Lich sa for siden:
Oktober er her, nye muligheter.
Lich sa for siden:
Oktober er her, nye muligheter.
Lich sa for siden:
I går løp jeg bakke intervaller ,enkelt og greit ,opp bakken så fort som mulig ,jogg ned ,gjentok ca 10 ganger jogger hjem i rolig tempo.
I dag løp jeg 10 km i pent tempo i skogen,litt vått ,litt glatt,falt en gang,veldig fin tur.:D
VSB sa for siden:
Jeg henger på:)
Mandag var det 35min løping, intervall på mølle, 50min styrke og 5min tøying.
I går bar det opp på fjellet, så hvis været er med oss etter hvert, blir det nok noen fjellturer.
smgj sa for siden:
I går gikk jeg 8km i brukbart tempo. Ble iallfall småsvett. :)
Lich sa for siden:
Løp 6 km i øsende regnvær,i skogen,litt glatt, veldig friskt.tid. 7,30 min/km.
Prøvde meg på litt bakke intervaller,men etter to stk. sa leggene fra at de ville hjem
Har løpt uvanlig mye i det siste,passer en hund,hyggelig med en som alltid er klar til å løpe :)
ToreH sa for siden:
Har lurt litt, er du mann eller kvinne?
Lich sa for siden:
Kvinne,168 cm,73 kg,litt lett for å ta helt av når det er noe jeg liker,nå er det løping som opptar meg :D
gamlebyen sa for siden:
Ble ikke så mye innlegg i september, men har stort sett hvert 4 treninger i uka. Er nå nede i 25 sek hvile mellom settene, kjører 8x8 serier. Og målet er 20 sek i slutten av oktober.
ToreH sa for siden:
Men bi du stærkar??? Hehe ;)
(bare tulla nå da)
gamlebyen sa for siden:
hehehe, selvom du tuller, så et litt seriøs svar.
dette er i utgangspunktet et program der målet er volum, ikke nødvendigvis styrke. Og å kutte hviletiden er også en belastningsøkning. Har jo også økt vektene en del gjennom september. Med en så kort hviletid mellom settene oppnår man også en kardiovaskulær effekt.
Cheesy selfshot fra gymmets toalett tatt i går
ToreH sa for siden:
Volum? Men vil ikke volumet komme selv om man blir sterkere da? Synes nå disse styrkeløfterne ser temmelig volumiøse ut.
Hmm, kanskje jeg burde pumpe meir på reps da siden jeg godt kunne utviklet muskla i overkroppen en smule ja. Jeg holder meg stort sett på 5-12 reps med relativt tunge vekter (ift min kroppsvekt på 67kg iallefall).
Vil det bli mer volum om jeg tar flere reps og lettere vekter istedetfor? På den annen side, så "kondisjonerer" jeg så ofte at jeg tror kanskje volumet mitt forsvinner i svette uansett...kanskje.
Men trener ikke så hard styrke som deg heller jeg da, her går det for tiden mest i slynger av typen Red Cord som vi har hjemme. En aldri så liten lumbago forårsaket av knebøy satte en effektiv stopper for tung styrke en tid fremover, heldigvis kun muskulært og antakelig en sterk kjernemuskulatur hindret verre skade når det først skjedde.
Det flaue er jo at det skjedde i treningsrommet og ikke under IKEA møbelmontering etc. Men da veit jeg hvordan en ambulanse ser ut fra innsiden iallefall :o
Lich sa for siden:
I går var formen forbausende dårlig og den raske løpeturen ble konvertert til 8,5 km fredelig skogs løpetur.
I dag løp jeg 9 km fart 6,40/km.:D
Lich sa for siden:
Ja jeg vil så klart se bilde etter så mye trening, men får det ikke opp,er det noe jeg ikke forstår/gjør feil?
gamlebyen sa for siden:
Sorry at jeg ikke har fått svart før, Hypah, er midt i flytting.
Jo, selvsagt, volum og styrke henger sammen. Og ja, jeg er sterkere enn hva jeg er før. Men med et program for å øke styrken ville man f eks kjørt 5x5-serier, med tyngre vekter og gå for failure. Med dette, altså 8x8, øker man belastningen (64 reps kontra 25) på musklene for å 'pumpe' de opp. I alle fall i følge Vince Gironda som benyttet seg av dette.
