< Tilbake til oversikten

Magic bullet coffee

#1

synsegulla sa for siden:

Noen andre enn meg som har begynt å teste ut dette? For de som ikke vet hva det er, så er det 3 dl kaffe med 1 msk kokosolje og 2 msk smør som blandes med mikser til kremet konsistens og nytes.

Jeg prøver dette nå for å få i meg litt mer fett, og forhåpentligvis gi fettforbrenningen min en kickstart igjen. Ved siden av er det selvsagt fullt mulig å spise noe. Jeg blir god og mett av kaffien men spiser gjerne noe grønnsaker ved siden av.

Andre som har erfaringer med dette? Også lurer jeg på om det er meningen at kokosoljen fra Helios skal stå i kjøleskapet og være så hard at man må bruke kniv for å få ut litt. Det står mørkt og kaldt på gladdet, og at den blir flytende i romtemperatur og ikke blir ødelagt av det?


#2

Chamomilla sa for siden:

Jeg oppbevarer kokosolje i kjøkkenskapet. Kjøper fra iherb. Men det burde ikke ha noe å si?


#3

Dietta sa for siden:

I kjøkkenskapet (les: skuffen) her også :)


#4

synsegulla sa for siden:

Ok, er redd for at den skal harskne jeg da, men det kan jo ikke være meningen å måtte bruke øks på å få den ut av glasset heller. :D


#5

kamp sa for siden:

Det skal en del til for at kokosolje haskner siden den inneholder nesten bare mettete fettsyrer, og de har vanskelig for å harskne i motsetning til fettsyrene i eks rapsolje som er umettet.


#6

synsegulla sa for siden:

Se det! Tusen takk for hjelpen. Dama på helsekosten hadde olja i kjøleskapet og visste ikke da jeg spurte om oppbevaring. Og da jeg var der visste jeg jo ikke at olja hadde konsistens som stein. Nå ryker den rett ut igjen. :)


#7

Engelen sa for siden:

Jeg drakk denne kaffien til frokost i dag og syns den smaker veldig godt. Har brukt litt fløte i kaffien nå over lengre tid, men har lest så mange plasser at flere går bedre ned i vekt når de kutter ut fløten. Bullet coffee vil jeg si at smaker like godt som kaffe med fløte, og det er en fin måte å få i seg fett på. Man må bruke stavmikser dersom den skal bli god. Blir spennende å se om den har en positiv effekt på forbrenningen.


#8

synsegulla sa for siden:

Helt enig. Planen er å prøve det noen uker fremover.


#9

smilejenta sa for siden:

Denne var god g mettende! Takk for tips:)


#10

Markussss sa for siden:

Jeg har ikke testet det, men skal prøve det ut. For øvrig har jeg i det siste drukket en del buljong, fra buljongterninger, og hatt i litt smør for å få i meg ekstra fett. Det er godt og mettende, og for min del er det et fullverdig alternativ til kaffe eller te som "kosedrikk".


#11

synsegulla sa for siden:

Jeg har blitt avhengig nå, syns det er så lettvindt med en stor termokopp med mbc. Smaken liker jeg kjempegodt. Perfekt også som frokost de dagene jeg har altfor travle morgener til å rekke å spise. Da tar jeg bare med meg koppen på jobb og drikker litt i bilen og på morgenmøte, og er mett og god hvertfall til lunsjen.


#12

Annala sa for siden:

Hei :) Kan noen fortelle meg hva magic bullet coffee er? Googlet det, og ett av svarene var at dette Ikke var lchf ;) Men leste ikke stykket, så vet ikke hva h*n mente.


#13

amritam sa for siden:

Ja, det skal litt til å ødelegge kokosolje. Den har kjempelang holdbarhet - også i romstemperatur.


#14

Gerd sa for siden:

Viss du leser første innlegget her så står det jo der:


#15

elly sa for siden:

Har drukket magic bullet te (drikker ikke kaffe) på morgenen i mange uker nå og er veldig fornøyd med den. :) Flott måte å få opp fettprosenten på. Bruker 2 ss kokosolje og mellom 20-40g smør, alt ettersom hvordan dagen er. Spiser bare lunsj og middag resten av dagen.

