< Tilbake til oversikten

Hjelp ønskes! =)

Slimjim87 sa for siden:

Hei! jeg er en smule overvektig 25 år gammel mann...
Jeg trener masse styrke,svømming og jogger også,har holdt på med dette i 6mnd nå samtidig som jeg kuttet ut snop,brus,alkohol etc..
Alt dette for å gjøre en livstils endring og tro meg det funker! har kommet i knallgo form og alt er bare bra.
MEN vekta mi da jeg startet stod på 120 kg nå står den på 122,5:mad:
sååå.. da lurte jeg på om det var mulig å få noen tips til en diett som funker slik at jeg kan ta av noen kg nærmere bestemt 10 kg..??:):)
er 193 cm og 122,5 kg.

smgj sa for siden:

Hva sier klær og målebånd?
Hva liker du matmessig?

Se forøvrig linken i signaturen min.... Det er en matfilosofi av og med en mann som kan både trening og kosthold.
Kort sagt går den ut på - avpass karbohydrater i forhold til om du ønsker vedlikehold eller vektnedgang. Ta med mengden trening som en faktor. retningslinjene er 150g -100g karbohydrater for vedlikehold, de fleste går ned i vekt på 100g-50g karbohydrater om dagen.
Ellers - spis mat som man kunne ha spist i steinalderen; kjøtt, fisk, grønnsaker, osv. IKKE e-stoffer, ris, korn, mais, sukker og "sukker-liknende" stoffer - litt honning går an. Ikke bønner, linser, erter (mindre strengt) og se på melkevarer med mistenksomhet. Sky "fabrikkmat" som pesten. Man skal følge retningslinjene 80-90% og tillate seg selv kontrollert "juksing".
Filosofien tar også opp sunne forhold til trening og generelt "livet" og er utarbeidet etter tanken at "vi er egentlig steinaldermennesker genetisk sett og bør forsøke å legge opp kostholdet og levesettet etter det."

Kanskje passer dette deg, kanskje ikke.

Nerthus sa for siden:

smgj har bidratt med den viktigste informasjonen når det gjelder lavkarbokosthold her :)

Hva spiser og drikker du til vanlig?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.