Jeg har nå gått på lavkarbo i ca 2 mndr og gikk ned 5 kilo, reiste til syden og fulgte kuren der og, men ble mere vin der enn hjemme...har gått opp 2,5 kilo og får de ikke av igjen....hvorfor??
Må sies at jeg fikk mat tilsendt av Low Carbo, men i syden hadde jeg ikke tilgang på det, men holdt meg unna poteter, pasta, ris, brød og sukker...spiste en del ost og skinke.
Takker for svar :-))
Fullt mulig at det er vann. Jeg går gjerne opp noen kg vann når det blir varmt( holder med 20grader og sol for min del, da går jeg opp vann) og de kan henge på i en uke eller 3 etter varmeperioden.
Og kroppen forbrenner alkohol FØR den fortsetter på å forbrenner fett. Så kanskje du har stått stille og gått opp litt vann som ikke slipper så lett?
Det er det de fleste sier, men trodde ikke det holdt så lenge i...reiser til syden igjen på fredag, har med lavkarbobrød...er det noe spesielt jeg må huske på?
Velg salater og grønnsaker, og litt frukt i begrensede mengder. Det er disse karbohydratene du bør spise. ;) Få i deg nok salt og nok vann.... Begge deler frigjør væske.
Hold igjen på alkohol eller aksepter bråbrems. ;) Vi vil gjerne ikke at det skal være sånn - men det er dessverre helt normal reaksjon for kroppen. (Drikk f.eks et vannglass for hvert vinglass.)
Nå skriver du ikke noe om ha du spiser og i hvilke mengder.
Og for veldig mange av oss betyr lavkarbobrød stillestand i vekt. Men for en tur, så er det en hjelp til å få til maten.
Du skrev heller ikke noe om når du var i syden sist og hvor lenge disse kiloene har hengt på, eller hva du spiser når du er hjemme. Det hjelper ikke å vite at du spiser ost, når man ikke vet hvor mye.
Til frokost spiser jeg som regel en skive med egg eller lavkarbo-syltetøy, til lunsj blir det to skiver med egg og bacon, middag et eller annet kjøtt med salat eller kokte grønnsaker og til kvelds gjerne litt ost og skinke! Vinen jeg drikker er stort sett rød eller rose' :-)
Kom hjem fra syden for 1,5 uke siden...reiser mye dit :-)
Du gikk ned i begynnelsen. Men du sier at du fikk tilsendt maten av Low Carb.
Et poeng her er at det ser ut til at du gikk ned i vekt ved å legge om kostholdet. Da bør du sannsynligvis leve på den måten resten av livet, det ser ut som om kroppen din nyter godt av det.
Da handler det om å legge om måten du handler og tilbereder maten på.Det er å legge om livsstilen, når det gjelder maten i det minste.
Prøv å lære å lage maten selv - det er mange gode bøker og blogger eller kurs som går, og det er verdt en investering for å beholde en god helse resten av livet. På den måten kan du leve godt resten av livet, om du lever i Bergen, Svalbard, Kenya eller Tokyo, det er alltid mulig å leve lavkarbo, så lenger du spiser mat fra naturen.
Føler at jeg lager den samme maten som ble levert..ikke noe avanserte greier, spiser mye salat eller kokte grønnsaker til middagene...ikke noe søtt som sjokolade e.l...så ikke lett å vite helt hva jeg bør gjøre :-)) Lager også mat etter oppskrifter funnet her eller på andre tilsvarende sider :-)
Tusen takk til alle som har svart meg...merker nå at vekten er på vei ned igjen... Reiser til Spania i morgen, men nå vet jeg at det kan ta litt tid før vannet går ut av kroppen...kjenner meg mye gladere og opplagt nå :-))))
Så heldige du er. Har godt av å komme seg til varmere strøk og få slappet av da :)
God sommer du også :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.