< Tilbake til oversikten

Hvordan oppbevare kornblanding?

gompeline sa for siden:

Hei. Har tidligere lagd knekkebrød lavkarbo og opplevde at de muglet etter noen dager i romtempratur og tror at det kanskje skjer med kornblandingen også.:confused:
Selv med tett boks er det best å oppbevare den i kjøleskap??Eller klarer den seg i skapet??

Tusen takk for svar.

gompeline sa for siden:

Jeg ser at det ble mye tørrere enn knekkebrødet jeg lagde for et par år tilbake,,,så da går det vel fint i kjøkkenskapet tenker jeg..

BenteR sa for siden:

Mine knekkebrød står i tett box på kjøkkenbenken. Mine har alltid blitt spist opp innen en måned, og de holder iallefall helt fint den tiden.
Viktig når man lager knekkebrød og tørke dem skikkelig gjennom i ovnen og avkjøle dem helt, før de legges i box.

gompeline sa for siden:

Det var sikkert det som hadde skjedd at jeg ikke hadde stekt dem lenge nok så de ikke ble tørre nok. Takk for tilbakemelding.

smgj sa for siden:

Veldig viktig dette med full avkjøling på rist før pakking også. Varme knekkebrød avgir damp i boks -> fukt & mugg...

teleslynga sa for siden:

Mine (dvs nannas...) knekkebrød har overrasket meg ved å holde i ukesvis, også på ferietur i varm bil osv.

Hamster59 sa for siden:

Jeg oppbevarer knekkebrødene i metallbokser, det fungerer best. I for tette plastbokser kan de bli myke. Frokostblanding kan oppbevares i krukke (med lokk), store glass, f.eks. Norgesglass). Nøtter bør ikke oppbevares for lenge i lys, spesielt ikke sollys, de kan bli harske. Jeg ønsker meg hylle på veggen til alle mine Norgesglass, de inneholder alt fra sukker (!) til fiberhusk.

TrillTrall sa for siden:

Jeg har en drøss Norgesglass på hytta og de inneholder bl.a. fine steiner, sysaker, kongler, hvetemel, sukker, sukrin og havregryn. :) Norgesglass er så fiiiiine! :ja:

Bonitta sa for siden:

Hipp hurra for Tupperware, sier jeg bare ;)
Alltid geniale bokser til ethvert bruk!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.