< Tilbake til oversikten

Frokost og andre måltider

Jammo sa for siden:

Jeg lurer på om dere spiser forkost om dagene. Vet jo selv hvor viktig det er å spise frokost, men er ikke så sulten om morningen. Blir mer sulten ut over dagen, når det er lunsj.
Jobber nå om sommeren bare dagvakter, så har ikke tid til middag før sent på kvelden. Men da blir det ikke kvelds. Når jeg kjører hjem, tar jeg meg en frukt eller en eller annen sort for grønnsak og knasker på, så jeg ikke blir så ihjel sulten når jeg kommer hjem. Er ganske ny i dette lavkarbo systemet, så trenger litt råd og vink på hvordan dere legger opp måltidene dine om dagene.

Tusen takk på forhånd :)

senorita sa for siden:

Ingen som sier at man måå spise frokost. Mange som drøyer den og ikke spiser noe før lunsj, meg selv inkludert. Funker veldig fint.

Vet ikke hvor streng du er med karbene men frukt er egentlig ikke så veldig lavkarbo.. :)

Spiser ofte middagsrester til lunsj, eller fra kantina på jobb. :)

shailene sa for siden:

Spis når du er sulten eller føler du trenger mat? Verre er det ikke.. Jeg spiser som regel frokost, lunsj og middag mellom 12 og 15, og eventuelt kvelds rundt midnatt, alt etter hvor mye jeg har spist tidligere på dagen. Når du spiser lavkarbo har det ikke nødvendigvis like mye for seg å følge de vanlige måltidsrutinene, som sier du skal spise hver 3.-4. time fra du står opp av senga, og kalle det frokost, lunsj, middag og kvelds. Hvorfor er det så viktig å spise frokost, da? For at Tine og Kellogg's sier det? :p

streber sa for siden:

Vil tipse deg om å ha med de noen paranøtter/mandler eller lignende som "på tur hjem mat", sukkererter eller noen rå grønnsaker. Om jeg mistenker at det blir travelt på jobb så jeg kanskje ikke får spist frokost der før lenge etter je har blitt sulten spiser jeg en proteinbar (fedon/ED) eller et lite lavkarborundstykke før je drar. Har såvidt jeg har forstått det ikke noen betydning om du ikke spiser frokost før du er sulten. Lykke til:)

Jammo sa for siden:

Er nok fra gammelt av å tenke at det er viktig med frokost ;)

Jammo sa for siden:

Ikke dumt :) Får lage til noen nøtter å ha i bilen :) Takk for et bra tips :)

Jammo sa for siden:

Jeg har hørt det ikke er så lavkarbo med frukt, skal nok spise mindre av frukt senere :) Muligens jeg ikke er så streng med meg enda. Har kuttet ut poteter, brød, pasta o.l :) Lager lavkarbobrød til å ha med på jobb :)

Jammo sa for siden:

Takk for tips :) Har lagd til en liten boks med hasselnøtter og mandler til hjemturen i dag :)

Fancy sa for siden:

Når jeg gikk skole, å lavkarbo samtidig, lagde jeg alltid frokost og lunsj på kvelden. Det funket veldig bra for meg! Alt fra salat med div kjøtt, grønnsaker og ost. Eller så lagde jeg omelett til kvelds, som jeg bare spiste 1/4 av, hadde en bit til frokost å resten med som lunsj på skolen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.