< Tilbake til oversikten

Helsemeny1

#1

ingatoppen72 sa for siden:

Har nettop starta på denne dietten så jeg lurer veldig på om d er flere som går på denne der ute..#:0)


#2

Yonah sa for siden:

Aldri hørt om. Hva er det for noe?


#3

ingatoppen72 sa for siden:

gå inn på helsemeny1.no og se.....er veldig fornøyd og det virker. men man må være motivert da.


#4

Yonah sa for siden:

Fant ingen god forklaring på hva slags mat og ikke minst sammensetningen på menyen. Så hva spiser du?
Jeg er jo ikke interessert i å bytte kosthold, men jeg er nysgjerrig da. Har forøvrig aldri sett helsemeny1 nevnt her inne.


#5

ingatoppen72 sa for siden:

jeg er ganske fersk selv men kan prøve og forklare. det koster litt da også er det en 28 dagers diett. produktene du får er urtete "herba slim", kapsler med vitaminer og mineraler, to typer drikker du skal drikker ved siden av maten utover dagen. maten uke 1 som er en "hvit uke" er fisk 200g, kylling 150g, kalkun 150g og 2 egg. du skal ha 4 måltider pr dag også må du da velge av disse alternativene. Du skal ikke ha salt, sukker tyggis eller pastiller. Også kan du spise mere etter hvert da. Som sagt jeg er ganske så fersk enda er på min 5. dag i kuren og har gått ned 1,5 kg. også er jeg aldri sulten det er mye mat, men man må som sagt være motivert da.


#6

Myrine sa for siden:

Jeg har nå mottatt dietten fra min behandler og skal etterhvert begynne, må bare bestille Amino-kapslene først.

Hvordan har det gått med deg Ingatoppen72?


#7

Festina lente sa for siden:

Jeg har startet opp på denne metabolkuren, og bruker kosttilskudd fra FitLine. Jeg visste ikke at det het Helsemeny1, så det må jeg få sjekket ut. Slik jeg forstår kuren så er det en lclf-kur.

Årsaken til at jeg begynte er at jeg har gått på lavkarbo lenge nå uten noe særlig vektnedgang. Jeg har gått opp og ned de samme tre kiloene det siste året..... Prøver derfor dette som en kickstart for å se om jeg klarer å sjokke kroppen litt. Som sagt, dette er en kur, mens lavkarbo er en livsstil. Jeg skal derfor tilbake til den "ordinære" lavkarboen min når jeg har fått av meg noen kg.

Den første uken er ganske tøff, men til gjengjeld hadde jeg en vektnedgang på 4,5 kg så det er det absolutt verdt! :D Er i gang med uke 2 nå, og det er deilig å få litt grønnsaker igjen.

Lykke til videre!


#8

Myrine sa for siden:

Jeg starter i morgen, selv om jeg ikke har fått Proshape ennå, bestilte dem i dag så jeg håper jeg har dem før helga :D Jeg startet opp med lavkarbo i begynnelsen av februar, etter en lang pause.. jeg har tidligere opplevd stor vektnedgang ved å legge om, men denne gangen går det ulidelig sakte.. så jeg har også valgt å nullstille kroppen gjennom denne kuren. Skal ta meg en hvit uke nå, så får jeg bestemme meg i forhold til påsken hva jeg gjør. Om jeg greier å holde meg til dietten.. eller om jeg tar en pause for så å starte opp på ny etter påske..

Nå vet ikke jeg hvilken lavkarborettning du har fulgt fra før av, men kjente du noen forskjell når du gikk over på dietten, tenker svimmelhet, slapphet osv.. Havnet du i ketose? jeg har blitt lovet at jeg ikke skal havne i ketose, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal berge unna den, siden jeg på normal lavkarbokost havner i ketose hvis jeg spiser under 15-20 karb. Det er jo ikke så mange karber i Activizeren og Restorate?


#9

Kari Marita sa for siden:

Syns dette ligner veldig på Dukan dietten og Psmf dietten.


#10

Myrine sa for siden:

Kan ligne ja, men ikke det samme..:D


#11

Kari Marita sa for siden:

Er denne dietten sunnere på noen måte? enn d andre? Kan tenke meg å prøve. Er det en lavkarbo diett da?


#12

Myrine sa for siden:

Nei det er ikke en lavkarbodiett, dette er en diett du skal følge i 28 dager for deretter å ha kun en hvit dag (en dag med bare proteiner) i uka etterpå.. Jeg kommer til å gå tilbake til min lavkarbo diett etter jeg er ferdig med de 28 dagene.

Se her : www.helsemeny1.no/

Du skal ta bestemte kosttilskudd under dietten. Disse kan jeg anbefale på det varmeste, jeg har nå gått på dem i 1 mnd. (uten å gå på diett) Og jeg har fått masse energi og overskudd..


#13

Gerd sa for siden:

Dette er jo ( etter å ha lest innlegga på fb-siden deres) en slags LCLF- diett. Og du kommer i ketose.
Samtidig sier de at det ikke er lavkarbo. Men at man ikke skal spise karbohydratrik mat. Men fett.
Rimelig forvirrende?

Og på ene siden de selger dette, (lettereliv) sies det der at du må du fortsette etterpå med abbonementet på Optimalsett for å holde vekta.
Dette virker bare som å selge produkter. Som må tas i tillegg til maten.
Åsså så dyrt da gitt.

Men hva spiser mat av mat på denne dietten, lurer jeg på? Det kommer jo ikke frem skikkelig noen steder?


#14

Fedona sa for siden:

Nå er jeg kanskje negativ her, men det nettsida Helsemeny1 virket litt suspekt. Særlig når jeg så at en av de som deler sin "erfaring" også finnes på siden ang. informasjonsmøte, og da som kontaktperson...

