Jeg har barn, og med barn i huset er det ikke å unngå at det blir pasta til middag inni mellom.
Jeg kan alltid lage noe eget til meg, hive noen kyllingvinger inni ovnen eller noe slikt, men samtidig prøver man å lære barna at man skal alltid smake på maten man får servert..
Jeg elsker sopp og har stekt meg en god porsjon sopp og hatt til spagettisausen i stede for pasta.
Det finnes også oppskrifter her på pasta laget av squash. Blir veldig godt det også":)
Det går an å lage en slags pasta av egg, smøreost og fiberhusk. Om du søker på juksepasta er det mulig du finner den. Mange synes den er god.
Kjøttsaus med grønnsaker til synes jeg er helt ok, men det har tatt meg år å ikke få sammenbrudd hver gang de andre spiser pasta, for jeg er skikkelig pastoman.
Her ELSKER vi pasta.. må finne en erstatning ellers blir det hardt her fremover. Squash og sopp gjør ikke susen. Vet ikke om feks bulgur kunne gått? Er kanskje masse karbo i det og?
Jeg bruker Dreamfields-pasta som erstatning for vanlig pasta. Jeg spiser det til og med i ketogent kosthold, ikke et problem for min del. Men så er det også under middagen jeg spiser de fleste karbene jeg får i meg i løpet av dagen.
Flott at det funker for deg, men for mange av oss er den pastaen bare juks, like ille som vanlig pasta for blodsukker og insulin. Det er flere som har testet og blodsukkeret øker mye, mye mere enn det burde etter 5g karbo.
Denne syntes jeg er best :-)
[color=#222222][/color]
Lavkarbo pasta.
Ingredienser:
4 egg
125 gram kremost
5 teskjer fiberhusk eller ca en 1/2 dl
Sett ovnen på 150 grader. Pisk eggene, tilsett så ost og fiberhusk. Pisk sammen. La det hvile og svelle i 10 minutter. Pisk opp igjen. Legg deigen på en bakepapir. Smør den utover. Jeg legger så et olja bakepapir med den olja siden ned. Så kjevler jeg ut deigen. Bak den i ovnen i 10 minutter,med bakepapiret på. La den kjøle av. Skjær den så i strimler. Man kan bruke pizzakutter, eller rulle den samme og så skjære opp.
Andre enn de gode tipsene som er nevnt i tråden? Det finnes en lavkarbo pasta fra carb zone, men selv om den ser ut som vanlig patsa synes jeg den har en rar konsistens og smak. Den pastaen av egg, ost og fiberhusk er mye bedre synes jeg, og jeg elsker pasta( om jeg klikker, så er det på hvit pasta)!
Pastaen som er laget av kremost og fiberhusk er knall den:ja:
Nesten som vanlig pasta:)
Er fin å bruke som lasagneplater også den.
Så den er å anbefales:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.