< Tilbake til oversikten

Trener dere i tillegg til å gå på lavkarbo?

Blåbærpiken sa for siden:

Jeg trener 3 ganger i uken.
25-30 min utholdenhet og 1 time styrke

synsegulla sa for siden:

Jeg har begynt å gå tur nå, fra 3 kvarter til over en time i raskt tempo, nesten hver kveld.

smgj sa for siden:

Jeg ser ikke på trening som verken motsetning eller erstatning for lavkarbo - og vice versa. Trening gjør jeg i all hovedsak for muskler, sener og skjelett, lavkarbo gjør jeg mer for det generelle "helse"-begrepet - for å redusere og i så stor grad som mulig forebygge sykdom.
Jeg forsøker å trene jevnlig, men ikke "fast". Det fungerer ikke for meg.

Yonah sa for siden:

Trene er vel noe man strengt tatt bør gjøre uansett kosthold.

Jeg har ikke trent før nå, jeg har ikke hatt overskuddet. Min start ble sommerferien, der jeg har padlet ca halvparten av dagene og da 5-8timer hver dag og tillegg til den trimmen man faktisk får av å være på telttur i uke etter uke. Det ble en forsiktig start for meg.
Nå som skolen startet hadde jeg en uke der eneste trim ble å gå opp og ned veien og hente og bringe ungene til skolebuss= 1km hver dag.
Nå er jeg igang med 2. uka med sykling. Sykler ikke langt, men jeg er temmelig sliten etter turene, for jeg er i elendig form.

Men jeg vet jo at det er lurt å røre på seg. Så mitt foreløbige forsett er å sykle hver dag frem til det blir snø. Siden håper jeg at jeg er i litt bedre form, så jeg kanskje klarer å gjennomføre 30day shred 5 dager i uka.

Sånn etterhvert blir det skiføre, så da håper jeg å komme meg på skitur noen ettermiddager i uka.

Jeg har ingen ambisjoner om superhard trening, jeg har ME og må ta ting uhyre forsiktig. I tillegg til dette er jeg jo ekstremt overvektig.

Kosten fikser kiloene og magetrøbbelet, treningen tar grammene og gir bedre kondis.

mrs kishty sa for siden:

Jeg trener ikke, skulle jo gjort det for jeg er ganske slapp i fisken... Men jeg finner liksom ikke overskuddet til det med alt det andre jeg styrer med..

Qlio sa for siden:

Jeg trener og spiser lavkarbo. Før trente jeg og spiste høykarbo.

Funker fett. ;)

gamlebyen sa for siden:

Før trente jeg ikke og spiste høykarbo. Nå trener jeg intens styrke fire ganger i uka og spiser LCHF/ketogent. Funker som bare f...!

Tasja sa for siden:

Jeg trener 5-6 ganger i uken. Vekten holder seg stabil, og ettersom jeg synlig har fått mer muskler tenker jeg at det er fint.

Er enig i det som Imse skrive over, kosthold er viktigst for å gå ned mye, men jeg tror at etterhvert vil trening være viktig for å klare siste resten av vektnedgangen og for å få en slankere kroppsfasong. Tror også trening er en viktig hjelp til å holde vekten når man har kommet seg ned til ønsket vekt.

Har fått en ganske annen kroppsfasong etter at jeg økte treningsmengden, og har mye mer synlige muskler blant annet på magen. Så for meg er trening viktig :)

PrøveKanin sa for siden:

Trener svømming og litt styrke

Merker ikke noe til Drevon sin påstand om at jeg burde kollapse og hva verre er.

Blåbærpiken sa for siden:

Nei da på ingen som helst måte.
Men som jeg tenke dengang jeg begynte å legge om kostholdet (før jeg begynte på lavkarbo) var at skulle jeg først legge om kostholdet, hvorfor ikke også begynne å trene slik at det ble en helhetlig livsstilsendring.

Kommer nok ikke til å gå tilbake til et høykarbo kosthold når jeg har nådd målet mitt, men kommer til å spise litt mer enn det jeg gjør nå, og bruke trening for å forhindre at kiloene kommer tilbake. (Håper jeg)

index sa for siden:

Etter å ha gått ned de første 12-13 kiloene så hadde jeg såpass med overskudd at jeg måtte begynne med noe fysisk. Så nå trener jeg 3-4 dager i uken, og føler meg piggere enn noen gang før. Har gått ned 24 kg totalt det siste året og føler meg sprek og opplagt. Bra greier dette her...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.