Tidligere brukte jeg å kjøpe soyamel på både helsekosten og ICA. Men nå finner jeg ikke den noen plasser :( Finner jo soyaflakker i samme merke, men ikke mel. Har de slutett å lage den? Er det noe jeg har gått glipp av? Hvilke andre melalternativer med lavkarbo innhold som finnes til bakst?
Det finnes jo soyamel som er knuste soyabønner og ikke akkurat så veldig lavkarbo (20g/100g), mens det de fleste kaller soyamel her på forumet egentlig er soyaprotein-isolat.
Sehttp://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5516
Alternativer:
Jeg bruker ketolyse sin soyaprotein og ketolyse sin bakemiks (består av melkeprotein og hvetegluten) samt at jeg også har ren hvetegluten som er ganske dyr.
Jeg bruker og koksmel (ikke det samme som knust kokos da det er fettredusert og tar til seg MYE mer væske). Kværnede mandler kan være en grei sak å bruke eller nøtter generellt (Paranøtter f.eks)
Jeg kjøper ketolyseproduktene på meny (fåes også på ketolyse.no), Hvetegluten kjøpte eg på Kinsarvik.no, men som kokosmel er det billigere på iherb.com.
På iherb så er det lurt å handle varer som er mindre enn 1,8kg for da får du billigste frakt (6$) og med total varepris under 200 blir det momsfritt. Det lønner seg ofte å handle tunge ting i flere ordre==forsendelser.
Takk for tipsene! Må sjekkes ut. Syns de proteinprodukter og ketolyseproduktene er så dyre. Jeg tenkte jo egentlig på det vanlige soyamelet. Slev om det er 20 gr. karbo på 100 er det jo mye lavere enn vanlig mel. Brukte det noe før. Llitt ga jo ikke så stor økning i karbo på det totale produktet, men ga en fin konsistens til røra/deigen. Hvilken koksmel er det lurt å sjekke ut? de har jo så mye der på iHerb at jeg klarer ikke å orientere meg så godt, hehe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.