< Tilbake til oversikten

Augustprat 30+

Zillah sa for siden:

Så var det august. "Sommer"-ferien er snart over. Og vi har hatt... tja.... fire dagar med varmt solskinnsvær etter at snøen smelta i juni? :p

Tankar og forventingar til august, mine damer og herrer?

stinei sa for siden:

Jeg er litt i benektelsesfasen enda, kjenner jeg. Jeg nekter å forholde meg til at det nærmer seg høst, for jeg venter jo fremdeles på den gode sommeren... Vel, Gran Canaria venter på oss i oktober, så blir det godt og varmt da håper vi :-)

synsegulla sa for siden:

August skal tilbringes i Tyrkia, noe jeg gleder meg helt ekstremt vannvittig enormt til! Vekta har vært snill i det siste, har tilsammen tatt av 19.5 kg nå, siden 7 mars. Jeg har så smått begynt med trening, tror det er det som gir utslag på vekta. Nå er målet å nyte ferien mest mulig og komme tilbake uten å ha gått opp i vekt. Ha en fin august mnd alle sammen :)

Anarko sa for siden:

August er vanligvis en litt vemodig måned føler jeg, for det betyr at ferien, og sommeren nærmer seg slutten. I år gjør det meg ingenting, etter uken min på Kreta har jeg fått fyllt opp mine sollager, og ser heller fremover mot studier og alt som måtte følge med de! Vekten er snill og, jeg er nå 68 kg, og vipper ikke noe særlig lenger. Eneste er at jeg er så utrolig mye trøtt. Jeg vet jeg jobbet mer enn jeg burde før ferien, og siste halvåret generellt. Jeg lurer på om jeg betaler litt for det nå, siden jeg for første gang MÅ sove middag etter jobb, og jeg kan faktisk stå opp, slik som i dag, føle meg noelunde uthvilt, og sovne igjen på sofaen. I dag har jeg fri da, så da er det lov :) Studier blir nok noe roligere enn jobb, siden jeg har sagt ja til alt jeg kan av vakter for å tjene nok.

vaskeklut sa for siden:

Mine tanker er at jeg har fått plass hos en attføringsbedrift, slik at jeg skal få hjelp med å komme meg ut i arbeid. Det gleder jeg meg til!Etter nøyaktig sju måneder i sofaen her hjemme. Ja, nå høres det ut som at jegi kke har prøvd, det har jeg altså, men det er visst ingen som vil ha noen med min generelle utdanning og uten praksis. Sukk. Nåja. Forhåpentligvis får jeg praksis og jobb nå! Og med praksis/jobb så kommer forhåpentligvis kostholdet på plass også. Det var det der med rutiner. Jeg har innsett at jeg trenger rutiner, og forhåpentligvis blir august rutinemåneden! Akkurat nå er det alt for lett å spise alt jeg ikke skal ha. Men august dere, august! :)

marrymor sa for siden:

Hei!

Slenger meg med på denne tråden her! Ganske ny i lavkarbo-gamet, men har allerede etter 15 dager gått fra 117 kg til 111,1 :D Synes det er ufattelig mange inspirerende historier her inne og gleder meg til å følge forumet videre :) August måned blir forhåpentligvis litt varmere og mindre våt enn juli, selv her i Oslo! Det er vel alltid sånn at varmen kommer når skolen begynner, så ikke bli overrasket om det er 25 grader 13.august ;-)

Marrymor ;)

Anarko sa for siden:

Det er jo en veldig god start Marrymor!

Vaskeklut; gratulerer med ny jobb/praksis! Dette klarer du!

synsegulla sa for siden:

Oj, for en utrolig start. Det var jammen bra :) Gratulerer :)

Bik sa for siden:

Venter fortsatt på sommer og varme. Sommertemperaturen her har stort sett bestått av 7-9 grader :(
Men ennå ei uke igjen, så da får vi håpe det kan bli litt varme.

Vekta har stått stille, og det har vært litt utskeielser i ferien. Håper på å hente meg inn igjen og fortsette på den gode vei :)

Anarko sa for siden:

Ser du snart er i mål! Så kjekt. Varmen er ikke noe å skryte av nei, jeg har vært kjempefrostig etter at jeg kom tilbake fra Kreta. Og har vel egentlig fryst hver morgen siste halve året, av ukjent grunn. Syns august ser kjempeflott ut!

