< Tilbake til oversikten

Fibromyalgi og lavkarbo

rihase sa for siden:

Heisann! Er det noen her som har fibromyalgi eller lignende sykdom som har lagt om til lavkarbo og blitt bedre? I såfall kva for ein diett følger du? hvor mange kh? er ketose bra om man skal bli bedre av fibromyalgien? Merker du evt med en gang du går inn/ut av ketose at smertene blir verre/bedre?
Håper på svar :-)

smgj sa for siden:

Jeg har hørt rykter om at en del fibro- og leddgiktsdiagnostiserte har fått det bedre ved å kutte mel og sukker. Det har ikke med ketose å gjøre, men at de to matvarene kan forverre indre betennelser i særdeles sterk grad. Kan ikke si noe mer enn det, egentlig. Står litt om det hos Mark Sisson (Marks Daily Apple) og på Wheat Belly Blog.

Bæret sa for siden:

Jeg har, og har det mye bedre nå. :)
Har jo faktisk overskudd av energi, det er så herlig. Har dårlige dager innimellom enda, men de er ikke så mange og det går fortere over.

rihase sa for siden:

Har du holdt på lenge med lavkarbo? så kjekt du har blitt mye bedre:-) har stor tru på at fibromyalgien kan bli bedre eg og:) hvor mye karbohydrater spiser du?er du i ketose eller ikkje. Er ny her så har ikkje så masse peiling.

Kitt sa for siden:

Har ikke merket noen som helst bedring i løpet av de mer enn 4 årene jeg har vært i ketose eller spist generell lavkarbo! Like mye smerter, like dårlig søvn og like utmattet som tidligere, men blodsukkeret mitt liker det og maten er jo god, da!;)
Jo, vent litt, den irritable tarmen liker også lavkarbomat! Oppfører seg litt bedre enn på høykarbo!:)

Bønna200 sa for siden:

Jeg merker stor forbedring på fibromyalgien min. :ja: Jeg ligger i gjennomsnitt på 100 kh per dag, noen ganger opp i 150.
Jeg anbefaler dessuten hvetegress, det funker kjempebra. :)

Qlio sa for siden:

Jeg har og jeg er bra/bedre.

Merker størst forskjell på at jeg nå ikke må trene hver/annenhver dag, men kan trene fordi jeg vil. Det er deilig, det!

rihase sa for siden:

så kjekt at dere har blitt bedre da:-) Eg ligger på rundt 20-25kh om dagen. Er det et bra utgangspunkt? er ikkje så veldig overvektig, eller det er eg vel ikkje i hele tatt. Er 175 høg og veger 72kg no, så ligger vel i øverste grense for normalvektig. så det er altså fibromyalgien eg helst går på lavkarbo for. Men gjer ikkje så masse om eg tar av noen kg i tilleg. Etter to tette svangerskap så føler eg meg ikkje helt vell med magen :-)la på meg ein del i svangerskapet og har vel 10kg igjen der.Ka er hvetegress foresten?har det noe og si om man er i ketose eller ikkje på lavkarbo?Med fibromyalgien?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.