< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og fare for hjerte - karsykdommer

Målselv sa for siden:

Fra man var små har man alltid lært at man skal holde seg unna fett. Spesielt mettet fett har vært FY! FY! En del kritikere av lavkarbo har også spådd at lavkarbo - generasjonen kommer til å dø av hjerteinnfarkt eller blodpropp før vi er 50 :eek:. Vekta går ned, men vi blir "innfeit" p.g.a mengdene mettet fett vi får i oss. Kan noen på en enkel måte fortelle meg hvorfor dette evt. ikke er et tema for oss som prøver denne formen for livsstilsendring. Er mildt sagt litt forvirra:confused:.

Kitt sa for siden:

Denne tråden og andre av Pål er fint lesestoff om man har slike bekymringer! :)
Selv har jeg ikke anlegg for blodpropper og etter 4.5år med lavkarbo har jeg fortsatt kolesterolverdier under referanseverdien! ;)

Målselv sa for siden:

Takk for tipset! Du må da være et bevis på at skremselspropagandaen ikke stemmer. Skal gå inn på lenka du anbefalte og lese til øyet blir stort og vått.

Charlott sa for siden:

Jeg begynner på mitt 4.år nå i september, mine kolestrolverdier er også spot on. Alt av prøver har igrunn bedret seg vesentlig siden kostomlegginga :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.