Bønna200 sa for siden:

Så bra! :heia: Masse lykke til, da! :klem:

Bedazzeled sa for siden:

Ferien har vært karbofyllt
Har IKKE klart å være flink i ferien, og ennå er den ikke over. Blir nok endel oppgang på meg ja, vet jeg har gått opp minst 2 kg, og sommerutfordringen min blir nok "utgangen av september utfordring" :eek: Vet jeg skal klare å komme meg opp på hesten igjen når jeg er i normalt gjenge igjen, men ser hvorfor jeg ikke har klart å holde meg slank i livet.....triste greier. Kjekt å se at det går bra med dere i alle fall....gleder meg til å komme i gang igjen

vaskeklut sa for siden:

Hmmmm. Jeg gleder meg til jeg kan klippe håret. Jegh ar sagt til meg selv at med første lønn jeg får, skal jeg unne meg et frisørbesøk i en salong jeg har hatt drømmer om å klippe meg i lenge, men aldri tatt meg råd til. Inntil den tid får håret bare vokse, og siden det vokser som ugress, så begynner det å komme et godt stykke ned på ryggen nå, over midtveis, tror jeg. Ja, nå er ikke jeg lang, men det er mye hår altså :eek: varmt er det også. Fint for sambo da, som har en greie for langt, rødlig hår som jeg har :p Han får vel hjerteinfarkt den dagen jeg klipper meg om det blir mye som går :rolleyes:

senka sa for siden:

Så flink du er Anarko,kjempeflink:)Godt at du var på Kreta og tok en fortjent ferie.Skulle også der,men var dårlig med helsa...var der i fjor.
Men pass på deg også,da du jobber mye..helsa er viktig og det skjønner vi når vi mister den dessverre:(

Carisma sa for siden:

Jeg er sint og fortvila over meg selv som har gått opp igjen ALLE de sytten kiloene jeg gikk ned :hylgrine: og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme på rett kjøl igjen... :hylgrine::hylgrine:

Og jobb igjen på mandag. Vurderer å sykmelde meg for å slippe å treffe noen slik jeg ser ut nå.

vaskeklut sa for siden:

Jeg vet hvordan du har det der altså. :klem:

men nei. du får ikke sykmelde deg for det. om noen skulle stikke nesa si i det så er det babykilo ;) jegh ar gått opp igjen 35 kg (minst :eek: ) av det jeg gikk ned, og ja. det er flaut og alt det der når man møter folk som har sett hvordan man så ut da man var slankere, men det er lite konstruktivt å mure seg inne. du har bein i nesa, carisma - jeg er sikker på at du klarer å skrive på passet til den som måtte bry seg litt for mye, akkurat slik jeg gjør!

jeg har også trøbbel med å komme på rett kjøl, men jeg kan komme med et forslag om at vi gir det et nytt forsøk sammen fra mandag av? :)

Anarko sa for siden:

Tusen takk :) Ja, helsa er viktig. Nå har jeg innsett at jeg må tillate meg litt fri. Så har bedt om fri neste fredag, slik at jeg får langhelg før skolen begynner :) Jeg håper helsa di forbedrer seg også. Jeg elsket Kreta!
I går kveld forsvant min elskelige hannkatt, og jeg har ikke sovet i natt i hele tatt, så når klokken ble 6 ringte jeg jobben og beklagde, og at jeg ikke kom. Dagen har gått til å saumfare gatene i nærområdet, rope og kalle på stakkars katten min. Jeg vet at jeg har gjort alt jeg kan, meldt han savnet på kattens vern og på dyrebeskyttelsen, så nå kan man ikke gjøre annet enn å holde øyne og ører åpne, og vente.

Anarko sa for siden:

Hvor lang tid brukte du på å gå opp igjen de 17 kg? Og du har jo babykilo! Jeg har inntrykk av at du er en dame man ikke kimser med, og hold hodet hevet du, så går det nok strålende! Rette veien kommer du på igjen snart nok skal du se :)

Bønna200 sa for siden:

Å, nei! Puse på avveie er det verste som finnes! :kadetgaar Håper han kommer hjem snart.
Har du noe IDmerking på ham?

Bønna200 sa for siden:

Jeg kjenner veldig godt den følelsen av at man ikke vil møte mennesker etter å ha gått opp igjen.
Jeg gikk opp igjen mine 55 kilo, noe som er mye mer enn 17... Og nå er det mange jeg absolutt ikke vil skal se meg. Og det tror jeg bare skyldes at folk skryter så innmari av en når en har gått ned mye. Og da føler en seg som en skikkelig taper når man har gått opp igjen. :hylgrine:

Men det er klart du ikke skal sykemelde deg. Gå på med friskt mot og lat som ingenting. :)

Anarko sa for siden:

Det ER det verste som finnes :( Nei, han har vært innekatt hele livet, og bakgården er lukket. Så derfor er han ikke chippet. Det som har skjedd er at en nabo pusser opp, og at han på den måten antakeligvis har kommet seg ut. Alternativet er jo at noen som bor her har tatt han, og det er en fryktelig tanke. Er så redd noe har skjedd han.