Men jeg vet ikke noe om denne dietten altså, jeg snakker om denne nettsiden.

Men det skal bli interessant å høre hvordan det går med dere. Fint om dere forteller hvordan dere opplever denne dietten, både under og i tiden etterpå. Lykke til!

Var noen av dere på noe slags møte før dere startet? Og lurer på det samme som Gerd. Hva spiser dere egentlig?


#15

Myrine sa for siden:

Jeg opplever ikke dietten som suspekt :D Jeg kom over denne dietten via min behandler, og den distribueres kun via behandlere som har vært på kurs (etter hva jeg har forstått) Kosttilskuddene til denne dietten begynte jeg på for en mnd siden, og jeg opplever supre resultater i form av økt energi. Endelig ett kosttilskudd som jeg husker å ta, kanskje fordi det smaker så godt. ( Det består av ulike pulver som røres ut i vann). Jeg har begynt å abonnert på kosttilskuddet og da får jeg det mye rimeligere :D Produktet heter FitLine, vet at for noen år siden var det mange her inne som brukte dette produktet, de har blant annet en youghurt som har fått mye positiv omtale her inne.

I dietten skal man i de første 10 dagene kun spise proteiner, (hvittkjøtt, fisk og egg) foruten smakstilsettninger som urter og krydder uten salt og konverseringsmiddel. Og selvfølgelig Kosttilskuddet. Etter de ti dagene innfører man litt bestemte typer grønnsaker, frø og youghurt. Men to dager skal fortsatt bare være "protein dager" Når man er ferdig med de 28 dagene er kroppen nullstilt og renset. Da kan man begynne å spise "normalt" igjen. Men de anbefaler å spise ett kosthold som jeg vil si er tilnærmet lavkarbo.
Men som mannen bak sier, man skal kunne kose seg innimellom og leve livet. Så etter en helg med inntak av sukker og andre uheldige stoffer. Kan man da ta en protein-dag og få renset ut det man har tilført kroppen..

Dietten inneholder er en mer detaljert plan en det jeg har skrevet her, men jeg vet ikke om jeg har lov til å gjengi mer detaljert enn dette.. vil jo ikke gjøre noe ulovlig :) håper det var til hjelp.


#16

Kari Marita sa for siden:

Har sett på linken. Den fungerer sikkert bra, men det er jo en slags lavkarbo ekstrem kur dette også da. Bare at en etter hvert har en grønn uke, rød uke og så normal kosthold, med en hvit dag i uka. Er veldig lik Dukan dietten ja. Så er det vel dyrt med disse vitamin tablettene/te. Den hvite uken går vel med på å spise bare hvit fisk, kjøtt, egg, ol. Så neste uke blir det grønnsaker i tillegg. Så neste uke mere vanlig mat, med en hvit dag i uka. Sikkert en grei kur, men tar heller en psmf kur som kick start, når jeg trenger det. Fordi den er mye billigere. :)


#17

Gerd sa for siden:

Er en type proteindiett ja.

Vet du hva disse pulverne består av? Fant ikke noe skikkelig innholdsfortegnelse eller næringsinnhold på noen av sidene.

Forsod litt av sidene at de ikke vil fortelle hva det går ut på før man har registrert seg ev. bestilt info.... Da skurrer det litt for meg. Jeg vil gjerne vite hva det går ut på før jeg betaler noe :ja:


#18

Myrine sa for siden:

Sender deg en PM jeg :D


#19

Kari Marita sa for siden:

Må si meg enig i dette, det er greit å vite hva man putter i seg. Å det er en protein diett ja. Veldig lite innformasjon også. Jeg har på følelsen av at dette er en Norsk kopi av Dukan dietten. Å at den som startet opp denne kuren tjener masse penger. Men det er min mening da. :)



#21

Myrine sa for siden:

Man skal normalt ikke gå i ketose pga at kosttilskuddene inneholder endel fruktose.


#22

Gerd sa for siden:

Jeg finner ikke oversikt over næringsinnhold eller innholdsfortegnelse på den siden :confused: lete mer

Dette skrive ho Vibeke i et innlegg på FB-siden:


#23

Fedona sa for siden:

Jeg poengterte at jeg syntes nettsiden virket suspekt, ikke selve dietten, den vet jeg ikke noe om ;)


#24

Carisma sa for siden:

Auda, fruktose har jo blitt bevisst veldig uheldig for kroppen!
Dessuten, sier de noe om hva slags kurs de må ha først? Slike kurs er som regel bare rene salgskurs, da slike opplegg er en form for pyramide-virksomhet.
Forøvrig høres teorien bak ut som enhver ekstremdiett ala sykehuskuren o.l. Intet nytt under solen med andre ord, utover enda flere måter å lure penger fra folk på. :rolleyes:


#25

Myrine sa for siden:

Er ikke helt happy over fruktosen, men har nå bestilt ny type som inneholder stevia og mindre fruktose.

Jeg har ikke gått kurs for å få eller å selge denne dietten. Men har kjøpt kosttilskuddene fra min alternative-behandler, før jeg fikk høre om dietten. Nå er jeg blitt "vervet" av min alternative-behandler slik at jeg kan få kjøpt produktene billigere. Selve Dietten har jeg fått gratis av min alternative-forhandler. Man kan også få kjøpe produktene gjennom netbutikken Fitline.com men da til en dyrere pris.

Jeg er helt nybegynner på dietten, og har valgt å prøve dette for å se om det kan være noe for meg. Jeg ser på det som en rensekur over 28 dager.

Kosttilskuddet er jeg så fornøyd med at det kommer jeg til å fortsette med uansett :D


#26

Festina lente sa for siden:

Jeg har ikke testet meg hver eneste dag (har kommet ut av vanen med stixene:o), men jeg var i alle fall i ketose de dagene jeg sjekket i uke 1.

