< Tilbake til oversikten

Ned i vekt raskt?

Dorian sa for siden:

Hei, har sett lignende poster her, tenkte å spørre selv.
Er 17 år, 1.89 Høy (sist jeg sjekket). Veier 115 KG.

Jeg har "små" trent litt siden Mars, og siden mars har jeg gått ned fra 126.1 - 115 KG, men det hender jeg stopper opp, og tar pauser.

Spiser oftest 2 brødskiver til frokost, 1 porsjon middag som min far lager, og 2 brødskiver til kvelds. Vet ikke om dette er feil, lite, eller mye? Trenger ikke mer værtfal føler jeg.

Jeg spiser godteri kun i helgen, skal prøve å kutte ut det mens jeg trener også.

Jeg GÅR 2 turer om dagen, 1 tur tar ca 1 time.
Så ca 2 timer gå tur om dagen.

Jeg elsker å drive med PC, alt fra spill, programmering og så og si alt!
Elsker teknologien, så kan vel si jeg bruker mye tid på rommet, og forran skjermen. Men passer jo på å ta meg gå turer og ikke spise unødvendig godteri i uka. Drikker kun Lett brus.

Noen tips om hva jeg kan gjøre mer, når det kommer til trening?
Noen tips for å gå fort ned i vekt, 2KG i uka, om mulig hadde vært supert.

nednoenkg sa for siden:

Spis litt mer ketogent. Men ikke så lite karbs som noen ligger på. Siden du er 17 år vil jeg tro at kroppen din fortsatt er i en "vokseperiode" og ikke har godt av altfor lite karbs.
Men hva med og slutte og spise godteri i det hele tatt. Spis heller jordbær med tyrkisk yougert,bacon snacks og sjokolade uten sukker,mørk sjokolade når du koser deg. Drikk bare lett brus i helgene og spesielle anledninger.

Frokosten kan du bytte ut med hjemmelagde lavkarbo knekkebrød,brød eller fiberik. Ta mer pålegg en du pleier og mindre brød.

Lunsj kan du spise det samme som frokosten, eller egg i alle former. Eller middags rester. Salat er også bra ,helst med kjøtt og oljebasert dressing.

Middag: hopp over potet,ris,pasta og helst ferdig saus og div.spis heller blomkål,salat,brokkoli til maten. Kjøtt,kylling,fisk alt er lov .

Det finnes mange flotte oppskrifter her inne som er lette og billige. Lag mer så du har til lunch også.

Kitt sa for siden:

Her har du en fin oversikt over lavkarbo- kosthold som er lett å følge for de fleste. Legg deg i øvre skiktet på antall karber siden du fortsatt er såpass ung.

Masse lykke til!:)

teleslynga sa for siden:

Gratulerer med minus 11 kg, det er kjempebra! Du må jo nesten vurdere selv hvor aktuelt det er for deg som skoleelev (?) med pappa som kokk å forandre kosthold totalt, jeg ser at du ikke egentlig spør om lavkarboråd heller. En nedgang på to kg i uka er temmelig uvanlig, selv om det finnes historier...

Nerthus sa for siden:

For en 17-åring som er så høy som du, og bevisst aktiv utendørs 2 timer hver dag synes jeg to skiver til morgen og kveld + middag høres litt lite ut? Pass på at du får i deg godt med rene proteiner, kroppen din og ikke minst hjernen din skal vokse og utvikle seg og da trengs proteiner!!!

Har du godt med energi er det ikke kjempekrise å ligge lavt på kh etter min mening, men spis MYE grønnsaker, og spis da gjerne litt av de med litt mer kh også uten at du bør bekymre deg for kh inntaket.

Bytt gjerne ut et brødmåltid med feks deler av grillet kylling og grønnsaker, eller røykalaks og eggerøre eller annet snadder i en boks - kanskje du kan spise til lunsj?

Variert mat, godt med rene proteiner (kjøtt, fisk, fugl, sjømat), MYE grønnsaker og gode fettkilder er en fin huskeregel til hvert måltid :)

index sa for siden:

2 kg pr uke er alt for mye! 0,5-1 kg i uka er max av hva som anbefales for å unngå løs hud og tap av energi. Hvorfor har du det så travelt? Om du klarer 2 kg i måneden har du gått ned 24 kg om et år, og det er jo suverent? Husk at det viktige her er å legge seg til gode kostholdsvaner for resten av livet, da justerer vekten seg helt av seg selv....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.