tora trollmor sa for siden:
3,5 km med rask gange. I et yrende regnvær :)
Ut på tur aldri sur :D
3,5 km med rask gange. I et yrende regnvær :)
Ut på tur aldri sur :D
StineH sa for siden:
Økt 1 av 5 denne uken (Men økt 4 på rad) gjennomført!
Skal virkelig prøve å klare 5 økter denne uken, men det gjenstår å se...
Tilsammen i dag: 30 minutter effektiv sykling
Tilsammen denne uken: 30 minutter
Tilsammen i Juli: 386 minutter
Mål i Juli: 386 av 500 minutter - KUN 124 minutter igjen før målet er nådd :D
Lich sa for siden:
Hei ,hei StineH du er en stanhaftig sykler,respekt til deg.:)
Jeg har vært på Sognsvann og løpt tre runder +,hadde lyst til å løpe en løype jeg viste hvor lang var, for å kunne teste formen .
10 km på en time og sju min (oppvarming innkludert)
Lavkarbo nå i 8 uker og det jeg ser er at oppvarming tar lengre tid,ca tre km før jeg kan øke farten.Etter oppvarming ligger jeg jamt på 6,40 min/km ca og jeg har lite evne til å spurte siste km.
Til gjenngjeld kunne jeg godt løpt lengere og flere av turene mine er nå over en mil lange.
Dette er et helt annet mønster enn når jeg løp på havregrøt .
Nå har jo ikke jeg stor erfaring med lavkarbo ,blir spennende å se hvordan det utvikler seg videre. :)
Da ble det sykling til og fra jobb. 20 min til jobb og 45 min fra jobb. Lengre tur hjem :)
Nordmørsloppa sa for siden:
Krokkus på varden til Peknuken
670 høydemeter, 1t 20min opp, 30min ned.
En helt jævlig tur nedover da kleggen hadde KOLTBORD på meg :mad: jeg var så irritert at jeg LØP på nedturen.
Positivt sett brukte jeg da kun 30 min ned igjen :)
Myrete og jævlig tur, som jeg ikke kommer til å gjenta med det første. Kanskje når det fryser på tæla og kleggen har stukket av.
MEN, når man er på toppen, er det hele egentlig verdt det uansett :p
smgj sa for siden:
Klegg er noe faenskap uansett (selv om jeg nok tror du mer var en varmdisk enn et koldtbord ;) ). Utrolig flott utsikt hos deg.... Savner Troms (men ikke vintrene der)... Her jeg sitter på flate (og for meg) kjedelige Østlandet. Til og med Trøndelag (hjemstedet) har mer høydeforskjeller enn det er her.
StineH sa for siden:
Tusen takk for det!
Utrolig deilig når det er unnagjort! :D
Økt 2 av 5 denne uken (Men økt 5 på rad) gjennomført!
Bare 3 igjen, så har jeg klart 8 på rad...
Frister meg selv med fri i morgen, men vi får see....
Tilsammen denne uken: 60 minutter
Tilsammen i Juli: 416 minutter
Mål i Juli: 416 av 500 minutter - KUN 84 minutter igjen før målet er nådd
ja, og med ketogen forbrenning er jeg sikkert rene varmetanken for kleggen..knis :p
Jeg rett og slett ELSKER naturen der jeg bor, og kunne ikke tenkt meg en annen plass.
Du får komme deg til Troms en sommer på ferie, det er utrolig vakker natur der :)
gamlebyen sa for siden:
første gjenomgang av ferieprogrammet. utetrening er digg.brukt tabataprotokollen på alt:
jumping jacks
plankeprogram
armhevinger
utfall gange
løpe på stedet på trapp
I går :
STYRKE
5min 33sek , 1200m romaskin
Knebøy 45kg, 10x3
Markløft, 55kg 10x3
Skråbenk manualer, 12,5kg, 10x1-9x1-8x1
Nedtrekk bredt , 41,5kg, 10x3
Push press, 27,5kg, 10x3
Clean/hang clean, 27,5kg 10x3
Roing bredt, 41,5kg, 10x3
Liggende beinhev 25x3
Planken 60/60/60sek
SYKLING:
4,8mil
grøa
litjdalen
1t 52min
1031 kcal
76% snitt
95% max
Lich sa for siden:
Løp en rolig tur på ca 10 km i skog og på grusvei,la inn flere bakke intervaller.
Sommerværet er litt stusslig, men fint vær å løpe i da,passe varmt,fin vind.
Vet ikke hvor mye mer jeg får tid til å løpe denne måneden,jobben kaller,Helsevesen,elendig bemanning ol.hørt den før?
