Heisann! Er det noen her som har fibromyalgi eller lignende sykdom som har lagt om til lavkarbo og blitt bedre? I såfall kva for ein diett følger du? hvor mange kh? er ketose bra om man skal bli bedre av fibromyalgien? Merker du evt med en gang du går inn/ut av ketose at smertene blir verre/bedre?
Håper på svar :-)
Jeg har hørt rykter om at en del fibro- og leddgiktsdiagnostiserte har fått det bedre ved å kutte mel og sukker. Det har ikke med ketose å gjøre, men at de to matvarene kan forverre indre betennelser i særdeles sterk grad. Kan ikke si noe mer enn det, egentlig. Står litt om det hos Mark Sisson (Marks Daily Apple) og på Wheat Belly Blog.
Jeg har, og har det mye bedre nå. :)
Har jo faktisk overskudd av energi, det er så herlig. Har dårlige dager innimellom enda, men de er ikke så mange og det går fortere over.
Har du holdt på lenge med lavkarbo? så kjekt du har blitt mye bedre:-) har stor tru på at fibromyalgien kan bli bedre eg og:) hvor mye karbohydrater spiser du?er du i ketose eller ikkje. Er ny her så har ikkje så masse peiling.
Har ikke merket noen som helst bedring i løpet av de mer enn 4 årene jeg har vært i ketose eller spist generell lavkarbo! Like mye smerter, like dårlig søvn og like utmattet som tidligere, men blodsukkeret mitt liker det og maten er jo god, da!;)
Jo, vent litt, den irritable tarmen liker også lavkarbomat! Oppfører seg litt bedre enn på høykarbo!:)
Jeg merker stor forbedring på fibromyalgien min. :ja: Jeg ligger i gjennomsnitt på 100 kh per dag, noen ganger opp i 150.
Jeg anbefaler dessuten hvetegress, det funker kjempebra. :)
så kjekt at dere har blitt bedre da:-) Eg ligger på rundt 20-25kh om dagen. Er det et bra utgangspunkt? er ikkje så veldig overvektig, eller det er eg vel ikkje i hele tatt. Er 175 høg og veger 72kg no, så ligger vel i øverste grense for normalvektig. så det er altså fibromyalgien eg helst går på lavkarbo for. Men gjer ikkje så masse om eg tar av noen kg i tilleg. Etter to tette svangerskap så føler eg meg ikkje helt vell med magen :-)la på meg ein del i svangerskapet og har vel 10kg igjen der.Ka er hvetegress foresten?har det noe og si om man er i ketose eller ikkje på lavkarbo?Med fibromyalgien?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.