< Tilbake til oversikten

Juliskravling 30+

Zillah sa for siden:

No er det JULI, mine damer og herrer!

Så utan meire om og men, lat oss berre hoppe inn i ny tråd. :cool:

Bedazzeled sa for siden:

Slenger meg på, flott at noen tar ansvar ;)

Anarko sa for siden:

Jay! Mye spennende som skjer denne mnd for meg. Får ferie på torsdag, reiser til Sunnmøre på fredag, og Kreta den 14. GLEDER MEG! Denne måneden er målet bare å vedlikeholde vekten. Trene når jeg kan, spise sunt. Men målet er ikke nødvendigvis nedgang denne mnd, det er i såfall stor bonus! Ellers har jeg jobbet ekstremt mye, og kjenner jeg er sliten, så skal bli godt med ferie. Ikke så aktiv på nettet pga jobben, men kommer sterkere tilbake :)

bærrgen sa for siden:

Jeg har nettopp vært og gått i fjellet en uke, elsker det! Og så skal jeg om noen uker ha meg en storbyferie, elsker det også :D

StineH sa for siden:

Jeg kjenner jeg er litt sliten i dag, og ikke fullt så positiv. Savner å ha en skikkelig hobby (les hest) finner ikke roen til å gjøre noe annet og blir bare emosjonell og sur om noen prøver å nå inn til meg.
Ellers har jeg spist ordentlig, og trent ordentlig, så hvis ikke vekten på mandag oppfører seg ordentlig skal jeg hive den ut vinduet.. :D

bærrgen sa for siden:

Klemmer på StineH, du skal se at det blir likar i morgen :D

Anarko sa for siden:

14:20 i dag får jeg ferie! Hoppe opp og ned og danse av glede.

bærrgen sa for siden:

Er det noen som har kjennskap til lavkarbo i Danmark? Er det noe som er lurt å kjøpe med seg hjem?

StineH sa for siden:

Takk, det er litt bedre...
Men vesla har vært våken sikkert 10 ganger i løpet av natten. SÅ det har vært en superlang natt og jeg er fortsatt drittrøtt. Heldigvis har jeg verdens beste samboer som stod opp med henne klokken 7 så jeg fikk sove til 9..

Nå står sykkelen her å roper på meg - Så det er vel bare å hive seg rundt...

Angående lavkarbo i Danmark må det vel være mye av det samme som i Norge. Matvarer er vel mye billigere så om du har mulighet er vel ost, kjøtt og andre rene produkter lurt å ta med seg.. :)

bærrgen sa for siden:

Det er slitsomt når de små våkner på natten! Men trøsten får være at det blir bedre etterhvert som de blir større! Selv om mine begynner å bli ganske store nå, så husker jeg godt hvor deilig det var første natten jeg kunne sove heeeeeele natten når de var små :D

StineH sa for siden:

Ja, gleder meg til det blir en realitet.. Når hun var bitteliten baby så sov hun fra 11-7/8 om morgenen uten å våkne.. Nå legger hun seg jo betydelig mye tidligere, en gang mellom 7 og 8... Våkner noen ganger å skal ha pupp i 12 tiden, hvis ikke sover hun til 4... Så våkner hun 6/7 og spiser og så våkner hun for å stå opp i 8-tiden...

Bønna200 sa for siden:

:heia: Vel fortjent! :)

bærrgen sa for siden:

Jeg har lyst på et glass rødvin ikveld. Til vanlig pleier jeg å drikke Yellow Tail, men den en det i meste laget sukker i.... :(

Derfor lurer jeg på om noen har tips til en deilig rødvin jeg kan kose meg med ikveld?

Bønna200 sa for siden:

Jeg synes Jacobs Creek shiraz cabernet er god. Ett gram sukker per liter. :)

StineH sa for siden:

Jeg lurte faktisk på det samme.. Både rød og hvit...

Kunne ikke noen som er litt erfarne lage en søt liten liste her inne i denne tråden om hvilke viner som er lov? :D

Jeg prøvde å søke på rødvin, men fikk jo bare opp MASSE tråder av forskjellig art..

