Heisann!:):):)
Dere som har fibromyalgi/me, eller andre revmatiske sykdommer og smerter i ledd, muskler osv. Har dere blitt bedre av lavkarbo?hva type diett/livsstil går dere på? Best i ketogent kosthold? Når merket dere bedring i smertene etter dere begynnte på lavkarbo?Spiser dere kh merker dere da med en gang at dere får vondt igjenn?Hvor mange karbohydrat spiser dere og holder smertene noen lunde i sjakk?Hvilken beding har dere hatt fra vanleg kosthold til lavkarbo?
:):):)
Det eneste jeg merket noen som helst bedring av, var den irritable tarmen. Den syns nok det var deilig å få mindre sukker og gluten!:)
Ellers var fibromyalgi- smertene og utmattelsen den samme og søvnen like dårlig.
Hadde håpet det skulle hjelpe meg litt i det minste, men som sagt, ingen bedring verken i ketose eller på generell lavkarbo!
Jeg har ME. Ja, er blitt mye bedre, tok bare et par uker.
Men jeg må passe på å ikke få i meg for mye omega 6( feks nøtter og frø) og nok omega 3. Omega 6 skaper betennelsertilstander.. Tar magnesium hver dag, 600mg hver kveld.
Spiser ketogent, 15-30g karbo om dagen.
Sprekk gir meg vondt med en gang, men først og fremst pga vannansamlinger, etter en uke på feil mat har jeg vondt de fleste steder i tillegg til en del andre plager.
har og blitt mye bedre,merket det med en gang nesten,fikk en del vondt da eg gjekk inn i ketose ,men etterpå er det bare blitt bedre!Eter rundt 15-25g kh per dag.
Har du prøvd og ete mer kh, ble du dårlegere da?
Jeg har ME. Det lavkarbo har lært meg, er at gluten/korn tilrettelegger for langt mer betennelse og annen problematikk enn hva jeg opplever når disse varene er fjernet fra kostholdet. (Fikk bekreftet dette etter et uheldig måltid på ferietur - noen friterte munnfuller, instant knebetennelse...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.