvd sjokoladekaken, den nøytrale kaken, pannekakene og pizzabunn. Tilberedning er gjort som anvist på pakken. Jeg synes det smaker funky - mildt sagt. Mannen likte de overhodet ikke. For oss var det ikke noen suksess så det skal ikke gjentas.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg prøvde knekkebrødmixen og har bare en ting og si: URK!! :eek:

Det hang ikke skikkelig sammen, lukta rart og hadde en underfundig bismak. Gikk rett i søpla, holder meg til de knekkebrødene jeg lager selv gitt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.