Hans svar på spørsmålet om få reps og tunge vekter kontra mange reps og lettere vekter, var mange reps og tunge vekter! hehe. Selvsagt ligger man lavere på vekt med et 8x8-program enn med 5x5, men man trener seg meget meget fort opp. Og det merkes godt når hviletida kryper ned på under 30 sekunder... Han mente også at en treningsrudne burde ta maksimalt 50 minutter med 2-3 øvelser pr muskelgruppe. Og det er ikke noe problem med dette programmet.
Og håper at lumbagoen blir bedre! Høres utrolig kjipt og vondt ut, selv om du fikk en hyggelig prat med ambulansepersonalet i 'baksetet'.
gamlebyen sa for siden:
Hmmm, vet ikke hva som skjer da. Skal være en offentlig lenke for bildet.
smgj sa for siden:
Vises ikke her heller. :)
gamlebyen sa for siden:
Hrmph...
Nå da?
smgj sa for siden:
Nope.
smgj sa for siden:
Ja, gikk en lang (iallfall 8,5km) søndagstur. Ikke direkte trening, kanskje, men iallfall god bevegelse. :)
gamlebyen sa for siden:
Nei, veit ikke hva som skjer...
smgj sa for siden:
Snakk med en av adminene - kanskje de kan bidra? Eller om bildet ligger offentlig - så legg ut en lenke, så kan vi se om det er her eller der problemet ligger...
gamlebyen sa for siden:
Det er en offentlig lenke ja. Første fra dropbox (public folder) og andre forsøk fra et annet forum.
gamlebyen sa for siden:
Litt mer om ulike vekttreningsmål og tilnærminger:
www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/3_ways_to_grow_more_muscle
Yonah sa for siden:
Nok en økt 30 day shred level 1, litt modifisert( jogger i stedenfor jumping jacks og hopptau). Kjenner det går mye bedre nå enn første økt. Men tror jeg kommer til å holde på med level 1 til over jul, for jeg gir meg ikke(går videre altså) før jeg klarer hele programmet 10 økter.
VSB sa for siden:
Da var jeg hjemme fra fjellet og fikk til en økt yoga med JM, styrke godt som noe... Ellers har det blitt 2 lange og 2 korte turer i fjellet. Bl.a. Et stykke av rallarvegen. Fikk ikke lånt sykler, alt var igrunnen ganske dødt, rart med høstferie, men, men... Heldig med været da!
smgj sa for siden:
Lenka di er forum.fitnessbloggen.no/attachments/p%C3%A5-gymmet-jpg.62478/
Når du prøver lenka direkte får jeg beskjed om at jeg må være innlogget for å see bildet. Det er i dette tilfellet fitnesbloggen som kun viser bildet til innloggede brukere.
gamlebyen sa for siden:
I mangel på cheesy skrytebilde får jeg legge ut denne lættisfilmen da:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B2nshsEoOJQ
ToreH sa for siden:
sett bildet jeg og looking good! kule tatoos også!
gamlebyen sa for siden:
Takk, takk!
Første dagen på nytt gym ble jeg faktisk stoppa på vei ut av et par stykker som jobebr der for de ville se litt mer blekket. Andre armen har enda mer...
Yonah sa for siden:
6.økt 30 day shred gjennomført. Klarte flere hopp i dag, det går fremover, fortere enn jeg trodde i går. Nesten så det begynner å bli gøy nå( og seriøst, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si!). Og jeg er null støl i lårmusklene, så da går det definitivt fremover.
smgj sa for siden:
Du er flink. Du skal se du blir hekta før du er ferdig med de 30... ;)
ToreH sa for siden:
Så bra!!! Noen ting må man erfare for å finne ut at det er gøy. Men veldig toppers at kroppen din responderer så bra på treningen, ikke noe som er bedre enn det. Gir utrolig god mestringsfølelse og det igjen gir jo litt mer lyst/motivasjon. Dessuten blir treningen noe mer lystbetont og ikke et "nødvendig onde/ork"
Har du sluttet med syklingen? Hadde vært moro å hørt om det gikk raskere og raskere med en 8km runden din?