Jeg synes overgangen var lettere enn første gangen jeg gikk på ketolyse, men det er kanskje fordi kroppen min nå er vant med å leve med lite karbohydrater? Ikke hverken svimmel eller slapp, men får litt lettere melkesyre i musklene (på samme måte som sist). Det verste er faktisk at jeg har vært sulten i uke 1. Det skjedde ikke på ketolyse, men så gikk jeg ikke ned i vekt heller på slutten.....:rolleyes:

Så langt har det gått bra, og jeg har bestemt meg for å gjennomføre i påsken også. Nå er det full gass!

Lykke til! :)


#27

Festina lente sa for siden:

Man spiser rent kjøtt av kylling, kalkun, storfekjøtt og fisk. Egg. Salat/grønnsaker, yoghurt, linfrø, solsikkekjerner, frukt (1xdag)og juice.

Ingen alkohol, søtningsstoffer, brus, kullsyreholdige drikker, tyggis, pastiller etc. Egentlig svært likt vanlig lavkarbo, men med en del mindre fett.

Som sagt tidligere; dette er en kur og ikke en livsstil slik som lavkarbo. Men når du har stanget med de samme tre kiloene i ett år føler jeg at jeg må ta noen grep, og så går jeg tilbake til lavkarboen senere :)


#28

Carisma sa for siden:

Høres billigere ut å kjøre en uke eller to atkins induksjon, men... :o
Jeg går utfra dere er klar over at de fleste som kjører ekstremdiettergår noe opp igjen når kuren avsluttes, siden kroppen tror den er i hungerskrise.


#29

Cyan sa for siden:

Something smells fishy :shifty: Jeg er ganske skeptisk til opplegg som dette hvor det er så enormt hemmelighetskremmeri før man har registrert seg eller betalt og what not. Men sånn utenom dette kosttilskuddet som man ikke finner noen ordentlig innholdsfortegnelse på, så virker dette å være en form for modifisert psmf/dukan. De kan jo være veldig effektive de, men man skal vite hva man holder på med og ikke holde på for lenge når man tilfører kroppen så lite fett og karbohydrater.


#30

Festina lente sa for siden:

Det spiller sikkert ingen rolle hvilken metode man velger når man går til litt "ekstreme" tiltak. Årsaken til at jeg valgte denne var at den ble anbefalt av min kusine som er utdannet ergoterapeut, biopat og reflexolog, og som hadde veldig gode erfaringer selv (-25 kg siden november).

Som de fleste andre her inne på forumet har jeg forsøkt utallige metoder for vektnedgang. Jeg har selv noe utdanning innen ernæring og vet at dette ikke nødvendigvis er det beste for kroppen. Samtidig så er det ikke så sunt å drasse rundt på alle kiloene med overvekt heller.

Jeg gjentar igjen: Dette er en kur og ikke en livsstil. Når jeg er ferdig går jeg tilbake til min vanlige lavkarbo - som i alle fall har bevist at den klarer å holde meg stabil....;) (dvs 0 vektnedgang..... men heller ikke oppgang).

Forhåpentligvis får jeg litt hjelp på denne kuren - og hvis ikke så er jeg en erfaring rikere. Frem til nå er jeg strålende fornøyd med en vektnedgang på 5 kg siden forrige mandag - det er 5 kg. mer enn jeg har hatt de siste to årene og det kan jeg leve godt med! :D


#31

Myrine sa for siden:

Jeg tok ett par ekstra glass med restorate og da ga svimmelheten seg :D skal prøve meg med forsiktig styrketrening i morra, spent på hvordan kroppen reagerer på det :D Jeg tenkte egentlig jeg bare skulle prøve en hvit uke nå, siden det er påske, men det kan så godt hende at jeg også kjører på, iså fall vil det bli mitt livs første påske uten sjokolade og godterier. Du verden hvilken mestringsfølelse det ville gi :D Hmm noe å tenke på :ja:


#32

Borealis sa for siden:

Protein i en uke for å "rense ut"...? Jeg forstår ikke....


#33

Georgine sa for siden:

Jeg forstår ikke hvorfor dette skal være så mye bedre enn andre pulverkurer, hva skjedde med ren mat liksom?


#34

Kari Marita sa for siden:

Akkurat der må jeg si meg enig, denne kuren er ikke bedre enn Psmf.


#35

Festina lente sa for siden:

Hvis du hadde giddet å lese innleggene over så hadde du visst at vi spiser ren mat ;) Rent kjøtt og fisk, egg, frø, yoghurt, juice etc, etc. Det vi kutter på er fett og sukker, samt alkohol, søtningsstoffer - mao: mye likt lavkarbo men med mindre fett og kosttilskudd.

Det er ingen som har påstått dette er bedre enn andre metoder. Min mening er at alle må finne ut hva som passer for seg. Det finnes ingen "one cure fits all" (dessverre), og da må vi som ikke går ned i vekt på lavkarbo forsøke litt andre løsninger - som altså innebærer ren mat :)


#36

Carisma sa for siden:

Det vi lurer på er vel hvorfor dere gidder å gjøre lurendreierene bak dette rike, når dere spiser ca det samme som dere kunne gjort uten å betale dyre dommer for det?


#37

Festina lente sa for siden:

Det er det heller ingen som har påstått, Kari Marita. Jeg tenker at vi alle her inne har våre ulike plager og det som fungerer for den ene trenger ikke å være riktig for den andre.

