< Tilbake til oversikten

Iherb og tapping av konto

kamp sa for siden:

Fikk nettopp en melding fra ei som hadde handlet på iherb i går og i dag var kontoen tappet for penger (tatt ut i USA).

Her noen opplevd lignende med iherb i det siste?

Er godt mulig det kan være andre årsaker men tenkte å spørre..

Bønna200 sa for siden:

Jeg la inn flere bestillinger i går, men ikke merket noe.

Lindemor sa for siden:

Jeg har også lagt inn flere bestillinger over de to siste dagene og har heller ikke merket noe.

Kula sa for siden:

Bruk kredittkort!

aatinka sa for siden:

Enig med Kula her, bruk et rent kredittkort ved handling på nett. Kunne aldri tenke meg å bruke bankkortet mitt der nei...

Det finnes gebyrfri alternativ (Gebyrfri Visa f.eks.) som er HELT gebyrfri dersom man betaler innen forfall.

Supera sa for siden:

Skummelt. Iherb anså jeg som trygt... Er hun sikker på at det er iherb sin feil da? Eller har hun handlet andre steder også?

Gracella sa for siden:

Oisann, bør vel gå inn og sjekke - men kontoen er nok trygg, jeg bruker bare kredittkort når jeg handler på nettet.
Det samme burde gjelde når man drar på ferie; Ta med to kredittkort og ha det ene i reserve. Ikke betal noe med bankkortet!

Gracella sa for siden:

Hmm, ser at den lokale Rema 1000 driver med jevnlig tapping av kontoen min...

Gracella sa for siden:

Huffda, skulle egentlig skrive at jeg ikke er blitt forsøkt tappet eller at Iherb har sendt urettmessige krav i det siste.

Supera sa for siden:

Ingen ekstra tappinger på mitt kort i alle fall, phew!

Newstart sa for siden:

Kredittkort? Sånn type cresco eller hva det heter? Sånn som luksus fellen klipper opp?:confused:

nellie sa for siden:

Ja, når folk lar være å betale, så lønner det seg å klippe opp.:p Men hvis man bruker dem til å betale på nett og overfører penger fra "brukskonto" eller "regningskonto" eller hva man måtte kalle det, til kredittkortet, med en gang eller ihvertfall ikke så lenge etterpå, er det ikke noe problem.

Sanney sa for siden:

hm, foretrekker å ikke ha mulighet til å bruke penger jeg ikke har. har ikke noen kreditt på visa'n min heller. banken spurte om jeg ville ha, jeg sa nei..

forøvrig så finnes det jo keylogger virus/trojaner, som snapper opp kortdetaljer selv om siden man er på er aldri så sikker..

Gracella sa for siden:

Men når man bruker kredittkort, så risikerer du ikke å få tappet kontoen din - noe som er veldig kjedelig.
Selv om jeg har to kredittkort, så bruker jeg jo ikke penger jeg ikke har. Jeg ser på kortene som en betalingsmulighet. Som i tillegg gir deg "svindelgaranti"

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.