< Tilbake til oversikten

Hvor reiser du på ferie?

Nix sa for siden:

I år har jeg bevilget meg min første ferietur, siden ... 1990-tallet en gang :o

Reiser til Nederland og gleder meg noe voldsomt, selv om min "besettelse" av vekt og riktig kosthold sikkert blir en utfordring. Skulle ønske man kunne drasse med seg badevekten... i det minste :cool:

Hvor skal du, eller hvor har du vært?

milena sa for siden:

Jeg skal ikke ha ferie i sommer (jobber ikke, så da blir det jo ikke mye ferie)...

Men, seiltur langs kysten i Kroatia er noe av det absolutt herligste jeg har vært med på. Pleide å feriere der når jeg var liten, mens landet ennå var Jugoslavia, og har trivdes der igjen.

Og så liker jeg Hardangerfjorden... Vet ikke hvorfor jeg er så opphengt i akkuratt den fjorden, men, det er vel gode minner som drar meg den veien.

Yonah sa for siden:

Det er nok fjell og vann som røper høyest her. Har hatt 10 dager i femundsmarka de siste to ukene, er på vei hjem fra en ukes tur med telt og kano og to av ungene.

Før det hadde jeg en uke i telt i Idre i sverige med to av ungene og med kano. Gubben kommer som regel etter i helgene med minstejenta og hundene, for han må jobbe.

Vurderer ny kanotur til helga, for unga er skuffa for at vi må hjem allerede nå, etter en uke på tur.

Supera sa for siden:

Det blir ingen tur på meg i sommer. Jeg har hatt ferie to uker nå uten å gjøre noe annet enn å være med venner og familie og handle litt. Hadde besøk av et søskenbarn og hennes to barn i to dager forrige uke.

Skal en tur til Mormor som bor nesten fire timers kjøretur unna. Reiser i dag og tror jeg kommer tilbake på onsdag. Det er ikke allverdens å finne på der lenger... Jeg tilbrakte nesten hele sommeren der før, men vennene jeg hadde har flyttet. Har et søskenbarn (samme som nevnt over) som fortsatt bor i de traktene da, men that's it.

På torsdag kommer en ekskollega som skal være i disse traktene i helga for å være med på Fjellparkfestivalen i Flekkefjord. Jeg skal hente ham på Sola og så skal han sove hos meg første natta. Så blir det Fjellparken med kolleger. En kollega er nemlig nærmeste nabo, og det er helt genialt å være der. Det ene året måtte jeg betale inngangspenger til festivalen for å gå på vorspiel . :geip: Jeg gadd ikke å protestere fordi jeg skulle jo på festivalen. Neste år tok de til vettet og flyttet gjerdet sitt noen meter slik at man kunne gå til kollegaen min uten å gå innom festivalområdet. Det er flott å ha en skikkelig do selv om man er på festival. Det er jo bare 100m ekstra å gå.

Senere i sommer skal jeg en svipptur til Danmark. Til høsten skal jeg til Budapest med kolleger for å besøke en ekskollega, og så tror jeg at moren min og jeg skal ta oss en tannlege-og-spa-helg i Riga.

Marina sa for siden:

Denne sommeren skal vi bare en tur til svigers. En 6 ukerts tur til Tanzania med skolen i mars/april tømte lommeboken ganske godt. De pengene jeg klarer å spare på å jobbe store deler av sommeren forsvinner i enda en obligatorisk skoletur til høsten (denne gang til Istanbul). Hadde jeg kunne reise der jeg ville nå, måtte det blitt til farfar sitt hus i Spania. Drømmer om strandliv og bading i basseng, heller enn fest- og kulturelle turer for tiden

Supera sa for siden:

Stikk innom meg en tur da vel! :snill: Hvis jeg er hjemme da.