Det handler ikke om å være best - det handler om å finne noe du kan leve med. Synes du ikke det er greit da hvis noen her inne finner noe som funker for dem? Eller mener du at alle skal bruke det samme som deg - enten det funker eller ikke?:confused: Det viktigeste er jo at vi kan støtte hverandre i noe som jeg antar er et felles mål; bedre helse:)


#38

Festina lente sa for siden:

Det kommer vel an på øynene som ser... jeg har hjulpet Grete Roede til å bli rik også uten at jeg ble noe tynnere og friskere av det...:o

Det som kanskje er litt spesielt er kosttilskuddene vi bruker. Jeg synes ikke de er så vanvittig dyre. For øvrig så er det jo mange andre her på forumet som anbefaler iHerb, Proteinfabrikken, Allevo og jeg vet ikke hva. I tillegg så opererer jo Ketolysekuren også med kosttilskudd, så jeg ser ikke den helt store forskjellen. Jeg antar de fleste her inne er opptatt av helsen sin og bruker diverse vitaminer og mineraler, og de er jo ikke gratis de heller?

Jeg synes debatten sporer litt av her nå. Hvis noen finner noe som funker for dem så synes jeg det bare er gledelig - det er jo tross alt bedre helse vi ønsker alle sammen, og DET kan vi vel være enige om selv om veien er litt ulik? :)


#39

Georgine sa for siden:

Jeg har lest og mener fortsatt at slike kurer som innebærer pulver ikke er forenelig med god helse og sunn kropp. Det minste som burde være obligatorisk er at dette blir anbefalt og fulgt opp lege.

Lavkarbo med mindre fett får man helt fint til uten uten pulver som er så hemmelig at jeg ikke finner noen innholdsfortegnelse på nettsiden.


#40

Kari Marita sa for siden:

Enig i at det er ren mat, men at det er en usunn diett i lengden er det. Det er også Psmf. Men greit et par uker som kick start. :)


#41

Kari Marita sa for siden:

Jo, jeg syns alle må finne sin egen måte, å jeg er vel en av dem her inne som har vært for slike dietter. Men har etter erfaring funnet ut at det ikke er sunt for kroppen over lang tid. Et annet minus er at en går fort ned, men skummelt fort opp igjen hvis en ikke passer på. Det beste er nok vanlig sunn lavkarbo, for min del moderat lavkarbo. Skal en ned i vekt, pass litt på kcal inntaket. :)


#42

Festina lente sa for siden:

Jeg er ikke uenig med deg i at lavkarbo er det beste i lengden (sjekk signaturen min:)), men jeg tenker at folk må stå fritt til å forsøke alternative løsninger innimellom.

Det jeg reagerer litt på generelt er den litt "fordømmende" tonen mange har - vi er mange som sliter her inne og det blir ikke enklere om vi ikke forsøker å støtte hverandre. Når det er sagt tror jeg at jeg vil legge denne diskusjonen død, for jeg tror ikke det var en slik diskusjon trådstarter ønsket seg :o

Lykke til på veien mot en bedre helse!


#43

Kari Marita sa for siden:

Jeg vil bare si at dere har min fulle støtte, ville bare påpeke hva som er sunnest. Den fordømmende tonen har jeg mange ganger vært utsatt for, og det er ikke morsomt. Det var ikke i min hensikt å være fordømmende. Jeg skjønner dere vet hva som er sunnest i lengden. :)



#45

Gerd sa for siden:

Jeg har prøvd å stilt spørsmål ved selve kuren:

Hva slags mat blir spist? Det har jeg fått svar på.

Men jeg har ikke fått svar på dette?
Innholdsfortegnelse og næringsinnhold i de pulverne? Kan noen svare på det?
( Og nei, det står ikke på noean av sidene som selger dette, jeg har sjekka.)


#46

Festina lente sa for siden:

Hei Gerd!
Jeg er midt oppe i en masse jobb og en hjemmeeksamen, og et slikt svar blir ganske omfattende. Hvis du klarer å vente til lørdag skal du få alt du vil ha, ok? :) hvis jeg ikke husker det så minn meg på det - hukommelsen er ikke det den en gang var....:o


#47

Gerd sa for siden:

Ok. :)


#48

Myrine sa for siden:

Tusen tusen tusen takk Festina lente :love:

jeg stiller meg bak hvert ett ord du skriver her inne :D
(jeg er så elendig på å formulerere meg skriftlig, så jeg er så glad for at du er så dyktig) :ja:


#49

Georgine sa for siden:

Jeg har også sjekket nøye og finner ingenting om innholdet og vil også gjerne ha informasjon om dette.


#50

Kula sa for siden:

På meg virker det som om forretningsidéen her er å selge abonnement på overpriset kosttilskudd til fortvilte mennesker.


#51

Festina lente sa for siden:

Se svaret mitt ovenfor, Kula. Jeg tror ikke fortvilte mennesker blir mindre fortvilte av at vi sitter inne på forumet og fordømmer hverandres valg. Kanskje vi kan prøve å akseptere at vi er forskjellige, og at hver enkelt må få velge hva som funker for en selv?

Som en saksopplysning kan jeg imidlertid nevne at det ikke er nødvendig med abonnement, du kan kjøpe det du ønsker i de mengder du selv bestemmer.

Men nå synes jeg trådstarter fortjener litt respekt her - kan vi ikke forsøke å avslutte denne diskusjonen? :o

Lykke til videre med din metode - som funker for deg! :)


#52

Festina lente sa for siden:

Takk for hyggelige ord - det varmer :ja:


#53

Kula sa for siden:

I en slik sammenheng står alle mennesker naturligvis fritt til å ta sine egne valg og bestemme hva man ønsker å bruke pengene sine på.

Vurdér motforestillingene som har kommet i denne tråden – og forkast dem gjerne – men ikke bare avfei dem som fordømmelse.


