StineH sa for siden:
www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066639
Jeg lar artikkelen snakke for seg selv, jeg har ikke ORD for hvor utrolig idiotisk jeg synes dette vedtaket er!!!
StineH sa for siden:
www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066639
Jeg lar artikkelen snakke for seg selv, jeg har ikke ORD for hvor utrolig idiotisk jeg synes dette vedtaket er!!!
nellie sa for siden:
Ja, de finner på og finner på. Det gjør ikke meg noe for jeg får til og med griselite i lån(tilnærmet ingenting i stipend), fordi at jeg jobber/tjener for mye. Men jeg må jo jobbe så mye, fordi at jeg får så lite? De kan neppe ta ifra meg noe mer.:)
Synes hele lånekasseopplegget er merkelig..
StineH sa for siden:
Jeg synes det er så bakvendt som det kan bli at regjeringen ikke oppfordrer til sparing. BSU er jo helt klart den mest gunstige måten å spare på, og nå skal man altså tape penger på renten man får på pengene man har i BSU?
Jeg sparer selv i BSU og håper jeg en gang i fremtiden kan få nok penger til å ta opp et lån og kjøpe meg en bolig..
nellie sa for siden:
Ja, det henger ikke på grep..
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Da har de snudd i saken melder vg!
nellie sa for siden:
Jaja, det er jo fint å se at det går an å endre mening der borte.. Men ble de veldig overrasket over kritikken, eller?:p
JenJen sa for siden:
De hadde vel sett for seg at saken skulle passere i stillhet eller noe :p
Men den generasjonen der (vår foreldregenerasjon) har ordnet seg ganske greit, så nå kan det være det samme med oss som kommer etter :rolleyes: Om det så gjelder studielån og stipend, egenkapital til bolig, pensjon, rentefradrag, og politikk og krig og fred og sånn.
StineH sa for siden:
En venninne av meg skrev:
Kristin Halvorsen sier:
Renteinntekter fra BSU skal ikke regnes som inntekt for studenter og skal ikke kunne endre studiestipend. Vi har funnet en løsning som kan skille ut disse inntektene. Dermed vil BSU være like god som før også for studenter som har mer enn 145.000 i inntekt utover stipend og lån. Saken er løst.
Så det, det nytter å klage.. :D
Marina sa for siden:
Fikk litt angst en liten stund! Bra at de snudde. Hadde vært helt tragisk om jeg, som har spart i BSU i 8 år plutselig skulle bli streffet for det! Rentene på 8 års sparing er nemmelig ikke så gale (selv om jeg ikke har fylt den opp hvert år), så dette kunne truffet ganske hardt!
StineH sa for siden:
Ja, herregud...
Det var jo ett forslag som ikke skulle vært vedtatt i det hele tatt. Utrolig arrogant av den norske regjeringen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.