9.april fødte jeg ei helt nydelig datter!
Gikk på ketolyse for et par år siden, og var strålende fornøyd med det :) Meeen, svangerskapet har gitt noen kg for mye gitt, det er det helt klart verdt - selv om de nå skal få pakke kofferten og forlate meg igjen! :D Spørsmålet mitt da er hvorvidt noen vet hvordan det fungerer med ketolysekur og amming? Vil jo nødig utsette vesla for noe.
Det er vel gjengs oppfatning at man ikke bør være i ketose mens man fullammer.
Man vet rett og slett ikke nok om farene ved det, så man anbefaler å la det være!
Et kosthold ala Fedon derimot, passer fint mens man er gravid og når man ammer!
Er jo ikke skadelig for noen å kutte de verste karbokildene og så kan du ta sikte på å skli over på ketolyse når snuppa får det meste av næringen sin fra annen mat!:)
Takk for svar =) Er bedre å spørre enn å feile så det synger!
Men da spørs det nok om vi gjør et forsøk på det. Har en bunad som helst skal på et par ganger før jul ;) Så får vi nå se da, hvordan det går til slutt!
Hei
Godt råd fra Kitt. Mange går jo ned i vekt de første 6 mdr etter fødsel uansett. Og når barnet får annen mat i tillegg til morsmelken, kan en vurdere om det i det hele tatt er behov for å gå på ketolysekur.;)
Det er ikke vist at det er skadelig med ketolysekur og fullamming, men her følger man føre-var-prinsippet og tar ingen sjanser.
Gratulerer med din datter.:D
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.