Jeg oppbevarer også oljen i kjøkkenskap. :)


#16

Annala sa for siden:

Takk Gerd. Så et annet sted tror jeg at det sto nevnt mbc maskin seru, så lurte på om det var helt vanlig kaffe eller et spesielt slag liksom :) Men da tolker jeg det dithen at det kan man velge ;) Og trenger ikke maskin, bare hurtigmikser. Tror det kan være fint for meg som ikke er så flink til å spise frokost :)


#17

ElisaT sa for siden:

Har dere som har gått over til MBC spist frokost før? Jeg har, det siste året, hatt muligheten til å legge opp dagen min selv, og da har jeg spist første måltid rundt 11-12 tiden. Men nå er jeg student, og starter kl 08.15 flere dager i uken, og jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre. Jeg har spist frokost tidlig, rett og slett fordi jeg knapt har noen pauser før klokken er tre, men jeg er overhodet ikke sulten så tidlig om morgenen, og det strider litt mot min "overbevisning" å spise når jeg ikke er sulten.

Kanskje jeg skulle prøve med MBC? Det kan jo ikke skade? Skiller kaffen seg raskt? Eller kan jeg lage den hjemme og ta den med på skolen?

Tips mottas med takk!


#18

synsegulla sa for siden:

Kaffen skiller seg ikke når jeg blander den i stavmikseren min. Heller over i min store biodum termokopp og der holder den seg til jeg har tid til å drikke den. Perfekt når jeg har 7 vakt i boligen hvor jeg jobber og gjerne må ta både ett og to morgenstell før jeg har tid til å sette meg ned. Da tar jeg en slurk innimellom.


#19

stinei sa for siden:

Fy søren så godt dette var!! :heia:


#20

synsegulla sa for siden:

Jeg syns det er en fin start på dagen. Men det blir selvsagt enda viktigere å spise grønnsaker ol til de andre måltidene.


#21

ElisaT sa for siden:

I dag har jeg hatt min magic bullet-debut. Jeg lagde en dobbel espresso, tilsatte litt ekstra varmt vann, ca 20 g smør og 1 ss cocosa. Jeg brukte den smaksfrie cocosaen fordi jeg ikke orker kokossmaken. Noen som bruker denne? Eller MCT-olje? Har sett det nevnt flere steder.

Veldig godt, faktisk, tror dette kan bli en fast rutine. Drakk MBC kl 07.30, jeg har drukket et par kopper kaffe med en melk i løpet av dagen, og så spiste jeg neste måltid kl 15.15. Men da var jeg sulten :D! Har hatt en dag som har gått i ett, og det er rett og slett ikke tid til å spise i mellomtiden.


#22

ElisaT sa for siden:

Nå har jeg 5 dager med MBC bak meg, dette er noe for meg :)! Jeg bruker nå ca 20-25 g usaltet smør og 20 g kokosfett eller MCT-olje.

Hvorfor er dette noe for meg?
For det første, jeg er ikke noe frokostmenneske, og som student løper jeg fra forelesning til forelesning, og rekker knapt en kaffekopp før dagen er omme. Med MBC slipper jeg å tenke på at jeg må få spist, jeg holder meg fint til 14-15 tiden. Jeg merket også at jeg var mer våken? Er det mulig?

For det andre tror jeg at jeg, som mange andre, ikke har fått i meg nok fett selv om jeg har prøvd hardt! Vekten har stått stille selv om jeg er i ketolyse og lever på god, sunn og variert lavkarbo. Jeg veide meg før jeg startet (jeg pleier egentlig ikke å veie meg, men dette er et eksperiment :D), og jeg har gått ned 1,5 kg. På 5 dager! Og jeg kan ikke skylde på vann i kroppen heller...

Det blir spennende å se videre. Det viktigste for meg er at kroppen min fungerer, at jeg fornøyd. Ved eggløsnings- og menstider pleier jeg å bli ganske så fysen, det blir interessant å se hva som skjer nå.

Noen andre med erfaringer?