Bønna200 sa for siden:

Det skjønner jeg veldig godt. Begge mine er innekatter også og tanken på dem alene ute i den store verden er fryktelig. Frøkna mi var chippet før jeg fikk henne, men hannkatten vår har vi ikke gjort noe med.
Jeg krysser fingrene mine for at han kommer hjem fort, fort. :klem:

Carisma sa for siden:

Jeg veide 12 kg mindre enn nå da jeg kom ut av sykehuset, så babykilo kan jeg ikke skylde på.... :( bare idiotkilo!
De på jobben har aldri sett meg da jeg veide 17kg mindre. Og det er litt av grunnen... For da jeg begynte der var jeg jo gravid og gikk opp jevnt og trutt. Men så kom jeg tilbake i mai og så akkurat ut som rett før jeg fødte! Og så kommer jeg etter tre ukers ferie og ser enda verre ut! Fikk ny sjef mens jeg var i permisjon, så jeg prøver jo å bevise for han at jeg ikke bare er lat og dum... Men siden jeg føler jeg ikke har oversikt over noe på jobben, og i tillegg bare blir større og større foratår jeg godt om han tror det. Og jeg skal liksom i møter med kunder og greier... Jeg har ingen troverdighet slik jeg ser ut nå, dessuten har jeg ikke klær som passer heller. :rolleyes:

Ang innekatten, har du sjekket i nærmeste tre? Katten til et vennepar snek seg ut og ble sittende i ett tre i bakgården en hel dag fordi den hadde vært nysgjerrig, men ikke visste hvordan den klatret ned.

Bik sa for siden:

Stå på alle som har lagt på seg i ferien. Når hverdagen kommer er det bare å krumme ryggen og starte med friskt mot. Jeg SKAL klare å holde vekta der jeg er nå, og lavkarbo skal hjelpe meg med det.
Ei uke igjen av ferien, og den skal jeg bruke til å besøke min mor.....som også lever på lavkarbo...jippi :)

Anarko sa for siden:

Pusen min er kommet tilbake! Sulten, men i fin form :D Han har vært innestengt i en trappeoppgang.

milena sa for siden:

ÅÅÅÅ! Det var godt å høre. De kan være litt klønete av seg når de ikke er vandt til å være ute :). Og kanskje den lærer å passe seg bedre neste gang.

Bønna200 sa for siden:

Å, så deilig! Stakkars pusen... Men selv om han er sulten så bør du være litt forsiktig med å gi ham for mye mat på tom mage. Det kan fort gå galt for en liten pusemage...

Anarko sa for siden:

Jeg håper han har lært. Han spiste godt, men det har gått bra. Han har kost mye og ikke ønskt å gå ut i bakgården etter at han kom hjem. Og bra er det! Jeg har forelska meg i moussaka btw. Det er blitt min greske lasagne. Og jeg elsket, ELSKET, lasagne når jeg var høykarbo, og føler vel ikke jeg har fått det heeelt til på lavkarbo, men moussaka har blitt min nye favoritt på dager man skal ha skikkelig god middag :)

mrs kishty sa for siden:

Jeg har fått somlet meg til ett bilde av meg i ett buksebein... tusen takk lavkarbo :)

milena sa for siden:

TØFT!!! Blitzen var litt sterk, men jeg ser pointet. Du er en inspirasjon! Bare så du vet det!

Anarko sa for siden:

Stilig!

mrs kishty sa for siden:

Tusen takk :) Jeg er utrolig kry :) Synes selv at jeg har vært ufattelig flink :)

Zillah sa for siden:

Det er så stilig med alle dykk som kan ta bilde i eitt bein på den måten! :D :heia: Det kan ikkje eg. Ikkje det at eg er slank nok til det enda, for så vidt, men eg har heller ingen slike store bukser. Eg er skjørte-dame. Og det har liksom ikkje heilt den same visuelle effekten. Gikk ned 30 kilo og brukte same skjørtet, eg, 20 opp og 30 ned gjorde ingen ting til og frå for det var superelastisk. (Men no har det fått nytt liv i ein Fretex-butikk, det var endeleg for stort.)

