Jeg har nettopp kjøpt meg en Kickbike og lurer på om det er noen her inne som ha erfaring med trening på sparkesykkel.
Jeg må innrømme at det er litt skummelt og ser for meg at det blir noen knall og fall :o
Samtidig er det utrolig spennende å se om dette er trening jeg vil like (og klare) Tanken er å få trent både meg og hundene.
I følge selger blir de fleste folk som har prøvd sparkesykkel hektet fordi det er så gøy, får håpe hun har rett :D
Jeg har brukt, det vil si jeg har FORSØKT å bruke pawtrekker til mine hunder. Jeg syntes det var gøy, bikkjene ikke fullt så mye ;)
Om du har trekkvillige hunder er det jo begrenset hvor mye du jobber selv, det som faktisk tok mest på med min Pawtrekker (en type kickbike) er at det fotbrettet var høyt så jeg måtte bøye benet på fotbrettet ganske mye for å sparke fra.
Siden gutta mine ikke var noe særlig til å trekke ble det noen fraspark for meg og så ut med benet for å dytte særlig den ene hunden i baken ;)
Så dumt at hundene dine ikke syntes det var så gøy :(
Jeg vurderte også Pawtrekkeren siden den er laget for at hunder skal trekke, men ble anbefalt kickbike bla pga høyden på fotbrettet. Pawtrekkeren er også tyngre og mer klumpete enn kickbiken i følge de jeg har pratet med.
Jeg må nok jobbe mye selv da jeg har dansk svensk gårdshunder, de klarer ikke trekke noe særlig. Ene hunden har vist at han liker å trekke så tror dette blir gøy. Hvis ikke får jeg trene sjøl :D
Da har vi testet ut sparkesykkelen og det var knallgøy. Begge bikkjene ble utrolig ivrige og løp som galne begge to. Ble overrasket over at tispa var så villig til å trekke, for hun vil stort sett bare gjøre hva hun vil og ikke hva jeg vil :p
Jeg ble veldig fort sliten og skjelven i beina (måtte smiske meg til å låne sykkelen til gubben et par min) men det gikk bra så lenge jeg tok noen småpauser. Kjekt var det iallefall :D
Så kickbike anbefales på det sterkeste, også til de uten hund.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.