< Tilbake til oversikten

Sukrin + =vektoppgang??

tassa69 sa for siden:

Hei...jeg har altså startet med sukrin + for en mnd siden ca, og vekten har gått opp, selv om jeg har spist akkurat det samme....jeg har kuttet ut cola zero, og natreen søtningsmiddel....og merker ingen positiv forskjell....opp i vekt, og luft i magen KONSTANT :-(.....noen med samme erfaring?? vurderer hoppe tilbake på natreen som i tillegg smaker bedre...:mad:...noen med lingnende erfaringer??

Rin sa for siden:

Reagerer du på ren "vanlig" sukrin også?

Det er veldig forskjell på folk når det gjelder hvordan vi tåler forskjellige søtningsmiddel, også de "naturlige" variantene. Jeg får luft i magen av sukrin, men vet at mange andre ikke gjør det. (Sukrin+ er bedre for meg, rett og slett fordi det er mindre sukrin, og man bruker mye mindre siden det er søtere - men igjen, individuelle forskjeller!) Lytt til din egen kropp, ikke tenk at en matvare / et søtningsmiddel er bra å bruke hvis kroppen din sier at det ikke er bra. :cool:

tassa69 sa for siden:

Takk for svar....:-)....jeg bruker søtningsmiddel i kaffen....og det er to til tre kopper for dagen, og får faktisk ingen av disse negative bivirkningene ved natreen.....hmmmm....men ja, takk for kjapt svar, og du har helt rett, lytte til kroppen:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.