< Tilbake til oversikten

Lindt Excellence 99% eller tilsvarende

ENikolai sa for siden:

Hei alle,

Når jeg bodde i Australia bodde jeg rett ved Lindt sin butikk/cafe, hvor de solgte Lindt Excellence 99%. Denne ble min absolutte favoritt straks smaksløkene var blitt vant til såpass mørk sjokolade (jeg begynte med 70% etterfulgt av 86%).

Nå som jeg er tilbake i Norge har jeg begynt å lete etter Lindt Excellence 99% eller tilsvarende uten suksess. Jeg har funnet Lindt Excellence 70% i enkelte supermarkeder, og i Freia sin butikk på Karl Johan selger de Freiasjokolade med 86%, men helst vil jeg altså ha Lindt sin 99%.

Er det noen her som har tips om hvordan jeg kan få tak i Lindt Excellence 99%, eller eventuelt et annet kvalitetsmerke med 99%, her i Norge?

På forhånd takk.

j88 sa for siden:

De selger den ikke i norge, har kjøpt den i sverige, men den siste tiden ser det ut som de også har sluttet med den.

Furine sa for siden:

Har ete av den i Belgia, men etter mi meining er den berre brukbar til matlaging, putte i chilli etc. Du er hardcore, altså! Eg er glad i mørk sjokolade, men dette var som å ete rein kakao. Har ikkje sett den her i Noreg, sorry!

Newstart sa for siden:

Jeg var på Meny i går og der såg jeg Lindt sjokolade. Men ikke akkurat den 99% men kanskje de har den også. Har du sjekket de butikkene?:)

Yrla sa for siden:

det finnes 100% du kan få kjøpt på iherb.com ved navn ghirardelli, altså helt uten tilsatt søtning. Kan smeltes om å tilsettes karbofri søtning, f.eks iherbs svar på sukrin; erytrithol + stevia. Selv foretrekker jeg en litt mildere smak så jeg tilsetter 30 g proteinpulver og litt soyamelk og vann også, pr 113 g plate.

Chamomilla sa for siden:

Hardcore ja! Og jeg som synes jeg er hardcore som spiser 87% (plamil - det som er tilgjengelig her jeg bor).
Kanskje likegodt kjøpe kakaomasse og kakaosmør og lage din egen sjokolade? Her får du råvarene i norge: [url]www.okosjokolade.no[/url], evt på velassortert helsekost. Eller iherb også som foreslått av Yrla.

Yrla sa for siden:

ja eller kakaonibs. Du kan få min pakke om du bor i nærheten (oslo). det ble for sterkt for meg og er umulig å smelte visstnok.

akas sa for siden:

Går an å bruke på youghurt! :)

Carisma sa for siden:

Sjekk på Dropsen f.eks i Stavanger eller på Sandvika storsenter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.