< Tilbake til oversikten

En undersøkelse til som antyder at lavkarbo kan øke livslengden

smgj sa for siden:

Det kan virke som at lavkarbo uten kalorirestriksjon (og med) kan gi effekter som forbindes med økt livslengde. Tidligere studier har vist at streng kalorirestriksjon kan øke livslengden både hos dyr og mennesker. Nå finnes det en studie som viser at de samme ensym-endringene skjer bare gjennom å redusere mengden karbohydrater i kosten. Man kan altså slippe å sulte seg for å oppnå de samme resultatene.

Kort sagt antyder studiene at det å spise mye karbohydrater aksellererer aldring.... (Så vi kan se fram til at alle høykarboforkjemperne avgår raskere.... ;) huff, sa jeg det!?:eek:)

Dessverre var studien veldig kort. Det blir spennende å se om disse dataene holder over lenger tid.

En lang, noe tung, men veldig informativ bloggpost av Dr Michael Eads - en av de større lavkarbo-/primal-legene på den andre siden av "dammen":
www.proteinpower.com/drmike/inflammation/can-your-food-make-you-fit/

Gracella sa for siden:

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til smgj igjen"
;)

Hadde du forresten en link til studien?

smgj sa for siden:

Ligger i bloggposten til Dr Eades. ;) og her: www.thieme-connect.com/ejournals/abstract/10.1055/s-0032-1312656

Men studien er fryktelig tenknisk...så les gjerne bloggposten som er lagt på et mer legmannsforståelig nivå.

Kula sa for siden:

Herlig! :)

Supera sa for siden:

En kollega la denne linken på facebook-veggen min for en måned siden. Det jeg svarte da var:

Ser ut til at jeg var inne på noe, hehe. :snill: Håper det kommer noen studier som går over lengre tid enn en måned snart da.

Festina lente sa for siden:

:D:D:syklubb::D Ler så jeg griner!, :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.