Får du vondt i magen og? Jeg har nemlig pådratt meg en magekatarr og jeg reagerer negativt på de samme tingene som du får trøbbel med... Legen min sa at det ikke var helt uvanlig når man spiser lchf i perioder fordi magen lett kan bli ømfintlig av slik kost.
Garvesyre?!? Det er garvesyre (tannin) i tomatsauser, vin og kaffe iallefall. Mange som blir dårlig av det... Dårlig mage og oppkast er typiske tegn på at du ikke tåler det. Det samme er hodepine, skjelving og kvalme. Det finnes kaffe og vin uten garvesyrer, men det er ofte dyrere. Cemo har f.eks veldig god kaffe som selges på tilbords og lignenede butikker. Mange økologiske vin er uten garvesyre også. Kan være verdt et forsøk iallefall?? :)
Ketchup uten sukker er innenfor mine grenser. Gjærbakst kan være lavkarbo; man trenger bare noe gluten i deigen så funker gjæra som fy.
Kaffe blir jeg dårlig av etter bare en munnfull. Det rare er at jeg tåler koffeintabeletter?
Det er nok sikkert veldig lurt. Jeg skal snart skifte hubahuba og da kan vel legen ta eukontroll på hele understellet og alle rørsystemer i forbindelse med det? :p
Ingen garvesyre i koffeintabletter. Tror fortsatt at det er det jeg :ja: Har du prøvd kaffe fra Cemo? Den er langtidsmodnet og inneholder derfor ikke like mange garvesyrer.
Skal sjekke for jeg liker den første slurken av kaffe! De påfølgende slurkene smaker bare bark....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.