VSB sa for siden:
Joggetur i dag. 40min og 5km. Prøvde å øke tempoet litt ved å følge en annen jogger, holdt ikke så lenge, men godt forsøk... 10min tøying, jeg er STIV etter ikke å ha tøyd i ferien!
Yonah sa for siden:
Jeg har tatt en pause fra syklingen, jeg syklet på meg fryktelig vond rompe:lol: Men jeg har planer om å kombinere sykling og shredding, jeg må bare komme meg litt igang. Mulig jeg tar begge deler i morgen. Kanskje lurt med annenhver dag? Jeg har jo ikke så ekstremt mye energi å ta av, tar jeg meg for mye ut kan jeg ende sengeliggende igjen.
Lich sa for siden:
Nei,nei ikke sengeliggende,synes du er så flink ikke overdriv!Tenk så mye mer du gjør nå en for feks.to mnd siden.
Jeg har løpt en kjempefin tur i dag ,9 km ,la inn flere intervaller som gikk j. fort. I dag løp jeg fra min kjære,må jo innrømme at det var utrolig gøy,for meg da,han synes ikke det var noe gøy :D
ToreH sa for siden:
Haha, konkurransegenet slår til. Les mitt innlegg om overvektige ektemenn nyheter og mediatråden. Tror du vil like den beskrivelsen om menn der ;-)
Yonah sa for siden:
Fytterakkern, i dag var jeg sirup. Det var tungt og jeg måtte presse meg hardere i dag enn i går. Men økt 7 av level 1 shred er i allefall gjennomført. Litt småstøl i dag, blir nok støl til i morra og. Men kun 2 økter igjen denne uka, før 2 dager hvile. Har en del vann i kroppen i dag, fingrene er hovne, mulig derfor ting gikk litt trått i dag.
VSB sa for siden:
Styrkeøkt, 55min. 5min tøying. Oppvarming 10min i bokseringen. Avslutningsvis testet jeg en slags ski/stake maskin i 10 min. TUNGT, men muligens grei oppkjøring til skisesongen?
Kikkin sa for siden:
Ny treningsrutine for meg:
30-60min sykkel
Benkpress
Nedtrekk
Pushdown
Militærpress/skulderpress
Alternate hammercurl
Beinpress
Sittende roing
Sittende leg-curl
Dette gjør jeg 3 ganger i uka..
Noen som har tips, råd, meninger, spørsmål e.l.?
Yonah sa for siden:
I dag var jeg støl. Det føltes lurest ut å sykle istdenfor shredding. Så 8km på 31.45 på trimsykkel. Økta gikk helt fint, men jeg ble sliten, men jeg holdt samme tempo hele tiden.
Shreding i morra. Kanskje lurt å kjøre 3 økter shredding og to økter sykkel i uka, så kroppen får en dag i mellom hver shredding. Jeg blir sliten av å sykle, men ikke støl( annet enn i baken). Men kjenner jeg er på maks av det jeg klarer nå, skal ikke øke på hverken høyere level på shreddingen eller sykling.
smgj sa for siden:
Lurt, Imse. Husk at oppbyggingseffekten av trening faktisk kommer under hvilen etterpå, ikke under selve treninga. Så dersom man trener oftere/hardere enn at kroppen får tatt seg igjen mellom hver gang så virker treningen mot sin hensikt.
Trening er kontrollert nedbryting i den hensikt å trigge en sterkere gjenoppbygging. :)
VSB sa for siden:
JM Extreme shed and shred. 65min.
smgj sa for siden:
Ikke trent skikkelig på lenge, men i dag ble det en joggetur. Tung i kroppen, men annet er ikke å vente. :)
VSB sa for siden:
40min løpetur på mølle. 12min a'8km, 3x2min a'11km, 14min a'8km, så nedtrapping. 1min pause mellom intervallene. 15min tøying av stive muskler...
Yonah sa for siden:
Det ble en økt på sykkel på fredag og.
Økt 8 av shredden gjennomført i dag. Gikk helt greit, men klarer ikke alle hoppene enda da, men det gikk greit i dag. Sykkling i morra, shred på onsdag osv.
VSB sa for siden:
40min på tredemølle og uke 11 av løplabbets nybegynnerprogram er fullført.