Godt å høyre at pusen kom til rette igjen, Anarko. Kattefrøkna til kjærasten min har vore borte sidan søndag.Ho går vanlegvis ikkje ut aleine, men når det har hendt at ho har stukket seg ut, har jo alltid kome inn igjen i rimeleg tid. Er litt engsteleg for at det skal ha hendt noko, ja. :-(

Uff og no er det berre ei veke igjen til skolen begynner på igjen, og eg har framleis SÅ MYKJE Å GJERE i huset! :mad: Og siste skoledag var eg SÅ happy med tanke på å få fri, og kunne dra og trene, og alt eg skulle fikse og ordne og sjaine opp. Har ikkje rukket å trent ein einaste gong. 360/mnd i 1 år utan tid til å reise inn til treningssenteret blir litt peng for ei fattiglus. Men mest av alt saknar eg det.

Ferie ferie - altså reise bort, sjå litt fint ver og sånt - det har det ikkje vore noko av. Eg skal reise over til kjærasten i oktober (drar haustferien litt ut i begge retningar), men om det er seinsommar eller tidleg vinter på den tida er ikkje godt å vite. 50/50 sjanse for begge delar. Eg håpar no på at det framleis skal vere sommarleg der borte når eg kjem. Uansett blir det bra, vi saknar kvarandre fælt :love:

mrs kishty sa for siden:

Man skal høre mye rart før ørene detter av..

feks:

"du har blitt så høy"

"du har ikke bein lenger, du har pipestilker"

"om du ikke slutter nå så kommer du til å ligne på Olivia"

Har dere flere?

Anarko sa for siden:

Haha, har fått høre mye. Akkurat nå husker jeg bare 1.

"Du er blitt skinnmager". Joda, jeg har en del skinn som er til overs.

Zillah sa for siden:

LOL @ "du har blitt så høy" -- av å ha slanka deg? :lol:

Eg satt her og såg over om eg kunne klare å snekre i hop ein god klage på likninga mi ettersom klagefristen er i dag, for ved første augnekast såg det ut til å vere manglar ved utrekninga. Men ved nærmare ettersyn så såg det ut til å vere rett likevel. Dessverre. :mad:

Nei, no skal eg gå og male mine to gamle nattbord som står og fyller opp baderommet mitt. Eigentleg er det badet som skal pussast opp, men eg grur meg så innmari til å vaske ned taket med salmiakk... Det er sterke saker å "dusje" i. Har alt brukt ei veke på kjøkkenet, det er godt salmiakken er billig. Men det er i det minste greit tilgjengelege flater. Taket... not so much. :(

mrs kishty sa for siden:

Jeg har vist vokst mange cm i høyden hehe :) jeg er desverre ikke noe god på sånn ligningsgreier.

mrs kishty sa for siden:

oi så ikke den opppussings greia di jeg, skal du vaske hele huset med salmiakk? jeg hadde ikke klart å puste i det, finnes det ikke noe annet som funker men som ikke stinker sånn?

Zillah sa for siden:

Åguhjelpemeg, nei det er da heldigvis ikkje heile huset som skal til pers i denne omgangen. Kjøkkenet trong ein REAL nedvask, så der var det VELDIG nødvendig. Mange års tjukke lag med feitt og inngrodd støv og det eine og det andre i krikar og krokar. Aldri om eg skal stå og gnikke og gnure med skummande glatt såpevatn igjen, ikkje når salmiakken er så fantastisk effektiv!

Men når det gjeld taket på badet, så er det fordi eg skal male det, og da bør det vaskes ned først. Salmiakkdunsten er ganske heftig, om eg hadde planlagt betre kan det tenkast eg hadde investert i maske før eg satte i gang.

Og no har eg spist middag, og mellomjenta mi var klar på at det var taco-dag sidan det er fredag. Eg bruker vanlegvis pakke fyllet inn i eit stort fint salatblad, men i dag hadde eg lyst til å variere og prøvde meg på denne proteinlefsa - nok ei strålande oppskrift frå Lisbeth. Nam, nam.

Anarko sa for siden:

Hva er favorittsangen deres for tiden? Skal snart ut på en lenger bussreise til Stavanger og trenger alle godsangene jeg kan få tak i!

medas sa for siden:

mrs kishty: Utrolig! Må føles så ufattelig deilig rett og slett. Flinke deg! :heia:

Zillah: Har samme "problem" som deg. Jeg går stort sett bare i kjoler og skjørt. Ikke alle som passer nå som passa før altså, men bruker en del av de samme kjolene som for 20-25 kg siden ja.

Anarko: favorittsangene her om dagen er : " r u mine" av artctic monkeys, "drøm videre violeta" og "hjerteknuser" av Kaizers. :) Ellers har jeg fått helt oppheng på" Eg ve te bergen. ":lol: Den er på en e cd'n til vesla og surrer og går i hue mitt konstant.