#23

Camilla82 sa for siden:

Tips til hvilken te dette kan være godt i ?
Jeg liker ikke kaffe, men sliter nok med å få i meg nok fett, så dette hadde vært ypperlig!


#24

ElisaT sa for siden:

Jeg har lest om noen som bruker rooibos med stor suksess, men jeg tror du kan bruke hvilken te som helst som du synes er god :). Noen lager også MBC med kakao.


#25

stinei sa for siden:

Jeg bruker chai-te og strør over litt kanel på toppen. Sinnssykt godt!


#26

ElisaT sa for siden:

Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt for dere som er interessert :). Og er det noen andre med erfaringer del gjerne!

Nå har jeg startet dagen med MBC i 16 dager, og det ser fortsatt lovende ut. Jeg bruker 2 ss kokosfett og 20-25 g usaltet smør, og ca 2 dl med ganske sterk kaffe. Jeg hadde et par dager hvor jeg måtte bruke kokosfett med smak, og da jobbet jeg virkelig for å få i meg drikken. Men nå har jeg fått ny ladning fra Iherb, og det er bare velstand! Det er litt rart å drikke MBC, det er jo veldig fett, men det går helt greit. Jeg har prøvd med vaniljedråper, men det ga meg ingenting.

Jeg tror virkelig at kroppen min har fått i seg for lite fett. Selv om jeg har fått i meg "riktig" mengde, prosentmessig sett, trenger tydeligvis min kropp mer fett.

Siden jeg startet har jeg ikke hatt noe søtsug i det hele tatt. Det hender jeg tar en rute mørk sjokolade til kaffen, men det er mer for kosens skyld enn noe annet. Jeg har hatt en hormonell fyse-dag. Vanligvis blir jeg fysen på det meste, og det kan vare et par dager, men denne gangen var et par knekkebrød nok.

Huden min har blitt litt mykere, særlig i ansiktet. Jeg er ikke så tørr lenger. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, sakte men sikkert. Resten av kroppen fungerer også godt.

Vanligvis drikker jeg MBC mellom 7 og 9, kommer an på når skolen starter. Er jeg på skolen hender det jeg tar en kaffe med en melkeskvett i, er jeg hjemme og leser lager jeg meg en cappuccino en eller annen gang. Jeg spiser stort sett lunsj mellom 13-15, men det kan også hende jeg bare tar meg litt CC, og så middag ved 16-tiden.

Det hadde vært spennende å høre om det er noen andre som har erfaringer, særlig i forhold til det at jeg tydeligvis ikke har fått i meg nok fett før.


#27

Rin sa for siden:

Jeg har også drukket MBC i noen dager, hovedsaklig på grunn av manglende mat-interesse. :o Jeg tar et stort krus, varmer ca 15g smør og 30g cocosa (MED smak) så det blir mykt i bunnen, og tapper to senseo-kaffeporsjoner over dette igjen - sammen med én steviasukett. Visper med en sånn batteridrevet melkeskummer. Strør gjerne et dryss kanel på toppen. Veldig fornøyd med smaken!


#28

Photobscura sa for siden:

Hoi! Leste litt i denne tråden for en stund siden, og har hatt det i bakhodet.
Så i dag, fra fritt minne :p, har jeg testet dette. Det ble da en stor kopp kaffe (jeg koker jo likevel en kanne på morran), to ss smør og en med kokosolje.
For det første var det jo supergodt! Det overrasket meg litt! Jeg er veldig rendyrka hva kaffe angår, svart skal den være. ;) Men ettersom jeg har en sjelden spiserørslidelse, og har, etter en mindre vellykket operasjon, enda større problemer med å spise fast føde enn jeg hadde i utgangspunktet, særlig på morgenen (væske er heller ikke alltid helt enkelt, men det gir et litt "mykere" ubehag ...) et behov for noe som er mettende, men som ikke gjør alt for himla vondt!
Jeg ble litt overrasket over at jeg ble såpass tilfredsstilt av dette, mett faktisk. Nå har det gått fem minutter, så jeg har ikke så mye å gå på. Men funker dette til å få meg i gang på morran, og unngå kjipe blodsukkerfall (som for tiden er et av svært få argumenter for å spise) midt i en forelesning, så er det bare helt konge!
Men jeg tror jeg må kjøpe meg en litt enklere dings å blende i. Finnes det noe billig alternativ til de magic bullet-maskinene?