#54

Festina lente sa for siden:

Det mener jeg faktisk at jeg har gjort, Kula. Jeg har kommet med åpen informasjon til alle som har bedt om det, jeg har opplyst om bakgrunnen for hvorfor jeg har valgt kuren, og til og med sagt litt om utdannelsesnivået og erfaringen til noen av oss som har tatt dette valget basert på den kunnskapen vi har ervervet oss.

Jeg synes derfor at de som kommer med ubegrunnete innspill á la "dere er teite og blir lurt" viser manglende respekt for vår bakgrunn, vår kunnskap og våre valg - og DET synes jeg er helt unødvendig :)

Ha en fortsatt fin dag:)


#55

Festina lente sa for siden:

Beklager at vi "kuppet" tråden din fullstendig, Ingatoppen 72 :o. Jeg håper at vi ikke har skremt deg totalt ut av forumet - det var ikke meningen.

Lykke til videre med kur! :)


#56

Georgine sa for siden:

Men du har jo ikke kommet med all informasjon, mange ønsker nok som meg å vite hva dette inneholder.

Trådkupping må man regne med og tolerere, særlig når man presenterer noe nytt som har en nettside med hallelujastemning. Jeg har lest nettsiden nøye og den gir veldig lite informasjon på mye tekst. De som står frem på nettsiden med historien ville like sannsynlig gått ned på kostomleggingen uten kosttilskuddet som koster en formue. De aller fleste som går fra høykarbo til lavkarbo går ned uten slikt pulver.

Vi ber om informasjon for å vurdere dette og selv er jeg ikke klokere, det snakkes om kursing og behandlere men slik er det da for andre pulverkurer og, ingenting spesielt der.


#57

Myrine sa for siden:

Jeg bruker 5 forskjellige produkter fra FitLine. Klikk på linkene og dere vil finn innholdsfortegnelsen.

Restorate Sensetiv:
www.fitline.com/?action=product&p_id=27844&cid=160&c_id=1754&TP=170388

Activize:
www.fitline.com/?action=product&p_id=27844&cid=160&c_id=1754&TP=170388

Proshape:
www.fitline.com/?action=product&p_id=35711&cid=160&c_id=1754&TP=170388

Herbaslim Te Sensetiv:
www.fitline.com/?action=product&p_id=25618&cid=160&c_id=1754&TP=170388

Basic Sensitiv:
www.fitline.com/?action=product&p_id=11219&cid=160&c_id=1754&TP=170388


#58

Gerd sa for siden:

Dette er jo ikke annet enn linker til salget av produktene.
Ikke info om innhold eller næringsdeklarasjoner der.


#59

smgj sa for siden:

For meg ser det ut til å være vitamin- og mineraltilskudd, samt aminosyrer og noen ensymer. Og ikke de billigste typene heller.
Hvilke mengder det utgjør står dog ikke, og dersom det følger vanlige deklarasjonsregler så er det mest druesukker/fruktose i noen av produktene - uten at det er sikkert at det utgjør noe problem.

Alt avhengig av hvorfor man har lagt på seg/ikke går ned så kan dette helt sikkert bidra for subgrupper av oss. Om det er nødvendig/verdt pengene må den enkelte - som alltid - avgjøre.


#60

smgj sa for siden:

Står jo innholdsfortegnelser på alle produktene da...


#61

Gerd sa for siden:

Såg det jeg også nå :o

Fortegnelsen starta med innhold av fruktose.....

Ellers så var det mye fremmendord:p


#62

Festina lente sa for siden:

Hvis du har lest trådene ovenfor så ser du at jeg svarer til Gerd at informasjonen skal komme, jeg må bare gjøre unna en eksamen først. Uansett hvor viktig lavkarbo og kurer er - jeg mener at eksamenen min er en smule viktigere. Håper på forståelse for det :o

Edit: Ser etter at jeg svarte at Myrine har lagt ut info. Håper dette er tilstrekkelig.


#63

Festina lente sa for siden:

Og DER såg jeg at Myrine har lagt inn linker til produktene, ja...:o
Takk for det, Myrine!

Som sagt, midt oppe i en stressende hjemmeeksamen, men hvis dere fortsatt vil ha mer info så kan jeg evt. prøve på lørdag:)


#64

Kari Marita sa for siden:

Det står jo alt om produktene her. Disse linkene om produktene må holde lenge. Ble klokere av dem jeg hvertfall. :)


#65

Gerd sa for siden:

Om jeg ble så mye klokere på hva dette er, skal jeg ikke påstå. Er ikke akkurat så mye kjente saker i dette. Så hva det er man har i seg når man drikker dette, ja det er fremdeles uklart.

Men jeg har i vertfall skjønt såpass at dette ikke er noe for meg. (har brukt/solgt slike lignende produkt før.)


#66

Georgine sa for siden:

jeg så at du skulle komme med mer informasjon ja, og det er derfor jeg reagerte på påstanden om at du hadde kommet med informasjon, da mangler fremdeles info om innhold.

Etter å ha sett at pulveret Restorate og Basics har fruktose først i innholdsfortegnelsen så er dette ikke noe jeg vurderer å bruke. I Oxyplus er det faktisk druesukker som står først i innholdsfortegnelsen.

Jeg må og ha oversett noe, jeg ser ikke noe sted på siden til Helsemeny at man bruker fitline-produkter, noen som kan lenke til den informasjonen?


#67

Kanutten sa for siden:

Hun har ikke sagt at hun hadde kommet med informasjon. Hun sa hun kunne komme med det på lørdag(?) når hun var ferdig med det som var mer prekært.

Dessuten trenger du ikke være så hissig på pulverkurer.
Veien mellom vanlig mat og pulverkur er ikke så lang.
Tørket mat er jo pop for tiden, og hvis den tørkede maten er malt blir det jo pulver? Ikke heng deg opp i at det er pulver, men bry deg heller mer om hva pulveret er.


