< Tilbake til oversikten

Test: Ekte majones best

Kitt sa for siden:

Som om vi har tvilt på det, liksom!:)

Yonah sa for siden:

Hehe, den lette smaker grusomt søtt, og vandig, ikke majonessmak på noe vis.

Hamster59 sa for siden:

Ligger nær opp til mine valg. Personlig ville jeg nok latt Kavli og Hellmann bytte plass, men den aller beste er nå den jeg lager sjøl, da. :)

Lich sa for siden:

Jeg blander ekte majones med opphakket Jalapeno,Sambal Oelek og hakket rødløk,da blir den virkelig god.
Eller blandet med knuste sennepsfrø og presset hvitløk,nam :D

Photobscura sa for siden:

Nå er det ikke snakk om den som smaker best, men ut fra den panelet vurderer som den med den beste fettsyresammensettingen (da er så klart mettet fett svarteper :rolleyes:), salt og andel karbohydrater OG sukker (heh).

Sånn på siden synes jeg det er rart at Kavli holder den vanvittige gode sitronmajonesen sin kun på det svenske markedet. De småtubene de selger i Norge er ingenting i forhold til denne herligheten av en majones! Men dette er altså ikke en test som går på smak. Enn om jeg synes Hellman's har litt for kraftig smak, da.

smgj sa for siden:

Det var en smakstest blant leserne til høyre på siden sist jeg tittet? (Hvor det ser ut til at Mills Ekte topper lista.) :)

Jaa, så det nå! Men det var hovedsaken jeg kommenterte forsåvidt. (Dessuten tror jeg mennesker er vanedyr, og at en blindtest ville vært mer interessant, hva smak angikk. ;))

smgj sa for siden:

Jupp. Men når har Dagladet drevet seriøs journalistikk?
Uansett - fett smaker som regel godt. :)

Haha, point! Det var bare de øvrige svarene som fikk meg til å stusse litt over om vi hadde lest samme artikkel. ;)

Yonah sa for siden:

Jeg kommenterte egentlig ikke artikkelen, kun det jeg opplever som forskjell på ekte og lett majones.

Ang. artikelen så synes jeg det er like morsomt hver gang det hauses opp om dette farlige mettede fettet som de har brukt 30 år eller mere på å bevise er så farlig. Så lang tid at folk tror at det er farlig.

smgj sa for siden:

Morsomt, tragikomisk og veldig trist når vi vet at denne "åpenbare sannheten" (som er gjentatt så mange ganger at folk tar det som fakta, ja) brukes som basis for annen forskning som dermed bygger på feil grunnlag og blir ubrukelig... Så mye mer effektivt man kunne brukt disse midlene om man faktisk sjekket en hypotese grundig før man gjenga den som "sannhet"... :(

nellie sa for siden:

Mmmmm Jaaa. Ellers så er jeg ikke begeistret for Svensk majones..

krokodillen sa for siden:

Åja. Alt i alt en veldig god beskrivelse av hvordan forskning IKKE bør gjøres.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.