15min tøying.
ToreH sa for siden:
Vet dere, nå har jeg skummet igjennom denne tråden. Og en ting vil jeg nå si, jeg synes de som er aktive her inne fortjener en klapp på skuldra fordi over tid så er det faktisk mange her inne som både er blitt flinkere til å trene OG i tillegg blir sprekere. Andre som har lagt merke til det og fulgt med over tid?
Sjekk tidene deres folkens, de blir bedre og bedre!
Nothing pleases me more!
Når det er sagt så er jeg selv inne i en skyggenes dal for tiden. Joda trener jevnt og trutt jeg da, men har ikke helt "spruten" kjenner jeg. Tror det har noe med årstiden å gjøre, mørketiden gjør noe med meg iallefall. Så for tiden driver jeg rolige turer, lange turer og litt mer styrketrening. Så kommer nok overskuddet etterhvert for i november er planen å skru til litt ja.
Skal sykle Trondheim-Oslo i juni med laget, vet ikke helt om jeg gleder meg eller hva. Skrekkblandet fryd kanskje? Men det blir en kosetur i kosetempo da veldig mange på laget ikke er konkurranseryttere. Passer meg utmerket siden det er første virkelige langturen min. Så får man se da, om kroppen tåler belastningen eller om jeg er mer bygd for fart og kortere ritt.
Det morsomme med Trondheim-Oslo er at de aller beste er overhodet ikke spesielt gode på kortere distanser (opp til 20 mil), dessuten er de beste lagene sammensatt av "eldre" ryttere (35-45 år og oppover).
De gamle er fortsatt eldst sier nå jeg.
Lich sa for siden:
Klart du greier Trondheim -Oslo Hypa,ikke tvil.Enig med deg,mange dyktige trenings folk her.
Vært litt slapp til å skrive i det siste ,løp 9 km i bra tempo fredag,gåtur i skogen lørdag,løp 10 km mandag.Rolig løpetur, det er glatt å løpe på alt løvet nå,ikke tvil om at sesongen går mot slutten.Må nok snart trekke inn,kjenner at jeg binder meg litt når jeg løper på så glatt underlag.Men inne løping er jo nokså kjedelig da.
Vel ikke snakk om å la formen dale ned i skoa igjen så bare å sette i gang.
Har jo også et mål om å løfte igjen å da må jeg jo være inne.
God trening folkens:)
VSB sa for siden:
Enig i at det er mange flinke her ja! Bra støtte også:)
Selv føler jeg vel at det går sakte med å få opp tempo/tider på løping, men når det kommer til hvor lenge jeg kan holde på, er det uten tvil stor fremgang. For ikke å snakke om følelsen av å løpe... Litt frustrert over å skulle få et avbrekk, skal inn til en mindre operasjon og får vel 3-4 ukers rekonvalesens med treningsforbud... Frykter hva det kan gjøre, hvor stort sett-backen blir. Skal jeg liksom gidde å bygge opp nå, for så å bli satt tilbake? Vet vel svaret der selv... Håper på finvær og at jeg raskt kan komme ut på gåturer da.
Småspiseren sa for siden:
Skulle ønske jeg var kjempeaktiv her! men tror ikke jeg kan skryte på meg en eneste treningsøkt i oktober :'(
Later som jeg skal bli flinkere neste mnd! (for det er vel tanken som teller? :P )
VSB sa for siden:
Litt over 2 timers ridetur, med tre uker siden sist og bra tempo, (en som iblant glemmer at vi ikke er på travbanen?) så er jeg i ferd med å bli ganske stiv. Riding gir lårmuskler, bare vi jenter som ikke er så glad i disse "ridebukse lårene".
Lich sa for siden:
[quote=VSB;1393496]Litt over 2 timers ridetur, med tre uker siden sist og bra tempo, (en som iblant glemmer at vi ikke er på travbanen?) så er jeg i ferd med å bli ganske stiv. Riding gir lårmuskler, bare vi jenter som ikke er så glad i disse "ridebukse lårene".