#68

Georgine sa for siden:

Og når pulveret har druesukker og fruktose som den andel det er mest av så er det jo så himla sundt ...


#69

Kanutten sa for siden:

Det var ikke det jeg nevnte, jeg sa bare at hun skulle komme tilbake med mer informasjon samt at pulvermat kan faktisk være ok.
Ikke heng deg opp i det at det er pulver, sånn generelt sett, men se heller på sammensetningen. Bror gikk på en pulverkur som var helt optimal lavkarbonessig sett og den ble utskrevet av sykehuset.


#70

Georgine sa for siden:

Det var jo derfor jeg var interessert i innholdsfortegnelsen liksom.


#71

Kanutten sa for siden:

Ja, og da venter du til lørdag når hun sier at hun skal komme med mer informasjon.


#72

Kari Marita sa for siden:

Skjønner egentlig ikke hvorfor dere er så opptatt av hva det inneholder og hva dette er. Når det er utelukket for noen av dere å prøve denne dietten. Kan ikke de som er interesert i denne tråden få ha den da. Så kan dem som denne dietten er uaktuell for la være å bry seg om den. :) Det er jo egne tråder feks. lchf også uten at de som ikke er på det kostholdet, blander seg å blir så hengt opp i det kostholdet. Forstår egentlig ikke dette, med at alt må diskuteres. Hvis noen ønsker å prøve denne dietten en stund, så la dem gjøre det da. Det er jo ikke et kosthold de skal leve på resten av livet. :)


#73

Georgine sa for siden:

Jeg oppfattet det slik at hun sa at hun hadde kommet med informasjon, noe hun ikke hadde. Om jeg misforstod det så beklager jeg det.

Jeg er fremdeles interessert i informasjon om hvor på Helsemeny sin nettside det er opplyst at det er fitline sine produkter man bruker, jeg ser ikke koblingen.


#74

Nille sa for siden:

Har ikke hørt om Helsemeny 1 eller Lettere Liv, men vet at Fitline er frittstående produkter som selges igjennom distributører. Fedonisten her inne solgte det i flere år. Husker ikke hvorfor hun sluttet med det, men hun vet jo også mer enn gjennomsnittet om kosthold siden hun har vært i Lindberg -systemet og arbeidet som terapeut.

Det jeg IKKE liker med nettsiden er at du må melde deg inn og betale først, - før du får informasjon. Det er en merkelig måte å drive business på.

Når det er sagt: Brukere kan fortelle om hva de gjør og informere om produkter de IKKE selger eller på annne måte tjener penger på.

Når man melder seg inn i forumet godtar man forumreglene hvor det står: Vi ønsker ikke meldinger av kommersiell art, dvs. salg og markedsføring, med mindre det gjøres samarbeid med forumledelsen. Forhandlere har alså ikke anledning til å legge inn reklame for dietten/produktene her på forumet uten å ha avtale med forumeier. Vedkommende poster har fått beskjed om dette og nevnte post er slettet.


#75

Festina lente sa for siden:

Siden det er så mange som er interessert legger jeg inn informasjonen her, selv om ikke du ønsker å bruke dem. Her kommer ingrediensene på de produktene jeg bruker, håper de kan være til hjelp :);

Fitline Basics, næringsinnhold pr. 100 gr:
Energi 330 kcal
Protein 0,7 gr
Karbohydrater 66,6 gr
Herav sukker 64,6 gr
Herav fruktose 63,7 gr
Fett 0,3 gr
Herav mettede
Fettsyrer <0,3 gram
Kostfiber 25 gr
Natrium <0.1 gr
Selen 150 μg
Vitamin C 300 mg
Vitamin E 50 mg σ-TE
Vit A (fra provitamin)1667 μg RE
Dagsdose: 20 gr

Fitline Gourmet Shake pr. 100 gr:
Energi 360 kcal
Protein 23,2 gr
Karbohydrater 52 gr
Herav sukker 40 gr
Fett 6,1 gr
Herav mettede
Fettsyrer 1,0 gr
Derav linolsyre 3,4 gr
Ballaststoffer 8,4 gr
Natrium 370 mg
Kalium 1140 mg
Kalsium 446 mg
Fosfor 393 mg
Jern 9,3 mg
Sink 7,3 mg
Jod 84 μg
Kobber 0,66 mg
Mangan 0,59 mg
Selen 32,7 μg
Vitamin C 35,7 mg
Pantotensyre 2,3 mg
Vitamin B6 1,1 mg
Vitamin B1 0,7 mg
Vitamin B2 00,95 mg
Vitamin A 476 μg RE
Folinsyre 120 μg
Biotin 75 μg
Vitamin D 3 μg
Vitamin B12 0,84 μg
Dagsdose (for meg) 42 gr

Fitline restorate pr. 100 gr:
Energi 289 kcal
Protein <0,1 gr
Karbohydrat 48 gr
Magnesium 2000 mg
Jern 75 mg
Sink 150 mg
Kobber 1000 μg
Mangan 15 mg
Krom 896 μg
Selen 251 μg
Silisium 75 mg
Vitamin D 112 μg
Dagsdose ca 7 gr

Fitline Activize:
Energi 330 kcal
Protein <0,5 gr
Karbohydrater 78 gr
Fett <0,1 gr
Koffein 600 mg (fra guaranaekstraktpulver)
Vitamin C 1800 mg
Niacin 1020 mg NE
Pantothensyre 180 mg
Vitamin B& 60 mg
Vitamin B2 48 mg
Vitamin B1 42 mg
Folsyre 6000 μg
Biotin 4500 μg
Vitamin B12 30 μg
Dagsdose 3 gr


#76

Festina lente sa for siden:

Jeg visste ikke om at dette hette Helsemeny1 før jeg så det på denne tråden, så det har jeg dessverre ikke noe info om. Som sagt, jeg har kun bestilt de produktene jeg fikk anbefalt og er så langt fornøyd med det. De ulike nettsidene det henvises til her inne var ukjente for meg da denne "diskusjonen" startet.


