< Tilbake til oversikten

Ja, det er noen som kan spise uten å ese ut

smgj sa for siden:

Phelps er vel faktisk i særstilling selv som svømmer. Har lest flere som teoretiserer om at han trener i kjøligere vann enn de fleste andre og derfor brenner av mer for å holde kroppstemperaturen oppe...

Qlio sa for siden:

Vi kan alle spise de mengdene der, eller tett opptil, om vi lever slik han gjør. :)

smgj sa for siden:

Vel - jeg tror også dét er en overforenkling... ;)

Qlio sa for siden:

En toppidrettsutøver trener mye, ofte og lenge. Jeg tror de aller fleste vil oppdage at man kan spise mer når man øker treningsmengden (sier ikke at alt ligger der). Men en annen ting er jo at man faktisk blir mer sulten også. Jeg må bruke lang tid når jeg spiser etter trening, hvis jeg spiser så mye som jeg tror jeg må ha spiser jeg mer enn det jeg egentlig trenger (spiser for fort, rekker ikke kjenne etter når jeg blir "mett").

Makes sense?

kamp sa for siden:

Før jeg begynte lchf og var og svømte 1/2 time (hvor jeg da svømte totalt 1000m bryst..) var jeg alltid kjeempe sulten etterpå.. Men etter lchf så har den ekstreme sulten gitt seg ;)

smgj sa for siden:

Joda - i en frisk kropp som fungerer etter teorien. Jeg heller vel i den retning at de fleste av oss avviker fra "normalen" på ett eller flere punkter så jeg synes kalorier inn/kalorier ut blir for enkelt som forklaring. Selv om man modererer den med treningens appetittregulerende sider (som ikke alltid slår ut samme vei).

Når det gjelder å spise og fungere som Phelps vil jeg si at det fungerer når man har

• tilsvarende genetikk
  • er frisk
  • har lagt tilsvarende grunnlag

Kniper det på ett eller flere punkter så kan man ende opp med en kropp som eser opp av trening. Det finnes eksempler på det også.

BitTorres sa for siden:

Synes det høres ut som et (vann)vittig konsum. Når Bjør Dæhlie var i sine tøffeste treningsperioder, med turer på 4-5 timer pr dag, med en puls som vi vanlige dødelig kun har på de hardeste økter, satte til 6-7ooo kcal, så kan man undre på hvordan Phelps kropp har orket det hardkjøret. Men mannen lider av ADHD, kanskje det gir kroppen hans ekstra stress som forbrenner noe? Who knows...
Det mest imponerende er hvordan har i det hele tatt ORKET å sette livs så enorme mengder. Jeg hadde hatt nok med èn 15 eggs omelett på en dag, og han spiste det som en DEL av froskosten??

Kanutten sa for siden:

Ikke 15 eggs omelett, men EN 5 eggsomelett.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.