Anarko sa for siden:

R u mine har jeg også dilla på! Har funnet ganske så mye musikk faktisk, mye jeg aldri har hørt før, og kanskje ikke er typisk meg, men som jeg nå sitter på bussen og digger til.
En ting jeg kom til å tenke på er at i starten av 2009 veide jeg 120 kg! Nå veier jeg 67! Det har vært stor nedgang i 2009 på nesten 40 kg, for en oppgang etterpå når kostholdet streiket igjen på 20 kg. Nå har jeg gått ned stabilt, om enn noe raskt, og er innenfor normalen. Det har jeg aldri vært i mitt voksne liv! Jeg tror hodet begynner sånn smått å henge med også. Tror jeg i allefall :P

medas sa for siden:

Utrolig Anarko. Kjempebra rett og slett :heia: Så flinke dere er her inne altså! Håper jeg en dag klarer å komme dithen. Vil så inderlig gjerne ned til 70 igjen. :o Håper du nyter bussturen med all din musikk, Anarko! :)

Piripi sa for siden:

Du er en stor inspirasjon! Bra jobba!!

Kroll sa for siden:

Jamie Lidell med Another day! Den er så feelgood at jeg har lyst til å komme meg hjem fra jobb så fort som mulig slik at jeg kan høre på den!! :D
Og Multiply og Wait for me av samme karen! KUL musikk! :)

index sa for siden:

Fikk høre den hos legen sist gang. Hun tenkte ikke på at jeg hadde tatt av, men syntes jeg så uvant høy ut! Ja ja, resultatet blir jo det samme da...

Zillah sa for siden:

Åååååhhhhhhh hjertet bankar no. Eg har lagt inn eit bidrag i Findus Sommerfisk-konkurransen på Facebook. Eg hadde eigentleg tenkt å delta med laks m squash-og gulrotbånd, men eg bestemte meg for å gå for noko med litt meir... bite. Eg har eit veldig gammalt og falleferdig kjøkken, så å vinne ville bety SÅ enormt mykje for meg, men da må eg vinne September-runden for å vere med i trekninga. Og eg har skarpe konkurrentar, må ha mange stemmer. Om de ville finne det i hjartet å like mitt bidrag, vil eg bli veldig, veldig glad.

Min Laks med ruccola, mango, lime, chili og ingefær kan du finne >>> her <<< .

Anarko sa for siden:

Jeg har stemt på deg! Så ble jeg litt nysjerrig og gikk inn på profilen din. Vi har en felles venn :D Men det var alt jeg såg og da i tilfelle du er litt privat av deg :)
Syns forresten at retten din ser kjempegod ut.

Takk for musikktips folkens!

medas sa for siden:

Har stemt! :) Går det bare an å stemme en gang?

Zillah sa for siden:

Takk, takk :)

Ja, eg trur det ikkje går an å stemme meir enn ein gong. Men det er ok nok det. Egentlig litt dumt med slike konkurranser der en spammer tusen stemmer per person. Håper berre eg har stort nok utvida nettverk til å få alle desse stemmene eg håper på.

Og det er morsomt m felles venner. Dei dukkar opp her og der :cool:

medas sa for siden:

Joa, men det hadde jo vært kjekt om vi kunne ha stemt en gang pr dag. :) HÅper du får flust med stemmer hevrtfall !

mrs kishty sa for siden:

Da har jeg stemt på deg zillah :)

Zillah sa for siden:

Tusen takk :)

Det går ikkje veldig fort framover, men eg håpar det tar seg opp. Eg treng omtrent 50 gongar så mange som eg har for øyeblikket for å ta innpå ;)

=sukk=
Så mykje å rydde og ordne i huset i dag. På måndag er det skolestart igjen og tilbake til alt stresset, men det som fristar aller mest her og no er å spele dataspel :(

mrs kishty sa for siden:

Her har skolene begynt for de minste, og eldstemann begynner på videregående på mandag, kan ikke si at jeg ikke gleder meg til hverdagen er i gang.. Sliten etter ferien :)

Anarko sa for siden:

Begynte på studiene på mandag. Har hatt en flott uke. Men kjenner at jeg er trøtt. Nå skal jeg lage meg en slags timeplan, og ikke minst oversikt over hva som må og skal gjøres studiemessig, siden dette studiet er deltid og mye må gjøres på egenhånd. Syns dog det virker spennende, og gleder meg til å komme enda mer i gang, selv om jeg vet det sikkert kommer en tid der jeg forbanner meg over hele driten. Heh.
Etter å ha vært en uke borte fra mannen blir det i kveld kosekveld. Skal se film, spise god mat og slappe skikkelig av :)
Når det gjelder dere som gruer dere litt til hverdagen igjen, så må jeg si at det er jo litt godt å komme tilbake i rutiner igjen også, selv om det er litt tungt i begynnelsen. Lykke til med skolebarn og back to business i allefall!

