< Tilbake til oversikten

Supergod "chili con carne"

Janeymaleney sa for siden:

Har ikke akkurat mengde på denne her,tar sånn ca av det meste. Skal prøve å legge inn det jeg brukte i dag. Antall kh vet jeg ikke desverre.

Ca 100-150 g bacon
4-600 gram kjøttdeig
2-3 bokser hermetisk tomat
3 store champignon
1/2 stor squash
1-2 gulrøtter
Noen stilker stangselleri
1 løk
1 boks kikerter (kan sløyfes)
Hvitløk
Chili
Et par dryss kanel
Buljongterning(er)
En god dæsj fløte for mer fett

Stek,stek,stek og kok en god stund sammen alt sammen. Tilsett fløten til slutt.
Blir en stoor porsjon som passer som middag til meg minst tre-fire ganger. Man kan bruke de grønnsakene man har i kjøleskapet. Paprika er sikkert nydelig i denne!

Målselv sa for siden:

Prøvde chilien din i dag. Droppa kikertene og bytta ut gulrot med paprika. Hadde i en god desj sambal olek for skikkelig sting. I stedet for å ha i fløte, tok jeg en god desj rømme på fatet. Nydelig! Hele familien var storfornøyd, og skjønt enig om at dette kunne gjentas:D

Janeymaleney sa for siden:

Så bra at den falt i smak! Det som er greit med denne er at du kan bruke akkurat de grønnsakene du liker eller har i kjøleskapet. Ingen fast fasit :)

Dolmina sa for siden:

Fantastisk!! Laget denne i dag, min versjon ble med kjøttdeig, bacon, paprika, løk og rødkål. Nam nam! Ble godt tatt i mot her i heimen, takk! :-D

Småspiseren sa for siden:

Denne skal testes neste uke, (har alltid handledag på mandag, så må handle inn noen av ingrediensene da) hørtes veldig godt ut, og har alltid hatt lyst til å prøve Chili con carne!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.