< Tilbake til oversikten

Tips til vårsnacks

TinaF sa for siden:

Jeg har grublet og grublet over hvilken lovlig "snacks" jeg kan ha i kjøleskapet... og på 17-mai lunsj kom jeg over noe helt ypperlig og enestående.

Reker m/chili(pulver), gjerne noe vanlig chili også, hvitløkskrydder (eller vanlig hvis ønskelig) og masse olje...

...alt dette blandes godt sammen. Jeg har det stående i en skål i kjøleskapet, så når jeg blir litt småsulten går jeg og tar meg en reke eller to. Helt fantastisk! Anbefales..
Ikke bruk reker i lake, det tror jeg ikke er noe godt. Det tar litt tid å skrelle, men hvis du ser på den tiden som kvalitetstid for deg selv (tid til å tenke osv) så er det ikke så gale. Det gjorde i hvert fall jeg i dag.

Hvis noen prøver seg på det og putter noe annet godt oppi, gi en lyd.. Jeg simpelthen elsker reker. Kunne tenke meg flere reketips :D ;)

Tingeling sa for siden:

Hørtes nydelig ut:)

Jeg er ikke så flink til å bruke mye reker (dyrt) men når jeg har det, pleier jeg å spise de sånn:
1/2 avokado, fyll hullet etter steinen med masse reker, og en dæsj majones på toppen... DET smaker godt det :) Og en finfin lunch er det også :)

mmm!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.