#30

Photobscura sa for siden:

Det var det jeg gjorde, har en top notch stavmikser med både beger og boks, men det sprute ut litt kaffe, faktisk (går greit med mer tyktflytende væske), samt at jeg vil tro det blir mindre styr og rengjøring med noe annet.


#31

ElisaT sa for siden:

Morsomt å høre erfaringene dine, Photo! Blir spennende å se når du har latt det gå noen timer. Jeg har lest på nett at noen blir ganske sultne den første uken, av en eller annen merkelig grunn. Men at dette går over. I går for eksempel, drakk jeg min MBC kl 7.30, og spiste neste måltid kl 15.

Jeg bruker en stavmikser, blander alt i enten et høyt, stort latteglass eller i en slik "stavmikserbeholder". Jeg småtrykker litt på bryteren først mens jeg holder en hånd over, men jeg har enda til gode å søle. Og når alt er godt blandet kjører jeg litt på full fart.


#32

Lillemy71 sa for siden:

Jeg er som oftest litt småsulten på morgenen, men orker ikke å spise særlig (ikke uten at jeg har veldig god tid) og da blir jeg fort slapp. Til travle dager er dette både raskt og usedvanlig godt. Jeg er ikke så glad i vanlig svart kaffe (da blir det espresso) eller så lager jeg med latte med mandel- eller kokosmelk. var skeptisk til mbc, men det er skikkelig godt og gir en god boost som holder meg gående en stund.

Ser at det er flere som bruker stavmikser, det synes jeg ble bare unødvendig søl, så selv har jeg en liten batteridrevet visp (til melkeskum) som jeg kjøpte på Ikea for en del år siden. Pleier å smelte fettet litt før jeg har i kaffe for at det ikke skal bli for kaldt. Også visper jeg i vei med den lille dingsen, holder lenge for min del.

Den koster 12 kr på Ikea ;)


#33

smgj sa for siden:

Kan du gjøre sånn som vi gjorde på hotellet jeg jobba med kenwood miksmaster + tyntflytende væske? Vi slo en clingfilm rundt toppen?


#34

Carisma sa for siden:

:_plystre: Jeg har fortsatt den magicbullet kopien jeg lovte deg stående i en eske... Det bare forsvant litt (både bokstavelig og overført) i flytting og annet kaos. :flau:


#35

Photobscura sa for siden:

Juhu! Trodde du skulle beholde den selv, skjønner du. Jeg vil gjerne fortsatt ha den! :D


#36

Rin sa for siden:

Jeg bruker en batteridrevet melkeskummevisp (ca tretti kr på TGR) og visper i koppen. Null styr og stress, flott resultat :)


#37

Photobscura sa for siden:

Bare tretti kroner, altså? Hmmm ... Jeg skal bortover den veien nå ... ;)


#38

Lillemy71 sa for siden:

Det samme som jeg bruker og jeg synes også det er best, null stress og søl, bare nammenam :D


#39

Photobscura sa for siden:

Da er melkeskummer i hus! Skal prøve igjen i kveld. :) (Noen som har testa kanel e.l. i, forresten?)


#40

Lillemy71 sa for siden:

Jupp, funker det, men har en tendens til å legge seg i bunn så siste slurk kan bli litt guffen:p Bruker et par dråper med stevia også jeg :o


#41

Photobscura sa for siden:

Glemte helt kanelen, men melkeskummeren funker kanon! Ikke søtstoff i kaffe, da. :p Det er doktor, det. :p


#42

Lillemy71 sa for siden:

Høh?? kaffedoktor eller? Da er det ikke mye søte greier oppi her ihvertfall, er mer sånne blanke sterke greier :D


#43

Rin sa for siden:

Strør kanel på toppen, siden det ellers legger seg grynete i bunnen av koppen :cool: Er digg, da. Kanel forbedrer nesten alt i verden!


