< Tilbake til oversikten

Hvem deltar på Oslo Maraton, halvmaraton, 10 km 22. sept?

ToreH sa for siden:

Da har man mulighet til å bevise at lavkarbo/ketogent er tingen for langdistanseutøvere. Bare å spurte fra alle andre som drikker sukker osv mens du drikker tja, vann? Eller kokosolje?

Nå trenger vi ikke bare prate om hva som er best, men heller holde kjeft og vise hva som er best. Burde ikke koste så mange kalorier det :)

Mange som stiller forresten?

ToreH sa for siden:

Og jeg gleder meg til å være med nedover, har kjøpt inn nytt løpetøy til kona, sko, jakke, genser, lue, you name it. Dresset opp med Gore Running wear fra topp til tå fra Løplabbet! 5000, raske takk. Hvem sa det var billig å være løper egentlig????

Riktig utstyr og riktige sko shaver off raskt minst 10-20 sekunder på 10 km :D

Hun er i sitt livs form ut fra det ketogene kostholdet, så vi er begge veldig spente.

Lich sa for siden:

Så stilig at hun stiller på 10 km.Ønsker lykke til.

Ringer Acetat er for meg en intravenøs væske,fikk et bilde i hodet av en stilig dame i full fart med intravenøst stativ ved siden :D

ToreH sa for siden:

Det er intravenøs væske, men jeg bruker den for å drikkes også. Da riktignok poser som er utgått på dato. Dvs de kan ikke brukes direkte i årene på folk, men mer enn god nok for drikking. Selges forøvrig på oslo Sportslager for 79,- for 3 liter fredigblandet Ringer :-)

Kanutten sa for siden:

Trenger man drikke eller spise noe for 10 km???

Jeg løper jo ofte 10 km på tredemølla uten at jeg trenger spise noe?? Og ei heller drikke noe???

Kjære vene, da vi vandret i Irland i sommer gikk vi opptil 20 km uten både mat og drikke og vi gikk fort!!!

ToreH sa for siden:

Javel, og å vandre i Irland i 20 km uten mat og drikke, hva var poenget med det? Så liksom ikke helt sammenhengen med hva du prøver si her?

Siden du løper 10 km på mølla ofte så er du antakelig i svært god form Kanu og ingenting er bedre enn det :-)

Man trenger ikke drikke og næring på en 10 000 meter, men for en som har tenkt å bruke over en time på distansen så er det å anbefale for kona for å yte optimalt. Løper du den på under 30 minutter, så er ikke behovet tilstede på samme måten, men da er du også proff og ikke kona mi ;)

Kanutten sa for siden:

Nå er vel gåfarten min omtrent like kjapp som løpefarten; 7 km/t. Lett jogging kan man si. Men det jeg mente som jeg ser ikke kom med da jeg redigerte innlegget er at vil ikke kroppen reagere på inntak av mat etter så kort tid?
Jeg kan forstå dette med drikke hvis man peser slik jeg gjør (blir tørr i munnen), men mat for en såpass kort distanse?

VSB sa for siden:

Ville også tro vann var mer enn nok...

Vurderte 10km selv, men vet ikke om det er lurt å utfordre knærne med asfaltløping...

ToreH sa for siden:

Nå var kanskje ikke 7km/t på en mølle spess fort, men det kan jo være anstrengende nok om utgangspunktet ikke er så bra rent kondisjonsmessig, så skal man gå en 10km i la oss si 90min så burde det holde med vann

ToreH sa for siden:

Jo, det vil den nok, men det kan gjelde for deg siden jeg vil anta du holder 7km/t uansett om du går 20km eller 10km? Da er intensiteten lik og du trenger vel kun wasser.
Men ligger du og presser maks i 1 time, så er nok kroppen mer mottakelig for næring om du ønsker nå et gitt mÅl der fremme lissom.

Kanutten sa for siden:

Joda, jeg holder en fast fart. Og jeg har klart å komme såpass langt som jeg har takket være dette opplegget du sendte meg! Takk skal du ha!

Lich sa for siden:

Hei jeg er spent på hvordan det gikk med den/de som deltok,oppdatering ? :D

ToreH sa for siden:

...

Lich sa for siden:

Oi ,gratulerer så mye,dette er en veldig bra tid .Utrolig bra etter under et års trening.Forstår veldig godt at du er stolt av henne.:)
Oppkarbing på forhånd?Kan ikke du si litt mer om det?

Qlio sa for siden:

At oppkarbing fungerer før lengre arbeidsøkter kan jeg skrive under på (ref. rittet fra Hamar). Min form for oppkarbing startet mandagen med brød til lunch (dette gjentok jeg frem til torsdag) ellers som vanlig. Fredag gikk jeg bananas.... med bananas mener jeg ikke at jeg fråtset i McDonalds osv. Men en grov baguett og frozen yoghurt til lunc i bussen på vei til Hamar etter jobb, poteter til middagen og en liten dessert. Aldri hatt bedre bein! Kom hjem, tok to rusbrus og sovnet. Dagen etter: back to normality!

Hypah- fruen har jobbet godt og lenge, har sagt det før og sier det igjen, hun er supersprek og det er bare å ta av seg hatten for.

Marella77 sa for siden:

Så artig lesning Hypah!! Gratulerer med frua! Flink hun er!! Det høres ut som om dere er et bra team! Nyt det, ingenting er bedre enn det!! :)

Et sp.mål:Kunne man velge om man løp halvmaraton eller helmaraton den 22/9?

ToreH sa for siden:

Ja det kan du velge. Det er flere distanser å velge mellom. 3km, 10km, halvmaraton og helmaraton. I tillegg er det et stort arrangement for barna med løpekonkurranse der også.

Egentlig en hyggelig helg å tilbringe i Oslo ;-)

Marella77 sa for siden:

Åja :) så fint at det ble en hyggelig helg da!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.