Jeg har sverga til Trulli hvitvin på grunn av 0,3gr sukker pr liter. Nå så jeg på sidene dis at det står at 75 cl flasken har 0,3gr sukker mens det for kartongen står at det er 3gr pr liter...:confused:
Jeg har nå skrevet til de for å se hva som er det riktige tallet. Oppdaterer med en gang jeg får svar!
Sukkerinnholdet som er oppgitt på våre hjemmesider skal være riktige. Grunnen til at det er forskjellig sukkerinnhold i 3L og flasken er at disse ikke inneholder nøyaktig samme vin selv om det fremstår sånn. Jeg skjønner godt at dette er forvirrende, men det er slik på flere viner.
Dersom du må være forsiktig med sukkeret bør du derfor holde deg til Trulli flaske, og ikke 3L.
Ha en fortsatt fin dag J"
Får holde meg til flasker jeg da, selv om det blir stress å drasse tre flasker med seg på hytta...
3 gram restsukker pr liter vin er jo heller ikke mye, men det må du selv vurdere.
Ellers er det jo flere hvitviner med lavt restsukkerinnhold og jeg vil tro at de også er på boks. Har ikke det lokale polet de inne, så er det bare å få de til å bestille til deg (eller bestille selv på hjemmesidene deres).
Syns og det hørtes helt jøss ut. Jeg trodde det var kommafeil det gikk i. Er fortsatt ikke helt overbevist... Men som gracella sier så er jo ikke 3gr så gale det heller:o
Jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan det kan være sånn at vinen i flaska ikke er den samme som i kartongen dersom navnet (samt årgang, distrikt etc) er det samme. Sånn føler jeg man som forbruker burde vite. :rolleyes:
Enig! Drikker så sjelden at de få gangene jeg drikker, skal det være fordi det smaker godt, ikke pga sukkerinnholdet!:)
Vil jeg bli full i en fei, er Baccardi og cola zero et bedra alternativ uansett!;)
Det er mange år siden jeg lærte at pappvinen ikke er den samme som på flaske. Jeg trodde det var noe alle visste? :confused:
Jeg kan foresten helt fin drikke vin fra flaske, men drikker jeg samme fra papp så blir jeg skikkelig drita og sjuk...
Jeg hadde jo ikke peiling om dette:)! Tror nok ikke 3gr sukker pr liter hadde avskrekka meg fra å drikke fra kartong, men hvis det er så mye forskjell på vinen... Jeg liker jo Trulli veldig godt.
Tre gram sukker per liter er jo fortsatt ganske lite. Jeg har en slags øvre grense på 5 gram, men er ikke überstreng på det, når jeg er ute så bestiller jeg bare ordinær rødvin eller tørr hvitvin, jeg vet såpass som at jeg kjenner på smaken om den er søtere enn hva jeg tåler.
Om du får i deg tre gram sukker på en liter, så er du nok uansett såpass pære at du sikkert blåser i det uansett. :p
Ikke dersom det er "gjengs" å gjøre denne endringen mellom papp og flaske for alle produsenter. Da er det heller folkeopplysning om forskjellen mellom papp og flaske som mangler, synes jeg. (Ikke at det er noen big deal verken saksmessig eller karbohydratmessig. Skal man drikke så er gjerne alkoholen det største forbrenningsproblemet uansett... heller enn 2,7g karbohydrater i differanse på en liter... synes jeg. ;))
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.