Jeg synes ridning høres veldig gøy ut ,det å få muskler er udelt positivt i mine øyne, økt muskelmasse brenner mer kalorier,muskler beskytter deg mot skader ved fall og muskler er flott:D
Angående opptrening etter treningsavbrudd, jo bedre form man er i før et avbrudd jo raskere å lettere er det å trene seg opp etter et avbrudd.Trening er aldri bortkastet.
Jeg har løpt 7,5 km i dag,fart 6,30/km.
Tidvis litt vanskelig å motivere seg for intervaller ,i dag tok jeg dem i form av 15 ganger 100 meter,det var morsomt,forandring fryder:)
Yonah sa for siden:
8km trimsykkel i går kveld, slo tiden min med 45 sekunder.
Økt 9 av level 1 shredding gjennomført i morges.
smgj sa for siden:
Du er virkelig i godt driv for tiden!
Yonah sa for siden:
Takk! Tør ikke ta pause heller, for hopper jeg over en dag,så blir det fort flere.
Men jeg måtte endre,shredding hver dag ble for tøft. Derfor sykling annahver dag.
VSB sa for siden:
Den variasjonen er bra for både kropp og sjel tror jeg:)
VSB sa for siden:
Flink som klarer å dytte inn de intervallene:) sliter med den motivasjonen jeg og, det har jo endelig blitt hærlig å jogge, men så vet jeg at det trengs sterkere lut...
Lich sa for siden:
Før du vet ordet av det er du der,det er jeg helt sikker på du har jo gått fra uff til hærlig når det gjelder løping,da kommer intervaller etter,selv om motivasjonen for det er litt lav så kommer man til et punkt der man "må" for å ha framgang.:D
Imse: Det så gøy å se hvor fint det går med treningen din,veldig inspirerende :)
Yonah sa for siden:
8km unnagjort på trimsykkel på 29.28, yes! Går unna med CSI på tv`n;) Raskere i dag enn tirsdag. Men om jeg klarer å slå den på tirsdag igjen vet jeg ikke.
Kjenner jeg er imponert over dere som løper jeg, jeg klarer ikke det gitt.
VSB sa for siden:
Imse: jeg kunne heller ikke løpe for et år siden. Startet med et minutt av gangen på mølle, minst 2min pause:) man må finne motivasjonen et sted, for meg var det en sta j... Som sa at jeg skulle klare noe jeg aldri hadde gjort. Nå kan en joggetur i maka med nogenlunde flatt terreng være ganske koselig faktisk. Tempo er vel fortsatt ikke høyt, men fra 1 min i 7-7,5km/t er jeg oppe i 35-40min i 8-8,5 (mølle), så sakte men sikkert går det framover:)
I dag startet jeg på siste uke av løplabbets nybegynnerprogram. Tok dag 2 med intervaller, jogging gjør jeg på dager jeg kan være ute, så får rekkefølgen være som den vil!
-40min løping: 15min (8,5km/t), 1-2-3min (11km/t), 2min (11,5km/t), 1min med økning fra 12 til 13km/t. 1min pause mellom hvert drag, 10min 8,5 km/t, litt reduksjon siste par minuttene. 3min nedtrapping. (Løp i Chicago på sånn interaktiv mølle:) )
-10min tøying
-25min styrke, planke, knebøy, tåhev og hamstrings. Lot armene hvile, har hatt et litt ømt håndledd (mulig hardt møte med boksesekken i forrige uke?)
Yonah sa for siden:
Utrolig flink du VSB! Stå på videre!
ToreH sa for siden:
Løplabbet er mye rart, men å lage gode nok treningsprogrammer, ja det har de kontroll på.
Alle klarer følge deres nybegynnerprogram, absolutt ALLE, så oppfordrer flere som vil klare å gå opp trapper uten å dø av O2 mangel om å prøve dette. Hjelper ikke være sterk om du ikke klarer løpe etter toget uten å få åndenød ;)
Lich sa for siden:
Løp en liten tur på 4 km i går,det regnet helt sinnsykt mye ble litt vel kaldt etterhvert,jeg ønsker meg et par fine uker.
VSB sa for siden:
Og hvis noen tror jeg har løpt tdligere, så består min skolehistorie av et brutt 1500, 2 ganger 800m gjennomført på trass (men "døden" nær). Så her er det virkelig snakk om å starte på scratch!