Zillah sa for siden:

Ja eg må sette meg opp ein bra "timeplan" for veka også. Det er mykje som skal klaffe inn i døgnets 24 timar. Eg har mine ca 50% på skolebiblioteket. Så skal eg klare å gjennomføre 100% studier på internett. Og halde huset i orden med 4 rotete barn. Derav 3 på skolen med oppfølging av lekser, 1 i barnehage, alle fire til fritidsaktivitetar i byen m kjøring 2-3 dagar i veka og oppfølging av øving. Eg er slett ikkje klar for dette enda, sann. Er stygt redd for at det ikkje er tyngst i byrjinga... det blir verre når vinteren kjem over oss. Men, men. På eitt eller anna vis reknar eg med at vi kjem oss gjennom det heile og får ein ny sommar om 10 mnd ;)

mrs kishty sa for siden:

Jeg bare gleder meg til 15 september er over så roer alt seg igjen her, første måneden er værst, så har jeg laget meg så mye ekstra arbeid, men det får bare våge seg..

Anarko sa for siden:

Jeg tenker at vi må i allefall møte utfordringene med en positiv holdning, da går det mye lettere. Det føler i hvertfall jeg.

Anarko sa for siden:

Og tenker man i tillegg: "Det her klarer jeg!" så gjør man stortsett det altså :) Men ikke meningen å komme her og være kvalmende positiv og naiv altså, det er bare at dette funker for meg :)

vaskeklut sa for siden:

Det hjelper i hvert fall ikke om man starter med å tenke på hvor kjipt og tungt alt er!

Zillah sa for siden:

Eg har i alle fall sett at eg klarer meir enn eg eingong trudde.
Og så klarer ein enda litt til.

Kroll sa for siden:

Fungerer alltid for meg også, utrolig nok! Positiv tankegang kan gi deg mye stå-på-vilje!;)

medas sa for siden:

Positiv tankegang har SÅ mye å si. Sender man positiv energi ut , får man positiv energi tilbake. " Tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror" Det ordtaket er bra :ja:

Anarko sa for siden:

Så sant så sant!

Har dere hatt en fin helg? Vi nærmer oss høst, jeg kjenner det på hele meg, og alt som ligger i "luften" ute. Heldigvis er fadderuken over. Når jeg kom tilbake til Bergen på fredagskvelden var det et fadderbarn som var frekk mot meg, helt uten grunn, eller at jeg såg på han. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ødelegge dagen (kvelden) for noen på den måten? I går festet de som jeg deler bakgård med til ganske så langt utpå kvelden. Men de skal ha kudos for at de var raske med å komme seg ut etter kl 23.. I følge sambo har det visst vært mye bråk hele uka, er bare jeg som har vært heldig og vært i Stavanger. Jeg gleder meg til årene som kommer nå med studier, lesing, og til og med eksamensstresset ser jeg på med litt glede. Det er så godt å endelig være på riktig vei med alt i livet!

Kroll sa for siden:

Ja, dette fadderstyret tar helt av, også her i Oslo og det virker som om fadderuka er en liten gjentagelse av russetiden, for noen!;) Rølp, fylla og veldig lite sjarmerende! Folk mister helt hemningen og oppfører seg på en måte de aldri ville gjort, om det ikke hadde vært fadderuke! Jaja, man kan ikke irritere seg for mye, da blir man bare bitter og grinete. Hehe.
Jeg begynner på skolen igjen på torsdag og vi skal jo også ha fadderuke, men velger å tro at skolen min er flinkere til å temme disse ville fadderbarna:P Selv om jeg ser på det med litt skulende øyne og litt stive skuldre skal det bli, som du sier Anarko, litt deilig å komme i gang med en rutine igjen. Skole er ikke bare kjipt, syntes nå jeg!;)

Anarko sa for siden:

Jeg var med på en av aktivitetene i fadderuka i Stavanger, og selv om folk ble litt fulle, så syns jeg egentlig de oppførte seg ganske så fint. De var i allefall ikke frekke eller slemme mot noen! De ville bare ha det morro, og det er greit. Jeg følte meg imidlertidig hauggammel den kvelden selv om det var veldig koselig i starten. Når klokken ble 22 hadde jeg vært våken lenge, og ville hjem til litt mat og en god seng :P Så det ble med den ene kvelden for meg, men opplevelsen var likevel kjekk å få med seg. Når det gjelder fadderuke vs. russetid så er jeg ikke helt sikker på hva som er verst.. Fadderuken er kortere, men involverer så mange flere virker det som.. når jeg sitter her og kritiserer føler jeg meg i hvertfall hauggammel :P hah! Men sånn er det vel å bli eldre og roligere? Må prøve å ikke glemme at jeg har vært yngre og galnere jeg og.

