< Tilbake til oversikten

Trenger råd

Ihaaland sa for siden:

Hei :)

Startet på lavkarbo i juni. Gikk den første uka ned 2 kilo, men har siden dette ikke gått ned noe særlig. Kun +/- 0,5 kilo pr. uke. Veier nå 59,5, startvekt var 63,5.
Vet at jeg er normalvektig, men for eget velvære ønsker jeg å gå ned et par kilo til. Kan noen se på det jeg spiser i løpet av en dag og komme med noen råd?

Må legge til at jeg de siste dagene har hatt veldig lite energi på ettermiddagen fra ca. kl. 14 til kl.20. Forstår ikke dette helt siden jeg spiser middag i 16 tiden og burde vel fått masse energi da?

Jeg har også begynt å telle kalorier for jeg føler jeg får i meg for mye i løpet av en dag, er veldig glad i mat :) Jeg ligger på rundt 1500 kalorier til dagen.

Frokost: 3 hjemmelaget lavkarboknekkebrød laget av linfrø, solsikkefrø og sesamfrø. Har på godt med gul ost.
Lunsj: blandet salat med agurk, paprika, skinke, fetaost og avokado.
Middag: fisk/kylling/kjøtt med blomkål/brokkoli/sopp, stekt i smeltet smør eller smeltet ost på grønnsakene.
Kvelds: omelett av 1 egg + noen grønnsaker, evt. 150 gram cottage Cheese med kanel og frosne bringebær.
Mellommåltid: en hånd med nøtter / bacongull av og til.

langaard sa for siden:

Jeg er også normalvektig:)
Mitt råd, kutt ut mellommåltider og moderer bruken av ost;)

index sa for siden:

Synes det høres ut som et greit kosthold, og vekttapet er vel som forventet i og med at du ikke skal ta så mye av. Hold deg til kostholdet, men begrens gjerne osten litt slik langaard anbefaler over. Du må regne med at de siste kiloene tar litt tid, men ta det med ro. Bare du holder en grei kontroll på kostholdet ditt så ordner det seg til slutt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.