Det var da veldig med skoleturer. Så gøye turer også! Vi var ikke på en eneste skoletur da jeg studerte... :(

streber sa for siden:

I sommer skal vi 4, broren min, damen hans, tantegutten og mine foreldre reise sammen til Ullared.Dette er min mors ønske for 60 års dags feiringen. Vi overnatter 1 natt på hotell i Gævle -skrives med a med tøddler over , men skjønner ikke hvordan man får til det på data...kremt..:oBlir i Ullared på campingen 1 uke. Så tar vi 2 netter i Oslo før vi drar hjem. Pakke ut opp og pakke ned, 2 dager etterpå drar jeg og mannen en uke til Riga, med oss tar vi med klær og utstyr til et senter for fattige barn der. En sjekk og noe småtteri hos tannlege Olga, ellers bare kos og shopping. Bading på Djurmalla-nydelig fin sandstrand, hvis været er fint:) Blir hjemme 5 dager etter det, så kjører vi til balestraqnd, hotell 2 netter der, skal levere eldste datter på internatskole der. Såeh..sommeren går nok unna i år også:rolleyes:

Marina sa for siden:

Det kan vi vel prøve å få til :smile:

Supera sa for siden:

Haha, prøv å bli med på TV-serien! Det virker som en kul butikk da. De har virkelig alt der...

For å få ä:

• Trykk tasten ved siden av enter som det står dette på: ^¨~
  • Trykk på a-tasten
    Dett var dett. ;) For å få ö, trykk på o i stedet for a. ;)

Supera sa for siden:

:snill:

Brimstone sa for siden:

Hadde tenkt oss en tur til Rarotonga i August men vi får se

Carisma sa for siden:

Hatt en uke på cruise i Middelhavet, faren min sponset på hele familien fordi han ble 60.
Resten va ferien blir hjemme, men i siden vi akkurat har flytta føles det som hyttetur :D apropos hytte prøver vi nok å få til noen dager der. Ellers blir det dagsturer til Kolbu, Jessheim, Tønsberg, Hønefoss osv.

Hamster59 sa for siden:

Har vært ei ukes tid i Danmark med familien. Koste oss. Fikk sett både Skagen, Århus, Legoland, Odense og København. Har enda noen ferieuker igjen, skal være i nærområdet. Dessverre forsvant godværet i helga, skulle gjerne hatt litt mer denne uka..

streber sa for siden:

Supera, ikke se bort ifra at et kamera skulle fange oss opp:pTuuusen takk for "kurset", aldri kunnet å skrive ä eller ö¨på dataen før:)

mayliss1979 sa for siden:

Jeg hadde tre uker fri og var bare hjemme. Trente, gikk turer, kokkelerte og slapp å bli solbrent(sukk)...

ToreH sa for siden:

3 uker i Kissimmee/Orlando, Florida in the US. Big luxury house, private pool, parking, internet/wifi, you name it, it had it.
Svidde av ca 70 000,- på 3 uker bare på shopping, pleasure og mat. Greit at ferien var kun 3 uker for feriekassa var tom uansett. USA er et forbruksland, men dæven, I like it!
We`ll be back, you bet!

Kanutten sa for siden:

Sambo er ihuga Disneyfan og har vært i Orlando mange ganger. Planen er at ungene og jeg skal være med en tur til høsten. Gleder meg!

Kanutten sa for siden:

Irland seff! Sambo og jeg reiser i morgen eller søndag, avhengig av når vi får plass på flyet. Vi skal bo på spahotel og nyte alt som gjør godt for kropp og sjel. Jeg skal endelig oppleve det jeg har drømt om siden jeg var ei lita jente på ca 8 år; rusle rundt på de irske heder i Wicklow mountains der mange store flotte filmer er innspilt. Det er bare nydelig der. Gleder meg vanvittig mye!

ToreH sa for siden:

Ja, høst/vinter er antakelig noe bedre både varmemessig og shoppingmessig. Selv i Florida så var de naturlig nok "fri førr" jakker og gore tex klær hos alle de store merkene pga sesongen. Kun om vinteren de hadde slikt....vinter i florida??? Ok den perioden det er under 25 Plussgrader da sa de.

LaLa77 sa for siden:

Ferien har startet i dag! :D
Først Springsteen konsert i kveld, så går turen til Sverige og hytta vår der.
Satser på at det endelig dukker opp noe sol...:rolleyes:

synsegulla sa for siden:

Skal snart tre uker til varme nydelige deilige Tyrkia

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.