< Tilbake til oversikten

Atkins-bar

Newstart sa for siden:

Ja da har jeg gått på lavkarbo i et og et halvt år og aldri smakt atkins barene men her en dag så kjøpte jeg meg en. Å du verden så god den var. Så da er jeg helt hekta jeg. Ikke blir jeg gåen i magen av de heller. Fy så god dem er. En nykokt kaffekopp og en bar. Snaskens :p:)

Moogie sa for siden:

Hva står på innholdesfortegnelse på disse barene? Selv om de er merket med Atkins trenger jo ikke å bety at de er virkelig lavkarbo :( Det har jo blitt en stor industri av navnet....

sylwester sa for siden:

Det må i såfall være endulge du har kjøpt. Advantage-barene er helt pyton. Jeg klarer ikke å ha Endulge-barene i hus uten å spise de opp, mens jeg har en advantage-bar i tilfelle jeg trenger noe i sekken som får lov til å være der i flere sesonger før den blir plukket opp og spist :p

sylwester sa for siden:

Står det samme som de fleste sukkerfrie sjokoladene en kan få. Net carbs er somregel lavt / 100g og det er noe sukkeralkoholer fra Maltitol. Jeg tror dog at Atkinsbarene er noe fetere enn andre sjokolader og har dermed noe mindre karber enn f.eks. sukkerfritt sin. Igjen, deres produkter er tilpasset de forskjellige fasene i Atkinskuren der de færreste kan benyttes i fase 1. Igjen Fase1-sjokoladen deres (Advantage) får være i sekken min i månedsvis.

Newstart sa for siden:

Hehe det var som om jeg skulle sagt det selv:p. Utrolig god den ene der ja, mens den andre den kan godt bli liggende litt lenger.
Endulge smaker jo akkurat som kvikk lunsj jo.... 2g karbo bare. Fantastisk.:)

Newstart sa for siden:

Vil det lønne seg å bestille dem på iherb skal tro? De er jo ikke akkurat så billige da...:confused:

sylwester sa for siden:

Jeg hadde ikke klart å hatt så mange av slike sjokolader i skapet uten å spist de opp så jeg kjøper en og en på meny. Tror jeg betaler litt under 20kr.

SmartClub har Daybreak som er en pakke med 5, men husker ikke prisen der, men ser at den er på iherb til $6,43 som er ganske rimelig. Uansett må man kjøpe en del siden leveringen er $6 og jeg kan ikke ha lager :(

Newstart sa for siden:

Hehe nei du har så rett. For jeg kan heller ikke ha lager. Dum ide egentlig men tenkte kanskje det ble billigere. Men sikkert ikke i lengden for da spiser man jo mer. :p:p

Chamomilla sa for siden:

Smakte nettopp en atkinsbar med kokos for første gang. Dvs det ble to - rett ned.. :o Altfor god.

The Cat sa for siden:

På iherb har de en som smaker akkurat som Snickers... :p

Bønna200 sa for siden:

Jeg er heldig!! :D jeg synes alle Atkinsbarer smaker grusomt! Prøvde den med kokos da jeg var i USA nå. Fytti! Og den "snickersen"... :nei:

Sugarpill sa for siden:

Jeg synes Advantage-barene er nam, jeg! Men høykarbo-eksen min tok litt hardt i da han fikk smake en halv Advantage type Chocolate Decadence og sa "åhh, det smaker jo litt som Oreo Cake".:D

Newstart sa for siden:

Hehe ja har funnet to som jeg syns er nyyydelige. Liker ikke kokos noe særlig så har ikke smakt de. Men der er en med karamell som ser veldig god ut.... nei forresten kan ikke finne flere som er gode. Tror jeg lar være å prøve. Huff...:p

misslinda sa for siden:

Mmmmm.. har nettopp spist en coconut bar her.. nam nam nam.. eeelsker kokos.. Men jeg må roe meg på de nå :p

Synes den som er med chocolate crisp er herlig god og :D Mitt lørdagsgodt fremover ja :D

David sa for siden:

Men inneholder maltitol, som har en GI på 25, så man kan ikke stole blindt på dette med "net carbs". Kostdoktorn har skrevet mye om dette. Atkinsgodteri gjør større utslag på blodsukkeret til mange enn "net carbs" skulle tilsi.

misslinda sa for siden:

Ja, det er jeg helt enig i.. Dette er noe jeg bruker som lørdagsgodt en gang i uka, ikke mer enn det.. Er ikke bra med alle de kunstige tilsetningene.. Poenget med lavkarbo er vel mye det å spise naturlig mat fra naturen ?

Småspiseren sa for siden:

Jeg har et lite lager av atkinsbarer liggende, pleier ikke å gå helt amokk med dem, men er greit å få bestilt opp et bare pakker når man først bestiller!
Bestiller alt fra iHerb, de har jo et mye bedre utvalg enn noen butikk jeg har vært på, favoritten er Chocolate Peanut butter bar, den er såå god (hvis man liker peanøtter da) ellers har jeg kokosbarene og noen ganger de "oreo" kjeksene! men de er så dyre til å bare være 3 små kjeks, så de er bare til spesielle anledninger!

j88 sa for siden:

jeg spiser ikke atkinsbarer ofte, fordi jeg får så magevondt av de desverre, men mange av typene er jo kjempegode, spesielt den med kokos.

Newstart sa for siden:

Heldigvis så kjenner jeg ingenting i magen. Eller kanskje jeg skal si dessverre hehe.....

Chamomilla sa for siden:

Jeg synes sjokolade-advantage-barene er ok, men noen ganger er de pyton. Virker som smaksløkene mine varierer.. :p
Bestilte en pakke med kokosbarer fra USA og jeg synes de smaker mye mer kunstig enn de man får kjøpt i Norge! Helt grusomme i forhold jo! :( Merkelig..

bligravid? sa for siden:

Skjedde med meg også :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.