Jeg er forholdshvis ny på lavkarbo og lurer på om man trenger noe kosttilskudd når man slutter med melprodukter og sukker som er hovedsaklig det jeg har gjort . Jeg trenger ikke gå ned i vekt og gjør dette mer for å opprettholde en god fysisk og psykisk helse.
Jeg spiser mye grønnsaker , laks , ørret , ytrefile,indrefile og generelt høykvalitets fett og proteinkilder. Ser at enkelte kurer anbefaler kosttilskudd. Hva bør jeg tenke på av kosttilskudd og vitaminer ?:)
Det høres jo bra ut. Det folk flest bommer på er omega3 og magnesium. Spesielt i en overgangsfase. Spiser du i tillegg lever, fisk(torsk spesielt for jod) og skalldyr innimellom så får du samlet opp en del mikronæringsstoffer som kosten vanligvis er ganske fattig på. (sink og jod og selen spesielt)
Tror ikke noe er oversatt. Vet Lille Måne forlag planla å oversette grunnboka til Primeal Blueprint. Men den er lettlest på engelsk og så er nettsidene veldig fine.
Kan aldri tenke meg [quote][/quote]at du behøver kosttilskudd for å kompensere for manglende sukker og hvetemel i kosten... ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.