#44

Carisma sa for siden:

Ikke støvsugeren... :cool: (junior tømte et fullt glass kanel på kjøkkengulvet.... Nå lukter ALT kanel når man støvsuger.... )


#45

Photobscura sa for siden:

Nemlig! (For meg) eneste akseptable anledning til å søte kaffen. ;)

Kanel FTW! Jeg bruker det alt for lite! Skal (huske å) teste det i mårra tidlig!


#46

smgj sa for siden:

Men det må da være mye bedre enn mange av de "duftkulene" til støvsugeren... :D


#47

ninagronn sa for siden:

Tror dette må prøves, men med chilite, Bruker ikke sukker i doktoren, best uten :)


#48

Annala sa for siden:

Jeg spiser ikke smør, orker ikke smaken :( Men har da testa ut bestilling fra iherb, og kjøpte kokos-olje. Måtte ha i en sukett også da, for jeg liker egentlig ikke kaffe....hehe (bare kaffe/baileys) Rørte bare med ei t-skje jeg, men funket det. Litt usikker på hva jeg synes da....men er vel greit med litt fløte oppi kanskje? I stedet for smør mener jeg?


#49

ElisaT sa for siden:

Rørte du bare med en skje? Jeg kjenner det vrenger seg i meg :D! Jeg orker ikke varmt, flytende fett som legger seg som en propp på toppen.

Har du prøvd usaltet smør? Når du blander det ut er det ikke mye smak, vil jeg si. Og jeg bruker kokosfett uten smak, og jeg ville kjent smørsmaken om den var veldig framtredende. Så bruker du kokosfett med smak tror jeg ikke du vil merke smøret. Problemet med fløte er at skal du opp i fettmengder som smør blir det så "mange" karbohydrater. Og da er liksom litt av vitsen borte.

Sjekk inne på min profil, der har jeg lagt ut tre bilder av forløpet. Som du ser er det ferdige resultatet godt blandet med stavmikser, og det skiller seg heller ikke med det første.


#50

Photobscura sa for siden:

Jeg bruker saltet smør og kokosolje med smak. Synes saltsmaken av smøret gjør det hele litt pikant, faktisk! :D
Dryssa på litt kanel i dag. Mmmmm! Faktisk helt perfekt drikke til en morgen hvor man innser at det er på høy tid å kjøpe ny varmeovn. :cool:


#51

Lillemy71 sa for siden:

Hmmm, tenkte på om det kunne være godt med salta smør for jeg har alltid likt å ha litt salt i kakaoen (lærte det av mormor). ut på kjøkkenet og prøver med en gang


#52

Annala sa for siden:

He he, er guffent med fettpropp på toppen ja :p Men trodde faktisk ikke det ble anderledes med hurtigmikseren, trodde dere brukte den for at det skulle skumme litt jeg :o Så feil kan man ta ;) Prøver med mikser neste gang ja....hihi Takk:klem:


#53

Photobscura sa for siden:

Må bare si at dette funker som ei kule! (Pun intended. :D) Holder meg mett i omtrent tre timer, og minimalt med ubehag. Dermed blir ikke det første måltidet på dagen et lite h****e for mitt stakkars ødelagte gastrosystem! Jeg tror joggu meg at vekten har begynt å rusle nedover igjen, også!


#54

ElisaT sa for siden:

Tøft, Photo, rene Kindereggeffekten :D! Jeg holder fortsatt på med MBC hver morgen, og det går så det suser her òg. Jeg holder meg mett i seks-syv timer, faktisk! Tror ikke det har skjedd så mye de siste par ukene, vektmessig sett, men jeg jobber meg sakte men sikkert nedover. Mye har å si med at jeg jobber med tre oppgaver på en gang, og at været er så dårlig at jeg knapt beveger meg utendørs...


#55

Photobscura sa for siden:

Det hender det fint kan gå opp til fem timer også, men jeg går en del, så det har vel litt å si!
Men jeg er glad for at jeg endelig ga det et forsøk. Gruer meg ikke lenger til "frokosten", og at jeg kanskje ser ut til å begynne å rusle nedover på vekta er heller ikke å forakte, selv om det i denne sammenhengen var sekundært!