VSB sa for siden:
I dag var vi i klattrehallen med ungene. 4 turer for meg, hvorav en på led i overheng.
Etterpå ble det siste intervall i løplabbets program, men den bør nok gjentas. Måtte bryte den siste joggeetappen med 5min gange før jeg avsluttet litt roligere. Løper på matrix virtual active og kjørte en løype med en del "bakker" ergo overvurderte jeg hastighet og sprakk. Begynner å skjønne at det er mulig å løpe intervaller til man spyr eller svimer av, prøver å unngå begge...
10min tøying, stiv kropp skyldes nok vel så mye stress, så denne delen er ekstremt viktig for å føle meg vel!
Yonah sa for siden:
Fytti! 8km på trimsykkel på... 28:16. et godt minutt raskere enn torsdag! SKulle egentlig shredde i dag, men da jeg fulgte ungene opp til skolebussen så kjentes knærne vonde ut. Så da blir det omvendt, to økter shredding og tre økter sykling ser det ut til.
Uansett veldig fornøyd med dagens innsats.
VSB sa for siden:
35min joggetur, korte gåpauser i forbindelse med noen bakker.
5min tøying.
Lich sa for siden:
I dag dro jeg til Songsvann for å løpe en mil så fort som mulig.Hodet sa :fort, men kroppen var ikke enig, umulig å få opp farten , men jevn fart 6,35/km Det ble langt 16,3 km. D
Yonah sa for siden:
10.økt 30 day shred gjennomført. Starter på ny runde med level 1 på torsdag.
Yonah sa for siden:
Syklet 8km på 27 minutter i morges( trimsykkel). Dette går fremover!
Så dere som har peil, burde jeg øke på lengden litt nå, eller fortsette å prøve å sykle fortere for å øke intensiteten? Jeg sykler nå de 8km på ca 8 minutter raskere enn for en måned siden.
Setet på sykkelen er drepen, det er en billig skittsykkel kjøpt på loppis for noen tiere, og setet kan ikke byttes ut. Så sitter jeg for lenge sovner jeg i div. muskler. Like greit å bare øke intensiteten kanskje?
smgj sa for siden:
Bare som et tips til setet - hos biltema skal du kunne finne forede setetrekk
www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Sete/Setetrekk-27264/
Vet ikke om noen passer ditt sete da. :)
Yonah sa for siden:
Jeg har et slikt gelesetetrekk, men det funker ikke til det brede setet på trimsykkelen:( For det er jo helt herlig å sitte på, men jeg får ike festet det.
smgj sa for siden:
Det går ikke å sy knappehull rundt kanten og så bruke en skolisse for å "korsettere" det fast heller? :( Så idiotisk. Jeg blir også støl av trimsykkel.
Yonah sa for siden:
Den er for smal fremst. Og jeg har ikke så lyst til å ødelegge den jeg har, for den passer så godt på den vanlige sykkelen min. Vurderer å strikke et tykt trekk, bare for å se om det hjelper(om ikke anna er det tidtrøyte:lol:)..
VSB sa for siden:
65 min rolig ridetur, men hvor blir det av denne solen de lover?
VSB sa for siden:
45 min løping på mølle, intervaller, men litt roligere enn i det siste, fortsatt puls på 70-80% i de rolige fasene og opp mot 90% i intervallene. Maks 180, snitt 161, 538kcal. Ser at intensiteten og forbrenningen er økt kraftig i den perioden jeg har latt pulsbeltet hvile.
Dessute, løplabbets nybegynnerprogram er fullført!:heia::heia:
5 min tøying
30min på et litt redusert styrkeprogram
Lich sa for siden:
Oi så flott VSB ,ferdig med programmet,gratulerer,hva gjør du nå da? Neste program?
Jeg har løpt litt over 10 km i dag,fart 6,20/km.Hadde med min spreke sønn som motiverte meg til de mest sinnsyke intervaller :D
ToreH sa for siden:
Hvilken fart har du på intervallene?
Ikke bry deg om puls, løp på fart heller. Da får du mer kvalitet på øktene dine. Les mitt innlegg om pulsbasert vs fart/arbeidsbasert trening. Der finner du noen veldig gode prinsipper om du har lyst å prøve.