#77

Festina lente sa for siden:

Takk for moralsk støtte, Kanutten :):)


#78

Festina lente sa for siden:

NÅ håper jeg at vi kan legge denne diskusjonen død, slik at Ingatoppen72 (trådstarter) kan komme til orde :)

Glitrende påske til dere alle! :D


#79

Festina lente sa for siden:

Som om jeg skulle sagt det selv! :D

Jeg synes til tider det blir vel mange (unødvendige) diskusjoner her inne - men nå håper jeg vi kan la påskefreden senke seg :snill:


#80

smgj sa for siden:

Jeg siterer meg selv fordi jeg ser at det jeg skrev:

er egnet til å misforstå. Jeg mente ikke at produktene var billige eller dyre - det har jeg ingen forutsetning for å vurdere - men at jeg ser at det ikke er de laveste kvalitetene av mineraltilskudd man bruker, man bruker typer som er mer lettopptakelige - har høyere biotilgjengelighet. Det er et pluss i kvaliteten sett fra min side. :)

Som et eksempel på det jeg mener kan jeg si at generelt så er magnesium i form av magnesiumoksid det mest vanlige magnesiumtilskuddet. Det er også billigst å produsere, men tas opp i veldig liten grad i tarmen (spelsielt i forhold til magnesiummalat, magnesiumcitrat og andre magneium***-at-typer.
Sånn er det med andre mineraler også, og i dette tilskuddet ser det ut til at man generelt har valgt typer med høyere biotigjengelighet enn vanlig i vanlige multivitamintilskudd.

Beklager for å videreføre avsporingen, jeg syntes bare det var viktig å presisere det jeg mente da jeg oppdaget hvor ullent jeg hadde skrevet.


#81

Fedona sa for siden:

Hvordan har det gått med deg? Ser dette er fra september i fjor. Hvilke erfaringer gjorde du?


#82

Georgine sa for siden:

Takk for innholdfortegnelse.

Jeg konstaterer at dette ikke på noen måte er noe for meg. Med karbohydratinnhold på mellom 48 og 78 gram i produktene og mye fruktose er dette veldig langt fra hva jeg anser som lavkarbo og dette er ikke noe mer spesielt enn andre pulvertilskudd og kurer.

Det er alltid interessant å holde seg oppdatert om hva som finnes på markedet. Dog vil jeg tro at om man sammenligner f.eks Herbalife, Fitline, CampKilo og andre slike pulverdietter så vil man oppdage at det er såpass likt at ingen av de kan påstås å være revlusjonerende.

Hver får finne sin vei og om man kun lever på slikt pulver vil man komme i ketose pga lavt kaloriinntak, ikke pga pulveret er lavkarbo, bare så man er klar over det før man begynner.

Jeg synes (merk: min private mening) at bør ha kontakt og følges opp av lege med slikt om man ikke går ned på lavkarbo, en tur til Hexeberg eller Fedon-klinikk kan være lurt i steden for å holde på helt av seg selv. At man spiser ren mat i tillegg på Helsemeny er positivt.

Selv om man selv ikke vil bruke slikt så forbeholder jeg meg retten til å være nysgjerrig og om folk heller i seg pulver uten å være klar over innholdet så blir jeg rett og slett skremt. Det er din kropp og uansett hvilken vei du bruker til å gå ned så vit hva du putter i kroppen i det minste.


#83

Festina lente sa for siden:

Vel overstått påske, Myrine!
Hvordan gikk det med deg i påsken?

Jeg har hatt min første alkoholfri påskefeiring på mange år, og det gikk helt fint:) Synes jeg har vært flink på snopefronten også. I løpet av hele påsken spiste jeg 1/2 stang Kvikklunsj, 3 salte lakris"penger", 1 rute Firkløver, 1 rute Brownies og 1 Cola Zero.

I tillegg har jeg hatt 4 skiturer og et ganske greit kosthold utenom. Minuset er at jeg har hatt 0 i vektnedgang.....:( Krysser fingrene for at det skyldes det salte pinnekjøttet på påskeaften og at det skjer noe nå når jeg er tilbake i hverdagen:rolleyes:


#84

Myrine sa for siden:

Jeg bestemte meg for å ta ferie fra dietten og spise det jeg hadde lyst på i helgen ;) og det angrer jeg på nå. Har spist masse karber i helgen, og det overskuddet jeg følte før påske er forduftet. Det har vel en sammenheng med både kosthold og at jeg har hatt feber de to siste dagene. Bare feberen forsvinner så er jeg rett tilbake på helsemeny1.

Men jeg har hatt den mest aktive påsken jeg har hatt på mange år. :D Noe jeg gir FitLine Produktene skylden for :D


#85

Festina lente sa for siden:

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :D

Jeg heier på oss! :)


#86

Myrine sa for siden:

måtte bryte dietten etter etter tre dager, jeg er så svimmel at jeg greier ikke å fortsette. Må høre med noen eksperter hva jeg skal gjøre. Det er så synd, for det fungerer jo som bare det når det gjelder vektnedgang..

Kanskje jeg må finne min egen "oppskrift" :D Går bra med med deg da Festina Lente ?


#87

Festina lente sa for siden:

Å, det var synd å høre :( Håper du finner ut av det til slutt. Fortell hva konklusjonen blir!

