< Tilbake til oversikten

Enda mer lavkarbo i butikkhyllene

Antivegan sa for siden:

Gladnyheter,

Jeg har tidligere omtalt Lavkarbo pizzabunnen til Proteinfabrikken, den har virkelig blitt en vinner hos meg. Men litt dyr, spesielt nå det tilkommer frakt på bestillingene.

Men i går, fikk jeg øye på noe som fikk meg til å smile fra øre til øre. Hele Easy Living lavkarboserien til Proteinfabrikken var å finn i hyllene på Obs:-) Til og med noen nye produkter jeg ikke har sett på nettsiden tidligere (kake glasur, både hvit og sjokolade) Prisene var også lavere enn jeg tidligere har betalt.

Sendte en mail til PF for å spørre om det er flere butikker som får varene (handler jo ikke på OBS hver uke), da fikk jeg svar om at serien blir fullt ut eller lansert i OBS, Extra, Mega og Prix.. Dette må da være tidenes nyhet for lavkarbofolket

manebane sa for siden:

Hvor var varene plassert i butikken?
Handler både på mega og prix men har ikke sett noe til disse varene.

Jabba sa for siden:

Spennende.....

Antivegan sa for siden:

Hei, På OBS var disse i Vitaminhyllene, jeg tenkte faktisk ikke på å spørre om det er der de skal være alle andre plasser.

Slik jeg forstod det, skulle det lanseres 1 sep. og at det kunne ta litt tid før varene var på plass i alle butikker. Sikkert bare å spørre etter varene i din butikk

Dietta sa for siden:

Supert at flere og flere lavkarbovarer dukker opp der vi handler til vanlig. Deilig å kunne putte det i handlevogna på vei gjennom butikken fremfor å måtte lete i spesialforretninger eller bestille på nett. Verden går framover :)

Fedona sa for siden:

Herlig! Takk for at du delte dette! Skal jammen sjekke på butikken denne uka for å se om min nærbutikk har fått inn varene :)

Blåbærpiken sa for siden:

Så utrolig bra :)
Kjører forbi Obs! på Løren (som vel er den største) hver dag.
Må vel ta en tur innom nå

Kanskje sa for siden:

Så spennende !

bærrgen sa for siden:

Jeg fant også endel lavkarboprodukter på Obs'en, kjempebra :D

Mariann S sa for siden:

På mega her hadde dei fått inn en del forskjellig. Brød, kaker og sikkert endå meir, såg litt easy living pakker her og der.

Eg kjøpte en pakke med vafler (har ikkje prøvd dei endå), og den innholder knapt 8-9 g karber pr 100 g ferdig røre, blanda med skyr eller kesam.

Men FOR en pris, mellom 50 og 60 kr for en pakke, 10-12 vafler, og då må du tilsette egg, smør og feks skyr eller kesam... :eek:

No way, so enkelt treng ikkje eg det..... ikkje er det store forskjella om eg mixar eget mel og tilsetter det samme :rolleyes:

Kanskje sa for siden:

Jeg prøver det gjerne. For slik som vafler kan jeg ikke lage på lavkarbo. Men prisen var drøy

Mariann S sa for siden:

Å ha en sånn pakke til ett nødsfall kan vere greit. men det finnes masse gode vafleoppskrifter :)

Wonder woman sa for siden:

Jeg elsker calzone og det er noe av det jeg savner aller mest. Er den pizzabunnen sånn at det er mulig å lage det?

Engelen sa for siden:

Jeg lagde pizza i helga med denne deigen. Deigen var ok, men ikke noe å rope hurra for. Tror ikke du klarer å lage calzone med denne. Den er for "myk" til det.

Krydderkaken lagde jeg også, og tok i to raspede gulerøtter. Jeg lagde ostekrem av philadelfia, smør, vaniljefrø, litt sukrinmelis og litt natreen. Den var fantastisk god. Alle i familien likte den, og 8 åringen lurte på om han kunne ha sånn kake til bursdagen sin.

Grynta sa for siden:

Genialt!
Jeg var og kjøpte sukrilett og mandelmelet i dag :)

VSB sa for siden:

Hadde glemt dette, men så hele serien på obs løren i dag:)

Titti sa for siden:

Er den fortsatt på tilbud på obs?

stinei sa for siden:

Noen som vet om Obs Lillestrøm har noe særlig utvalg?

frøken sa for siden:

Vanskelig å vite hvilken som er god. Prøvde en som har blitt lovprist side opp og ned, det var ikke måte på hvor gode de var, til og med ikkelavkarbogjester syntes de var bedre enn vanlige vafler, men både jeg og mannen syntes det smakte papp.... Har ikke hatt lyst til å prøve noen etter det, så kan godt hende jeg prøver obs sin ferdigvariant.

Har prøvd noen av dine kakeoppskrifter, gode :) så kanskje du har en vaffeloppskrift og anbefale?

*carpe* sa for siden:

Åh, knall!

Kanskje sa for siden:

Blir litt forvirret over hvilke kjeder som selger dette. Er det helt tilfeldig fra butikk til butikk?

manebane sa for siden:

Fant Easy Living på Coop Mega, kjøpte noen produkter for å teste.

Bakte sjokoladekaka på fredag. Den var...hmm..grei:o Hadde litt nøtter i og spiste vel godt over ett stykke fredag og lørdag. Nå frister den ikke mer og går nok i søpla. Konsistensen er lik sjokoladekake men smaken er jo selvfølgelig ikke lik. Luft i magen fikk jeg også :p

I går fant jeg Karbolett Brownies fra Idun og det blir neste prosjekt. Kanskje neste fredag. Liker ikke å gå rundt med luft i magen på jobb hele uka. En viktig grunn til at jeg spiser lavkarbo/lchf er jo for å unngå luft i magen :D
Browniesene fant jeg på Spar.

Syns uansett det er gøy at slike produkter blir mer hverdagslig og synlig, så jeg tester gjerne:):rolleyes:

Jabba sa for siden:

Obs! på Bryne har denne serien. Jeg kjøpte krydderkaken og har store planer om å bruke blandingen som gulrotkake blanding - bare raspe litt gulerøtter å ha i. Lurte på om jeg skulle ha i 1 ss Cocosa også - for et saftigere resultat. Men vil gjerne ha krem på så nå skal jeg tråle oppskriftsforumet etter en god "glasur"...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.