Kroll sa for siden:

Nei selvsagt er det ikke alle som oppfører seg som drita russ, men det finnes en del av dem i Oslo. Alt er tydeligvis lov i fadderuka!;)
Jeg er heldigvis ikke fadderbarn, og takk gud for det. Husker jeg ble litt sliten av hele styringa. Tvangssosialisering, kleine leker og samtaler. Grøss og gru. Så nå er jeg glad jeg kan lene meg tilbake og bare se på alle de nye skremte fjesene som iherdig prøver å følge med på fadderopplegget! hehe;)

Anarko sa for siden:

I Stavanger er det slik at man må melde seg på, så gjør man ikke det så vet du egentlig ganske så lite om fadderopplegget. Men klart, du legger jo merke til de der de kommer med rosa og blå t-skjorter.
Jeg er bare glad for at det har roet seg ned nå jeg :D
Her er det ca 2 uker til første prøve, og jeg er nervøs. Leser og leser...

Carisma sa for siden:

Kjenner jeg er glad jeg studerte på et lite sted jeg.
Forøvrig elsket jeg fadderopplegget, men det var jo ingenting i forhold til festinga resten av studietida... :rolleyes:

Anarko sa for siden:

Haha! Når jeg var fadderbarn i Bergen i 2008 så syns jeg det var kjempekjekt. Men har inntrykk av at det er noe hardere festing nå. Drittsekker er det overalt, og nå som en jente ble gruppevoldtatt midt i sentrum på lørdag er det kommet en del reaksjoner.

Jeg må fortelle om noe jeg fant på Kinsarvik! Isis jordbær og vaniljeis! Jeg er vanligvis ikke den som kjøper sånt, eller baker lkbrød, lager sukkerfrie søtsaker osv. Jeg har i bunn og grunn styrt unna alt som heter sukkerfri sjokolade osv i over 2 år. Men, når jeg såg denne isen så måtte jeg altså prøve. Prøver i første omgang ut jordbærisen. Jeg kjenner hun ene som jobber i kassa. Hun sa at den ikke smakte så mye, men for oss som ikke er vandt med sukker så smaker den nok mer. Jeg har nå smakt og syns det var skikkelig digg! (Kan hende det er fordi at jeg ikke har spist is på noen år) Jeg spiser ikke så mye om gangen, tar to store skeier med is i smoothie for å sette ekstra piff på den. Er etterhvert mange som har iskremmaskin, men for meg som ikke har det er det et flott alternativ til 35 kroner :)

medas sa for siden:

Hmm, det hørtes ikke dumt ut. Lurer på hvor ellers man kan få kjøpt den isen?

Anarko sa for siden:

Helsekostbutikker med frys vil nok ofte ha det inne, eller kan i allefall bestille det inn :)

Elisa3000 sa for siden:

Hei. Har vært lenge vekke fra lavkarbo,
men nå er det ny start, dag 4 uten
sukkermat i dag.
Det er tøft, men kjennes veldig viktig
For meg.
Ha en god kveld. :-)

vaskeklut sa for siden:

jeg skulle til å foreslå nettkjøp, helt til hjernen avbrøt hele sekvensen :o :lol:

Carisma sa for siden:

Det er Kinsarvik på Sandvika storsenter.

:lol:

Anarko sa for siden:

Bønna200 sa for siden:

Anarko sa for siden:

Om det er ei trøst vaskeklut så vurderte jeg et øyeblikk å kjøpe tofuiskrem (eller soya eller hva det var) til min veganersøster og sende i posten.

Blåbærpiken sa for siden:

Wow...
Jeg er mektig imponert.
Så flink du har vært :)
Gir meg veldig god motivasjon å se slike resultater

Anarko sa for siden:

Noen av dere som har smakt den Trulli Chardonnay? Hvordan er den? Lettdrikkelig eller tung? Veldig sur?

milena sa for siden:

Veldig lettdrikkelig! Og for at den skal vare lenger for jeg tåler ingenting alkohol for tiden:cool:, så drikker jeg den med farris og en skive sitron/lime i. Men det er bare fordi jeg synes den er så god at den drikkes for fort.

Men, smak og behag, du må nok prøve selv:).