Jeg var litt skeptisk siden det gikk så sent med vektnedgangen (etter min mening). Men nå har det heldigvis løsnet litt igjen (minus 6,3 kg på 4 uker!:)) så nå er det full fart et par uker til :D

Men det er ganske tøft ja, og jeg må jobbe med meg selv hver eneste dag når jeg er som mest sulten....:o


#88

milja sa for siden:

Fikk beskjed av homeopat at dag 3 er den verste. Og at man må regne med å bli skikkelig svimmel etc. Det er kroppen som skiller ut avfalls stoffer. Det er ikke farlig og man må bare holde ut for dt blir bedre:)


#89

milja sa for siden:

Er det noen som har fortsatt med dette? Jeg har gått på det siden mandag, mannen min gått ned 4,5 kg og jeg har gått ned 2,3 kg.
Det går veldig greit, hodepine og sletting av abstinebser etter karbohydrater, men er veldig motiverende at vekten går ned så jeg holder ut. Har prøvd mye forskjellig før, har aldri fått så spontan respons på vekta. Jeg går ofte ikke ned før jeg har holdt en diett i flere uker.
Er spent på videre resultat:)


#90

Kula sa for siden:

Når man lever på et høykarbokosthold er kroppen innstilt på å forbrenne karbohydrater fremfor fett. Kroppen forbrenner uansett alltid både fett og karbohydrater, men hvilken fordeling av de to makronæringsstoffene kroppen forbruker blir påvirket av kostholdet.

Når kroppen har vært vant til å få mye karbohydrater, og du plutselig tvinger den over på fettforbrenning på den ene eller andre måten, trenger den litt tid på å tilpasse seg. Det er en hel del enzymer etc som må økes i mengde for å få til en effektiv fettforbrenning. Før denne prosessen er kommet skikkelig i gang er det vanlig og normalt å føle seg svimmel, slapp og ukonsentrert. Dette fordi kroppen har problemer med å omsette nok næring i forhold til hva den trenger.

Det har altså ingenting å gjøre med at kroppen «skiller ut avfallstoffer», selv om homeopater muligens tror på det selv...


#91

Myrine sa for siden:

Jeg startet opp igjen i dag, denne gangen skal jeg spise litt salat til hvert måltid for å øke karboinntaket, slik at jeg slipper å gå i ketose. Jeg er vant til å ligge på ett lavt karbohydrat inntak men ikke å være i ketose. Kroppen min liker ikke å være i ketose, jeg blir så svimmel at jeg ikke klarer å gjøre noe annet enn å sitte i en stol eller ligge i sengen. Og jeg vet fra før at dette ikke bare gjelder de første dagene men det blir sånn lenge.
Så nå prøver jeg med litt salat til hvert måltid :D Og bare en måleskje activaize om morran.. Jeg tar heller en ekstra dose i løpet av dagen.


#92

Carisma sa for siden:

Svimmelheten kommer nok heller fra lavt kaloriinntak generellt enn fra ketose.


#93

Myrine sa for siden:

Spent på å høre hvordan det går Festina lente?


#94

Festina lente sa for siden:

Det går litt opp og ned, som ellers i livet :)

Tok en planlagt utskeielse forrige helg, med tre retters middag og maaaasse vin. Det var deilig! :D

Har hatt en helvetesuka på jobb denne uken, og to "obligatoriske" jobbmiddager på restaurant var ikke planlagt.....men jeg greide meg ganske bra føler jeg. Spiste lavkarbo begge gangene (bortsett fra en liten maiskolbe), og drakk vin bare 1 av dagene.

Alt i alt ganske fornøyd, men tror ikke jeg har gått ned så mye denne uken. I tillegg merker jeg at det blir mye mer fristende å skeie ut når en først har gitt litt slipp... Jeg er visst et enten-eller menneske:o Blir spennende å se hva vekta viser i morgen! :)

Lykke til videre, håper svimmelheten din går over. Jeg tar også bare 1 skje med Activise om morgenen, for jeg blir så varm og får røde utslett i ansiktet, på halsen og nedover armene. Ubehagelig :rolleyes:


#95

Festina lente sa for siden:

Minus 7,9 kg på 6 uker - Halleluja!! :D
Litt overrasket over at vektnedgangen ble såpass stor, men føler det er fortjent siden vekten nesten ikke har rikket seg de to siste ukene.

Ha en fin slankeuke!! :)


#96

milja sa for siden:

Noen som holder på med dette enda? Jeg gjør.. Tøft og nå går jeg ikke ned heller selv om jeg har hvit uke.


#97

Festina lente sa for siden:

Jeg strever i vei ennå. Siter litt med motivasjonen og er mye sulten, men har gått ned ca 10 kg på 12 uker, og det er jeg superfornøyd med :)

Enn dere andre - er dere der ute?


#98

***Gulla*** sa for siden:

Kjapt søprsmål, har starta på denne og luerer på hvilke krydder jeg kan og ikke kan bruke? finner ikke noe info noen steder?


#99

mocc@ sa for siden:

Jeg vurderer og ta en mnd på denne her.. Har ei på jobben som gikk ned ca 15 kg på denne kuren. Hun fortsetter og gå ned etterpå også etter at hun sluttet. Nå har hun tatt av over 20 kg på ett år..

Hvordan går det med dere som holder på?


#100

milja sa for siden:

Jeg anbefaler det virkelig! Det er tøft men så verdt det!!
Jeg gikk ned 7 kg på 28 dager og masse i cm. Dessverre målte jeg meg ikke men jeg får på meg klær nå som jeg passet først når jeg veide 5 kg mindre enn jeg gjør nå! Jeg er type 1 diabetiker og helsa mi bedret seg etter få dager:)
Mannen min gikk ned 14 kg!
Vi gjorde dette i mai i år og gjennom sommeren med ferie og kos, vi har spist brød og det som værre er he he, men ikke gått opp noenting! Vi starter igjen 1 sept og håper på flere kg av:) Grugleder meg!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.