Hei!
Har en jobb som tilsier at jeg er mye i en bil. Kjøper som regel derfor lunsj på butikken,ikke alltid det smarteste.
Jeg vet det er lurt å ha ting i bokser å lage det i stand dagen før,men for å være helt ærlig så gidder jeg ikke det.
Spørsmålet mitt er da, kan noen gi meg en lett lunsj uten styr?? :o
på forhånd takk :)
Du kan jo feks kjøpe deg en pakke skinke og en pakke oppskåret ost, eller en pakke spekeskinke.
Mange butikker med ferskvare- disker har varmmat som kylling, karbonader, koteletter eller fiskekaker.
Siden du har skrevet lavkarbo som kostholdsfilosofi og ikke giddder legge ned litt jobb selv, regner jeg med at du ikke vil være i ketose og at det ikke er så farlig å ligge litt høyt på karbene. Da kan du fint spise sli mat til lunsj om du passer på å få i deg grønnsaker etc ellers på dagen!;)
Det hender jeg må improvisere et måltid og kjøpe på butikken,men jammen så mye, mye lettere det er med matpakke altså.
Du sier ikke noe om hva slags butikker du kommer forbi? Har de varmedisk/delikatesse, så kan du kjøpe en kotelett eller to, kyllinglår, kyllingvinger, plukke med deg salat... En snei god ost som brie, camembert el.l., porsjonspakker med majones..
Ofte kjøper jeg en tube majones og en pakke birkebeinerskinke, kjapt og enkelt.
Jeg har med meg ofte en avocado eller et par egg, et par sånne tynne ølpølser og ost. Man kan godt steike en stor lavkarbo pizza og ta med seg et par stykker til lunch. Eller noen mattmuffins. Trenger jo ikke å ordne det dagen før, bare i helga f.eks. og hive det i fryseren og ta opp de porsjoner man trenger på morran. Ellers er det jo klart fult mulig å forskynne seg i butikkene i varmedisken.
Hvis du ikke gidder å lage lunch der og da på morran eller kvelden før. Kan du jo lage store omeletter for fryseren, matmuffins, pizzasnurrer o.l. For å ha i fryseren. Bare ta opp en til to biter og h med på morran. Forhåpentligvis Tina til lunchtid. ;-)
Kan personlig anbefale kikertpannekaker dersom du er lei av egg og ikke sååå nøye på karbene. (Jeg er i en liten prøveperiode selv)
Ellers pleier jeg å lage omelett eller eggerøre, ha med nøtter, avokado, makrell i tomat, eller en middagsporsjon i tett boks. Skal ikke påstå at det alltid er lett.
Rester etter middagen er en god idé! Eller som de skriver over, lage noen mat-muffens som man har i fryseren. Å handle på butikken hver eneste dag kan jo bli ganske dyrt i lengden!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.