Men har løpt over 110 km hittil i juli så har nådd mitt eget mål som var 100 km.:)
Babyfett75 sa for siden:
Søndag: spinning 50 min
Mandag: gåtur 2,5 time
Tirsdag: årets første sykkeltur! 40 min
Onsdag: spinning 50 min
VSB sa for siden:
Her er vi På fjellferie - med dagstur til topper to dager nå. I går ca 10km og snaut 400 høydemeter. Med to barn og stor sekk, pauser, lunsj, myr, foto, kart/kompass osv tok det anstendige 5,5 timer... Kortere tur og lavere topp i dag. Ikke langt unna Nesbyen vi holder til. Flott, men vått terreng. I morgen er planen å kjøre opp på høyfjellet, muligens ha Ustadoset som utgangspunkt.
StineH sa for siden:
Det ble fri i går, visst..
Men i dag er økt 3 av 4 denne uken gjennomført :D
Kjente det godt at jeg hadde fri i går, hadde SÅ mye mer å gi i dag..
Tilsammen denne uken: 90 minutter
Tilsammen i Juli: 446 minutter
Mål i Juli: 446 av 500 minutter - KUN 54 minutter igjen før målet er nådd
Da skal altså målet mitt for Juli være i boks når treningen på mandag er gjennomført...
STYRKE
1200m romaskin på 05:09 min
Knebøy, 45kg, 10x3
Skråbenk manualer, 12,5kg, 5x4
Markløft 55kg, 10x3
Push press, 30kg 10x3
Nedtrekk bredt, 41,5kg 10x3
Clean/hang clean 30kg, 10x3
Roing smalt, 41,5kg 5x3
Liggende beinhev 25x3
Planken 60/60/60 sek
gamlebyen sa for siden:
ferietreninga fortsetter. brukte tabata på alt:
planke
armhevinger
nedtrekk triceps m strikk
stående flies med strikk
step/ løp på stedet på trapp
VSB sa for siden:
Topptur. Prestholtskarvet ved Geilo. 600 høydemeter på 3km. Med barn, pannekakesteking og masse småpauser, ble det over 6 timers tur. Med sekk så tror jeg (eller beina...) at det er bra trening likevel.
index sa for siden:
Prøvde meg på Kettlebells i dag, for første gang! Tungt, men gøy og det gav inntrykk av å være god trening....
Lich sa for siden:
Å .....det hørtes så fint ut ,med pannekake steking på tur ,de barna får sikkert gode tur minner:)
Jeg fikk tid til en løpetur i dag,husarbeidet ol. får seile sin egen sjø.Fikk med meg min yndlingsmann, det er så hyggelig.Nokså raskt gikk det også 7,04 min pr km, 10 km løpt i skog .Nå avsted på vakt.
Anarko sa for siden:
Endelig back on track etter å ha vært lat i nesten 2 uker! :O Jogget 5 km i høy fart i dag, svetten siler av meg, så vet at jeg har gjort en god jobb, selv om det bare var 5 km. Skal på seinvakt, og den er jo en liten treningsøkt i seg selv.
VSB sa for siden:
6km rolig gåtur i går, 1t ridetur i dag:)
29/7: 65min riding
smgj sa for siden:
5,5km gåtur i rimelig greit tempo og 4 timer hagearbeid som involverte klatring, saging og mange turer fram og tilbake...
Anarko sa for siden:
3 kvarter crosstrainer ellipse. Styrke: knebøy, nedtrekk, biceps, triceps og diverse kabeltrekk.
smgj sa for siden:
Sykkeltur med Husets Herre. Han løp. På de grusveiene/stiene han valgte holdt vi omtrent samme tempo og jeg ble godt og svett.
Lich sa for siden:
Super løpe tur i dag 9,50 km. 6,47 min pr km .
Dere vet den gode følelsen når man bare flyter avsted ?Slik føltes det i dag,herlig.Enkelte ganger er det et blod slit å løpe,men i dag stemte alt.
Dette ble siste løpeturen i juli,målet var å løpe 100 km,har løpt ca 130.veldig fornøyd, nå over til august
smgj sa for siden:
Det ble ikke noe skikkelig trening i går til tross for gode hensikter. Det øs-pøste med ca 20 minutters lure-pauser i mellom (lurepauser som gjør at man nesten tar på seg skoene) før slusene åpnet seg igjen.
I stedet ble det noen økter med rockering og hoppetau. Har lest at selv kortvarige pulsøkninger skal være bra så jeg satser på det stemmer. Å hoppe i bare føtter med tungt plastikk-"tau" er et godt incitament til å ikke bomme. Man får da en skikkelig smekk over tærne.... :D
VSB sa for siden:
Fjelltur mandag, 8km og to topper, Ca 600 høydemeter igølge endomondo.
En times ridetur i rolig tempo i går. Mulig det mest krevende var å få fart på hesten til datteren som jeg hadde i leietau... Ikke verdens raskeste med en nybegynner på ryggen, men flott familietur og alle monner drar...
Skrittmålet for juli er knust og treningsmålet nådd, uten at alle toppturer er regnet med der, så burde vel vært enda mer, men med x-antall pauser ble det litt vrient. Deilig har det uansett vært og vil nok bli gjentatt...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.