< Tilbake til oversikten

Cavalier med stevia!

komatøs sa for siden:

Jeg fant Cavalier søtet med Stevia og erythritol på Røtter i dag!! Den måtte kjøpes, endelig en sjokolade med søtning magen tåler. Men så var det disse karbohydratene da... det står at den inneholder 36.8 gr, hvorav sukker (-arter) er 19.5 g, laktose er 17.7 gr og polyoler er 8.8 g...er det noen som vet hva jeg skal forholde meg til av antall karber her? Ble litt forvirret men kjøpte den lell:D

Lillelord sa for siden:

Min erfaring er at karber er karber. Det som står på Atkinsbarene om effektive karber er bare tøv, er min erfaring ihvertfall. Ligg unna, kast den, hvis ketose er målet.

Rin sa for siden:

Det er dog store individuelle forskjeller angående hvordan kroppen reagerer på søtstoffer. Jeg har ingen illusjoner om at det er sunt, men har målt blodsukker rundt inntak av feks en atkinsbar, og funnet at det i mitt tilfelle ikke påvirker i noen retning - ikke mer enn et eggemåltid, i alle tilfelle. Mens andre igjen vil oppleve at kroppen oppfatter måltidet helt annerledes.

Hva angår den steviasøtede cavalier-sjokoladen så må trådstarter i alle fall forholde seg til alt som ikke er polyoler.

komatøs sa for siden:

:eek: Oi, da er det masse masse og masse karber i denne! Tross stevia... Huff, ja det var vel for godt til å være sant

lillemy01 sa for siden:

å det var synd da! begynnte nesten å glede meg til det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.