Anarko sa for siden:

Jeg syns Coreto er god. Men tar gjerne i mot hvitvinstips jeg og :)

Anarko sa for siden:

Så er Arrow bra!

Sanney sa for siden:

blæ, føles som jeg har noe som sitter fast bak i svelget. svelger, drikker og spiser, men det vil ikke vekk.. føles som det går nedover litt for så å krype tilbake. ekkelt. men å kaste opp er absolutt ikke et valg for å fjerne hva det nå enn er.

Zillah sa for siden:

Eg var faktisk på Polet i dag - det er vel ikkje den businessen eg frekventerer mest, akkurat, men eg var no i same bygget og hadde lyst på vin. Syntes eg kunne unne meg såpass no når det vart noko som til forveksling likna sommar. Er spør alltid, og vi kom fram til ein raud og ein kvit som var lite sukker i. Eg har tidlegare prøvd kvitvinen Dunavar (Ungarsk) som eg likte godt og grüner veltliner er også fin, men i dag blei det Trulli Chardonnay fra Puglia (Italia 2011) og Robert Vic cuvée sélection pays d'oc (Frankrike 2011) som havna i korga. Nippar til den raude i skrivande stund. Fantastisk farge - smaken klarer eg ikkje heilt gjengi no, eg har nettopp pussa tennene og det øydelegger fullstendig for vinsmaking :rolleyes:

Av desse to vinane har den raude 2g/liter og den kvite så lite som 0,3g/liter! Har ikkje smakt den kvite enda da, så kan ikkje uttale meg om smaken. Kjøpte dei for kosevin.

milena sa for siden:

Trulli er min faste go to vin og jeg synes den er ganske herlig og frisk. Perfekt til varme dager! Og så er jeg i tillegg en fan av spritzer så da blander jeg gjerne hvitvin med litt farris og tar en sitron/lime skive oppi. Mmmmm!

Zillah sa for siden:

Å, det har eg aldri prøvd, milena, men det skal eg gjere. Artig med litt variasjon.

bærrgen sa for siden:

Selv om det er for mye sukker i den endte jeg opp med Yellow Tail denne fredagskvelden. Og for en kveld det ble.... jeg var sliten i hele går! :D

Anarko sa for siden:

Yellow tail er vel ikke sååå mye sukker i? skal prøve Tulli! Og spritzer!
Jeg sjekket i dag på stedene jeg har søkt, og jeg er kommet inn på sykepleien. Lykken er stor!!!

Bønna200 sa for siden:

Gratulerer! :D

Anarko sa for siden:

Takk! Har ikke helt gått opp for meg enda. Men svever på skyer!

bærrgen sa for siden:

Gratulerer :heia:

bærrgen sa for siden:

Er det forresten noen som kan anbefale klesbutikker i København som selger klær i store størrelser? Jeg kjenner til Zizzi, men hadde vært morsomt å titte innom andre butikker også :)

Carisma sa for siden:

Hvis du googler stormode københavn får du opp en god del.

Pipje sa for siden:

ÅÅÅ, jeg er så skuffet over meg selv! Har gått opp 3,2 kg på 2 uker! Er det mulig! Har spist helt enormt mye, skikkelig fråtsing. Følte meg så bra for litt siden når jeg var slankere enn noensinne, men nå føler jeg meg helt råtten. Tok meg 2 uker å gå opp 3 kg, tar meg nok myyye lengre å gå de ned igjen.

Meen, på den andre siden lar jeg meg ikke skremme så altfor mye, for jeg vet at jeg kommer tilbake på riktig spor igjen. Men det er alikevel veldig kjedelig, og absolutt ikke første gang det skjer.

milena sa for siden:

Vet du hva? Du er her igjen. Det er det som er viktig! Og jeg tviler på at du har lagt på deg 3,2 kg med fett. En del forsvinner nok som vann!