#56

Lich sa for siden:

Ja da har jeg hoppet på magic bullet ekspressen og er spent på hvordan det går.
Når jeg har dagvakter står jeg opp 05 30 og har mer en nok med å finne tannbørste og maskara, liten lyst til å lage mat.
Tok en stor ss kokosa,en ss smør og en ss pulverkaffe i en litt høy gammel mugge,helte over ca 2 dl kokende vann og kjørte stavmikser.Min kjære våknet å lurte på "hva f." så neste dag lukket jeg alle dører,mye lyd.
Veldig godt,ble mett,men veldig sulten til lunsj.
Skal teste ut dette på dagvaktene utover.:)


#57

Rin sa for siden:

I dag tester jeg MB-kakao. Smør og kokosolje som vanlig, et par spiseskjeer kokosmelk (dette varmer jeg ca 30 sek i mikroen), en toppet teskje kakaopulver, to splenda-suketter og litt vanilje - heller kokende vann over fra vannkokeren og visper til det skummer med melkeskummevispedingsen.

Det ble veldig godt. :)


#58

Photobscura sa for siden:

Mmm! Noe for helga!


#59

synsegulla sa for siden:

Dette kan jeg like. Så herlig at noen er kreativ og deler. Takk, dette kommer jeg nok til å prøve. Det er tid for kos nå :)


#60

Lich sa for siden:

Jeg synes ikke det ble godt med saltet smør,for salt.
Men ellers synes jeg dette er veldig godt,et super alternativ når jeg har dårlig tid.
Plutselig oppdaget jeg at jeg drakk det i tillegg til frokost,det var vel ikke så lurt,må vel bli litt mye kalorier.Skjerpings!


#61

mereo sa for siden:

Det her må jeg teste i helgen.. (er vist mye jeg skal teste i helgen..)


#62

synsegulla sa for siden:

Dette er min daglige frokost stort sett, gjerne sammen med noeg grønnsaker, siden jeg kan ha tendenser til å bli litt uggen i magen ved inntak av bare koffein og fett. Det renner rett gjennom. Elsker MBC :)


#63

mereo sa for siden:

Tro det eller ei, for meg som synes svart kaffe er ganske blæh! Så gikk det ned på høykant.. :D
Frantastico...

Men hvordan er denne å frakte med seg rundt? (Funka dårlig med den vispesaken fra ikea for min del, men da fikk jeg endelig brukt stavmikseren til le'hub:D)


#64

DrBabe sa for siden:

Dette var ganske lurt, faktisk. Jeg bruker også 2 ss grønn cocosa og 1 ss salta meierismør. Når jeg har decaf nespressokapsler, funker det supert med to sånne (en longo og en espresso-style).

Var litt bedre å drikke dette blandet, uten det fettlokket oppå. Det prøvde jeg bare en gang, for lenge siden, hehe.


#65

mereo sa for siden:

Å fysj, ja nei det skjønner jeg godt at du kun prøvde den en gangen.. Fikk grøsninger på ryggen av tanken.. Haha..


#66

DrBabe sa for siden:

Men det var ikke noe særlig bedre å ta flytende cocosa på skje, så det ble litt hipp som happ. Å ha det i varm harvregrøt, er noe som funker. Men det gjelder vel mest for dem som kan spise litt mer karbo enn jeg kan akkurat nå når jeg er i ketose.


#67

mereo sa for siden:

Er vel sånn med de fleste av oss ;)


#68

pepita86 sa for siden:

Dette hørtes spennende ut, men jeg tåler virkelig ikke kaffe før fast føde. Da blir jeg kvalm, dårlig i magen og kjempesulten resten av dagen. Trur dere dette kan lages med koffeinfri te eller buljong, eller er koffeinen viktig for effekten?


