< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere ute?

Spiren2012 sa for siden:

Når dere er ute på farten ferie ol?
hva bestiller du deg da til mat/drikke ol??

smgj sa for siden:

Det meste uten gluten... hvor mye ris/potet man skal spise er helt opp til hver enkelt. Ofte protein (kylling,m kjøtt, fisk, skalldyr) + salat eller grønnsaker, uten saus. Ber gjerne om smør i stedet. :) På Kypros spiste jeg alt fra biff til hvitløksreker. Problemet mitt er ferdigsaus som vanligvis inneholder mel. Derfor unngår jeg sauser og dressinger. Alt annet er greit å håndtere.

Frokost: egg, bacon, eggerøre, omelett, youghurt + nøtter

Nødmat: baconsvor, frø, nøtter. (Makrell i tomat og skivet ost hjemme)

Edit: og årsaken til at jeg er fanatiker når det gjelder gluten er altså fordi det ikke er bra for helsa mi. Tåler litt potet og andre former for stivelse uten de samme problemene.

index sa for siden:

Pleier å finne en kjøtt-eller fiskerett som ser grei ut, og bestiller den uten poteter/ris men med ekstra grønnsaker i stedet. Det pleier alltid å gå greit. Drikker som regel vann til, men skal jeg kose meg litt ekstra blir det gjerne et glass rødvin i tillegg. Man blir jo ganske vant til hva man bør spise eller ikke når man går på lavkarbo. Det aller greieste er jo buffet der man kan forsyne seg selv med det som er bra å spise. Jeg er ikke så panisk når det gjelder innhold i sauser etc når jeg spiser ute, det er tross alt ikke noe man gjør hver dag. Men det er mye god mat å få på restaurant, også for en lavkarber...

Lich sa for siden:

Jeg gjør omtrent som Index ,velger en rett jeg har lyst på og ber dem ta bort det jeg ikke kan spise og legge på mere grønnsaker.Eventuelt bestille ekstra grønnsaker ved siden av .Noen ganger ber jeg om å få litt smør til.
Jeg tenker at hvis de ikke greier det så går jeg heller et annet sted.Forklarer aldri noe om hvorfor og slik ,bare sier at det spiser jeg ikke og smiler veldig pent.
Sauser tar jeg det jeg får ,er ikke så ofte jeg spiser ute.:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.