Hei
Vi baker et brød bestående av sammalt rug, sammalt spelt, vann, maltekstrakt og surdeig. Er det noen som kan si noe om dette er et type brød jeg bør spise mer av, evt holde meg langt unna? Evt andre typer kjøpebrød jeg bør spise? Og hva med pålegg?
Bak lavkarbobrød selv? Eller kjøp Fiberrik, Rugsprø eller Fiber Balance knekkis på butikken, som du spiser med MASSE pålegg på. Tenk på brødmat som påleggsholder, ikke at du skal spise deg mett på selve brødet.. Og prøv gjerne å holde deg til maks 1-2 brødmåltid per dag. Pålegg kan være kjøtt, ost eller egg i diverse varianter, med smør eller majones under, og gjerne litt grønt oppå eller ved siden av.
Siden dette er et lavkarboforum, vil nok ingen her råde deg til spise mere brød! Om det er greit med litt eller bare bittelitt eller kanskje ingenting av det brødet du baker, kommer jo helt an på hvor mye karbohydrater du vil ligge på. Dersom en skive gir deg 15-20 g kh er det uansett svært begrenset hvor mange du kan spise og fremdeles kalle det lavkarbo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.