< Tilbake til oversikten

Egg

Colt-pixy sa for siden:

Jeg trenger litt hjelp, for jeg tåler ikke egg (blir ikke sånn kjempe syk bare veldig dårlig) og har kuttet det fullstendig fra mitt kosthold. Jeg bruker Orgran No Egg, den er uten gluten, som erstatter når man bruker egg i oppskrifter og syns den er veldig god.

Det jeg lurer på er hva jeg kan erstatte egg med hvis jeg foreksempel lager en salat som egentlig skal ha egg i?

Jeg er en person som liker å følge oppskrifter de første gangene før jeg begynner å eksperimentere med oppskrifter.

Yonah sa for siden:

Tåler du kylling? Det er mange alternativer da, kylling, bacon, strimlet biff/ svin... fisk.. Man trenger ikke å spise et eneste egg på lavkarbo og enda kan man spise utrolig variert.

teleslynga sa for siden:

Poenget med egg i salat er vel å ha en god proteinkilde for å gjøre det til et ordentlig måltid. Så jeg ville erstattet eggene med kjøtt (kokt skinke/kylling/middagsrest) eller ost.

smgj sa for siden:

Gode forslag fra før her - tilføyer tunfisk og biffstrimler. :)

teleslynga sa for siden:

Og reker, krepsehaler, kald kokt laks...

smgj sa for siden:

Og andebryst og vaktelegg... :p begynner å gå tom for forslag nå!

teleslynga sa for siden:

Vi kan jo alltid legge til litt skogsduebryst og fasanlårrester...

Colt-pixy sa for siden:

Tusen takk for svar, nå har jeg mange gode ideer til salater. Jeg fant det veldig vanskelig når jeg begynte å reagere så kraftig på egg, mange ting jeg ikke lengre kunne spise, som eggerøre noe jeg var veldig glad i.

Igjen tusen takk for svar!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.