VSB sa for siden:
Vi har "snakket" omdet i den tråden allerede.
Pulsmåleren ble funnet fram for første gang på lenge. Men gøy å se at jeg kan presse meg hardere. Pulsmåler og kalorimål ble en litt skummel kombinasjon, ergo pakket bort en periode.
Kjørte intervallene på 11 denne gangen, etter å ha kjørt så jeg nesten svimte av sist. Sikkert sakte for mange, men bra for meg og pulsmåleren ga meg vel en indikasjon på at jeg presser hardt nok!
Planen videre er nybegynner+, men med et avbrekk i treningen om snaut to uker, så er jeg usikker på om jeg skal starte... Muligens heller fokusere på lengre joggeturer og naturlige intervaller i form av bakker ol... Men været i form av ute/inne trening vil vel bety noe.
VSB sa for siden:
10min oppvarming på mølle, deretter 50min styrke og 10min tøying. La på litt ekstra vekter siden vi var to. Rette tidspunkt å øke. Litt konkuranse innstinkt så ble vel lagt på en eller to ekstra reps et par steder og...
VSB sa for siden:
Etter søndag på sofaen var det godt å røre på seg, men med snø og sludd ble det inne trening...
oppvarming med boksesekk. Stressavløsning?
40min styrke, basisøvelser og noen jeg ikke tok lørdag.
Uttøyning
Yonah sa for siden:
8km trimsykkel, gjort unna på 27 minutter. Ingen ny rekord i dag, men jeg begynner å nærme meg max av det jeg klarer for en liten stund. Vurderer å øke lengden med en km neste uke.
Yonah sa for siden:
Seriøst, i dag kan Jillian Michals shredde sjøl. Jeg har måkt snø i to timer og er mere sliten enn etter en økt med shredding. Og enda er jeg ikke ferdig med å måke snø.
smgj sa for siden:
:D Hahaha. Det var dagens smil.Lich sa for siden:
Kulde og glatt,ser ut som ute sesongen er over.var inne å trente for første gang siden april.tredemølle er ikke festlig,men løp 5 km "tur" og 2 km intervall .Håper jeg venner meg til det etter hvert,gir ikke samme løftet som å løpe ute, men gir jo stål kontroll på intervallene.
Prøvde meg på markløft også,det er lenge siden det.30 kg,12 ganger 3. Det var helt nok.Knebøy er uaktuelt kommer ikke skikkelig ned,vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bedre det.
smgj sa for siden:
Kort hæl-sene? Den man tøyer med å sette tåa opp mot en vegg og så presse hofta framover mot den samme veggen? Kan også være kort setemuskel (Kan du sitte på golvet med beina samlet rett framover i 90 graders vinkel uten å ha følelsen av "å falle" bakover, eller at det strammer vondt bak knærne?) eller en kombinasjon av dette.
Lich sa for siden:
Takk for råd,skal teste i morgen,i dag er kroppen litt stiv etter markløft i går :D
Yonah sa for siden:
8km trimsykkel unnagjort på 27min og noen sekunder.
VSB sa for siden:
Spinning i 60min. Puls 136/164.
Balanse på boosoball og 2x1min planke.
10min tøying. Stor framgang, kunne sitte med et ben utstrakt, nå tærne og såvidt legge panna mot kneet! Jeg som alltid har vært stokk stiv...
Kommer ikke helt i mål denne måneden. Ferie og en del dårlige dager. Men føler jeg har fått inn mange effektive økter og ser framgang på mange plan:)
Lich sa for siden:
Ja det er jo siste dag i mnd. i dag ,glemte det nesten .
Jeg er i mål ,har løpt ca 600 km i løpet av denne sesongen og nå trekker jeg inn på trening.Nådde målet om en mil på under 60 min og er super forbnøyd med det.
Neste mnd mål skal jeg tenke på til i morgen ,for vi gir oss vell ikke nå?:D
VSB sa for siden:
Jeg henger med en uke, men må så hoppe av i forbindelse med operasjon, men håper å være snart tilbake:)
Kikkin sa for siden:
Gårsdagens treningsøkt:
Supersett:
Skulle egentlig ta flere øvelser, men jeg hadde sånn hodepine at alt bare gjorde vondt egentlig...*
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.