StineH sa for siden:

Helt enig med Milena. Det aller viktigste er faktisk at du er tilbake her og tilbake på rett spor. Spist er spist, ikke tenk på det. Dårlig samvittighet for noe man ikke får gjort noe med er aldri særlig konstruktivt.

bærrgen sa for siden:

Nå reiser jeg bort en stund, så da blir det stille fra meg... Regner vel også med at det blir noen utskeielser iløpet av ferien også, men skal prøve at det ikke blir for mye. Jeg kommer tilbake om noen få uker, klar for en fin lavkarbohøst :D

Anarko sa for siden:

Er nå tilbake fra Kreta. Har storkost meg, og holdt lavkarbokost hele tiden. Mye gresk og kretensk salat, fetaost, og grillet kjøtt. Og tzatziki! Namnam! Har handlet inn en del krydder, og allerede invitert en venninne til gresk aften når hun en gang er tilbake fra ferie :) Er på sunnmøre en dag til hos svigers, og gleder meg til å komme tilbake til Bergen i morgenkveld, selv om det betyr at jeg straks går i gang med å jobbe igjen.

Bønna200 sa for siden:

Det var vel godt og varmt der nå? Hvor mange grader var det egentlig?
Leve lavkarbo i Hellas er hvert fall ikke vanskelig! Sååå mye god mat! Særlig grillspydene med god salat er kjempegodt! :sikle:

Anarko sa for siden:

De kan virkelig salatene sine ja! Har fått mye inspirasjon som jeg tar med meg videre i matlagingen :) Kunne fint ha levd slik hele livet. Ja, det minste vi hadde i temp var vel 34 grader på dagtid. Tror max var 39 grader. Heldigvis er det ikke så høy luftfuktighet, og jeg taklet utrolig nok varmen best av alle. Tror det kan ha med at jeg har gått ned så mye, for før når jeg var (vesentlig) større så svettet jeg bare det var 18 grader i Bergen (men høy luftfuktighet der da).

Bønna200 sa for siden:

Luftfuktigheten har veldig mye å si for min del. Da vi var i bulgaria i fjor var det 38 grader hver dag og høy luftfuktighet. Jeg trodde jeg skulle daue. :eek: Jeg synes 20-25 grader er best. :)

Anarko sa for siden:

Det tror jeg den har for min del også. Nå som vi er tilbake i Norge og er vant til varmen merker jeg at jeg fryser veldig lett. Må bare bli forsiktig så jeg ikke blir forkjølet.

Bønna200 sa for siden:

Så er det jo nesten vinter og ikke sommer her i landet også... :mad:

Carisma sa for siden:

Om noen hadde sagt det var 22. September hadde jeg ikke lest et øyelokk! Følelsen ute er definitivt høst

Anarko sa for siden:

Man får høstfølelse når man ser ut ja... bah, etter en uke med full fart hele tiden så merker jeg at jeg er rastløs nå som hverdagen er tilbake. Nesten så jeg gleder meg til å jobbe igjen slik at jeg har noe å gjøre på. Kunne godt ha tenkt meg en joggetur, men her på sunnmøre er været så surt at jeg begynner å lure på om vi har hoppet over et par sommermnd og gått rett til oktober.

milena sa for siden:

Jeg gruer meg til i morgen!!!! Vil sååå gjerne være tosifret!!! Har gjort alt riktig i dag. Ikke spist salt, drukket rensete, ikke trent hardt... Jeg viiiiil! Blir jo ikke deppa hvis ikke, men jeg viiiil! Gleder meg voldsomt til å stå opp og gå på vekta. Jeg snikveier meg ikke så jeg aner ikke hvordan det går:o.

Anarko sa for siden:

Var nede på kinsarvik i dag. Der har de fått lavkarbois! Jeg kjøpte ikke altså, men syns det er flott at vi får slike ting tilgjengelig også.

Atir sa for siden:

Vi er ogsaa paa ferie i Hellas, jeg syns det er lett aa spise lavkarbosk, men du verden saa mange overvektige mennesker det er her. Mannen min sier det er en kombinasjon av all oljen og alt snopet. Serveringsdama forstod ikke at jeg ikke kunne drikke raki med honning som vi fikk On the house. Jeg maatte bare smake, den var kjempegod forklarte hun. Tilslutt sa jeg at jeg hadde diabetes, men nei raki med honning var suverent for alt sa hun. Ellers saa koser vi oss maksimalt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.