#69

Lillemy71 sa for siden:

Koffein virker jo oppvikkende på de fleste, men fettet virker mettende og det er en måte å få i seg en god dose fett, så jeg ser ingen grunn til at koffeinfritt ikke skulle virke :)


#70

Småspiseren sa for siden:

oioioi, har sett skrive om dette på "hva har du spist til frokost i dag" tråden, og nå ble jeg veldig glad for å finne ut hva det var for noe :D
Skal teste dette i morgen til frokost!!
Men hvordan funker det å bruke håndmikser? jeg har ikke stavmikser eller melkeskummer :(


#71

maeve sa for siden:

Tenker at det blir mye denne til frokost når jeg skal begynne i jobb igjen (er i permisjon nå). Morgenene er så hektiske, så en termokopp i bilen med mbc blir bra:) Blir vel å spise litt grønnsaker hjemme først da, tror ikke magen min blir så glad for kaffe på tom mage;)


#72

synsegulla sa for siden:

Ja, termokopp og flytende frokost er supert for meg hvertfall :) masse lykke til i jobb igjen :)


#73

maeve sa for siden:

Takk!:) Grugleder meg!


#74

mereo sa for siden:

Okey særing spørsmål - fra særingen- åssen får dere til termokopp og bil og armer og bein sier jeg bare..
Vurderte å ha termokopp + gå, men det sier seg sjøl at kløna her har vel mere drikke utover enn på innsiden :P


#75

camy sa for siden:

Jeg har en termokopp fra Brûgo, og jeg elsker den:love: Den har tre innstillinger i lokket - lukket, drikk eller "tipp og avkjøl" Genialt!
Den er helt tett i lukket posisjon (ja, den kan settes opp-ned i veska), i drikkeposisjon fungerer den som en vanlig kopp, og tipp og avkjøl gjør at man ikke brenner seg. Man tipper litt på koppen så den varme drikken legger seg i et spor i lokket og avkjøles litt før man drikker den.


#76

mereo sa for siden:

Hørtes ut som koppen for meg altså...
For da kunne jeg jo ha den i sekken fram til jeg kom til jobb.. Å drikkes der.. :)


#77

Carisma sa for siden:

Nå har jeg endelig, etter 11 år på lavkarbo, testet denne, som jo nå i følge endel er essensielt for å leve LCHF... :rolleyes: Utrolig hvordan jeg har overlevd de elleve årene med andre ord! ;)
Vel, uansett. Smaken var mye bedre enn forventet, konsistensen også. Men jeg kunne godt brukt litt av den sukkerfria hasselnøttsirupen oppi, selv om kanel hjalp noe.
Og den krever espresso! Jeg brukte vanlig kaffe, og det blir for tamt. Men nå drikker jeg vanligvis aldri vanlig kaffe med noe oppi da, den skal være ravnsvart og sterk slik jeg har drukket den de siste 26 årene. Så neste gang kjører jeg nok en americano. Enklere på morgenen også når det er bare en kopp som skal lages.
Men, det er definitivt noe galt med meg :eek: Den holdt meg mett i omtrent et kvarter, nå holder jeg på å implodere av sult (og jeg som nesten aldri er sulten :o). Og jeg spiste til og med en halv agurk ved siden av!


#78

Carisma sa for siden:

I dag ble det americano-varianten med hasselnøtt-sirup, og det var jammen skikkelig godt! Fortsatt ganske sulten, men... :o
men jeg merket at jeg ikke var fysen i det hele tatt på kvelden i går


#79

Jabba sa for siden:

Med såpass mye fett i såpass lite kaffe...... renner ikke dette rett gjennom? Er så rett for å få akutt diare når alene på jobb liksom


#80

Yonah sa for siden:

Du kan få løs mage av mye kokosolje om du ikke er vandt med så mye på en gang. Ta heller litt mindre fett i starten.


#81

Mate sa for siden:

Jeg reagerer litt på bullet coffee, men syns i grunn det er greit til å løse opp i "steinmagen" jeg får innimellom på lavkarbo. Dessuten er den også kjempegod som iskaffe; syns faktisk den er best kald. (Bruker litt sukrin gold oppi også, må ha litt sødme) :)

(Ser dette er litt nekro-tråd, men bullet coffee er jo alltid aktuelt!)


#82

StineK sa for siden:

Takk for tipset om ice-bullet coffee! Må testes ut i sommer.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.