Anarko sa for siden:

Takk! Lover godt! Da prøver jeg den på fredag :) tipset ditt høres fornuftig ut og, for jeg tåler heller ikke "en dritt"

vaskeklut sa for siden:

:lol: det trøster litt! godt å vite at jeg ikke er alene om å være håpløs :lol:

Bønna200 sa for siden:

Jeg syntes ikke den smakte noe. Men den gled lett ned. :p

Anarko sa for siden:

Har håpløse øyeblikk hver dag tror jeg ;)

Da er kanskje Trulli litt som Trampal som jeg drakk når den enda var i salg. Den var også lite sukker i, men nøytral på absolutt alle vis, så gikk lett ned.

Pipje sa for siden:

ÅÅÅ, da har jeg klart det fantastiske å gå opp 5,5 kilo i løpet av sommeren. Nå er jeg tilbake der jeg startet tidligere på året! Jaja, bare å sette igang med intensiv trening og strikt kosthold igjen da, for disse kiloene + 4,1 til. 9,6 kilo på 4 måneder, kommer det til gå?

Anarko sa for siden:

Det kan gå :D bare du vet hva som fungerer for deg, og kanskje trener litt i tillegg. :)

Bønna200 sa for siden:

Dverghamsteren min døde i går. :hylgrine:

Og denne gangen skal jeg ike ha noen ny. Har bestandig kjøpt ny med en gang, men nå skal jeg være fling og la være. :ja: Det får holde med mine to puser og seks fugler.

Anarko sa for siden:

Uff. Jeg vet det er grusomt. Mange sier nok; det er bare en hamster. Men djises, jeg gråt i en uke når rotta mi døde for litt over 10 år siden. Man blir knyttet, og glad i de uansett!
Kos deg med pusene og fuglene du :) Puser merker ofte at man er litt trist, og da koser de ekstra mye :D

Bønna200 sa for siden:

Ja, man blir kjempeglad i de søte, små pelsdottene. :) Faktisk så har pusene vært oppå meg siden i går kveld, så kan være de merker noe ja.

Hadde Dietta og familien hennes på besøk her i går og skulle da vise frem alle dyrene. Løfta opp buret til Dorthe og der lå hun død i kroken... Så det var jo sikkert litt kjedelig for dem også. Men det er jo sånt som bare skjer. :o

medas sa for siden:

:klem:Vet hvordan det er. Hadde rotter før. Første rotta var en meget god følgesvenn. Hetterotte ved navnet Kurt som alltid satt på skuldern min hvor enn jeg gikk. Grein skikkelig da ahn døde. Venninna mi og jeg hadde en høytidlig begravelse. :o

Bønna200 sa for siden:

:klem: Ja, klart de må ha en verdig begravelse. Det har vi hatt i dag også.

Anarko sa for siden:

Min hetterotte var en gutt, og han het Beethoven :) Nå har jeg puser. De lever heldigvis en del lenger enn rotter. Men vet at den dagen de forsvinner kommer jeg til å være utrøstelig i lang tid. Fikk jo erfare tidligere i sommer hvordan det var når ene pusen forsvant i nesten 3 dager.

Bønna200 sa for siden:

Ja, puser kan jo bli riktig gamle. En av mammas venners ble 27 år gammel. :ja: Men det er jo ikke helt normalt, da... Den eldste jeg har hatt ble 17 og døde av påkjørsel. Sønnen hennes ble 16 og døde helt narurlig. Nå har jeg en på ti og en på snart seks... Den forrige min måtte avlives pga kreft da hun var ni. En veit jo aldri, men man må jo håpe de lever så lenge som mulig. Å miste dem er helt fryktelig! Jeg kan sørge i ukesvis. :kadetgaar

Og når noen bare forsvinner så er det jo uvissheten også. Det er helt grusomt å lure på om noen har torturert dem, kjørt på dem osv.

Hvor mange puser har du?

Anarko sa for siden:

2 vakre, gode, herlige pelsdotter <3 Ja, når pusegutt var forsvunnet såg jeg for meg worst-case-scenario... Men heldigvis hadde han bare rotet seg inn i en oppgang og blitt innelåst. Når man vet hva som har skjedd har man i allefall vissheten, selv om det fremdeles er vondt å miste dyret. Pusene mine er 5 og 6 år gamle, og det er mor og sønn :)

Bønna200 sa for siden:

:love: Vi hadde søsken, men så døde Lizzy av kreft og Phelix holdt på å sørge seg ihjel. Han spiste ikke på to uker. :eek: Men så fikk vi Nastja, som ikke er i slekt, men han spiste samme kvelden. Og nå er de "søsken". :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.