< Tilbake til oversikten

Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

sveander sa for siden:

begynte forsiktig 13/8 og er ned 3,5 kg siden det så noe riktig gjør jeg s
2 spørsmål

1. Hvor "skadelig" er det å skjeie ut og spise masse karbo EN dag. Betyr det at det da vil ta menge dager før man forbrenner fett igjen eller er man i gang neste dag? Gjerne et enkelt svar og ikke en utredning s

2. Avføring, beklager
    Etter lavkarbo så er jeg på do minst 3 ganger per dag. Er det naturlig? Mot en dag før.

Ellers føles dette topp , jeg har trua og skal ned 17 kg til neste sommer

TrillTrall sa for siden:

Spørs hvor ofte du skal skeie ut EN dag da. Hver uke? Annenhver uke? Hver mnd? Jo sjeldnere, jo bedre. :) Du må regne med å bli satt litt tilbake om du gjør det, og for noen er det svært tungt å ta seg inn igjen. Jeg ville ventet til du var godt inne i lavkarbo-kostholdet før du gjør det, 2-3-4 mnd kanskje?

index sa for siden:

Min erfaring er at utskeielser er lik magemerter, tarmgass og slapphet. Så jeg forsøker å unngå utskeielser. Ikke for å være veldig flink, men simpelthen fordi det gjør meg dårlig...

ToreH sa for siden:

"Skeier ut" kontrollert hver lørdag her med det jeg vil ha. Jupp, gir noe mer tarmgass enn vanlig, men jeg får ikke vondt i magen. I såfall er det bare fordi jeg overspiser og det kan faktisk skje på ketogent kosthold også.
Men blir man syk av for mye godteri, ja så er det vel ikke til å unngå at man holder seg unna. Vondt i kroppen er ikke behagelig for noen.

Slapp blir jeg ikke, snarere tvert imot, jeg får et energihopp og får mest lyst tilå gjøre noe aktivt, trene eller no slikt.

Sikkert veldig individuelt det der.

ToreH sa for siden:

1. Hadde nok ikke startet "min lavkarbo" livsstil/slankekur ,med å innvilge meg selv 1 utskeielsesdag i uka nei. Det tror jeg er lite heldig mht hva som er din målsetning, men nå er ikke jeg deg. Hvis alternativet er at du ikke klarer gjennomføre hele greia og IKKE når ditt mål, ja da er det kanskje greit for deg å skeie ut EN dag i uka.
    Tar det lang tid å være tilbake i ketose igjen? Både ja og nei, jeg bruker 1 dag på det, andre bruker mange dager. Kanskje jeg er heldig, vet ikke, men du bør sjekke ut selv. kjøp ketosesticks så måler du bare.

2. Alt er vel normalt, jeg har vært 3 ganger daglig og bare 1 gang daglig. Også opplevd ingen ganger. Vi er forskjellige, vanskelig å si hva som er normalt. Jeg er normalt 1-2 ganger nå for tiden.

Bakasura sa for siden:

For meg så funker det ikke å ha en karbodag i uken. Da blir jeg bare stående på samme vekt, går verken opp eller ned.

ToreH sa for siden:

Mener du at du ikke tåler karbohydrater? Er jo ikke snakk om at du skal fråtse i godteri da.... :) Tror mange misforstår akkurat det der med oppkarbing. Er ikke meningen at du skal spise bare søtsaker, men tror veldig mange innbiller seg det på disse "spisedagene" ;)

Bakasura sa for siden:

Nei, jeg mener ikke at jeg ikke tåler karbohydrater, men vekten min står stille om jeg skeier ut en dag i uken. Ikke stappet jeg munnen full av godteri heller, men unnet meg å ha tilbehør til maten, som pasta og poteter.

Så nå er jeg på streng lavkarbo uten planlagte utskeielser :)

sveander sa for siden:

Takk for mange gode svar

Jeg snakker om utskeielser som alkohol først og fremst.
Mulig jeg har vært heldig men mine utskeileser med Lite-øl (1 g per 100 ml) og litt vin/sprit har ikke stoppet min reduksjon. Utskeiesen er gjerne Lørdag og består i bare alkohol. Vi liker å kose oss med øl/vin på Campingen og jeg klarer IKKE slanke meg i 9 mnd uten min lille utskeielse.

Min kropp har vel svart, det går bra! Det dreier seg ikke om fyll men en 3-4 bokser øl og et galss vin

PS ! Aas Lite-øl er veldig veldig godt

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.