< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe meg?

mumfie sa for siden:

9.april fødte jeg ei helt nydelig datter!
Gikk på ketolyse for et par år siden, og var strålende fornøyd med det :) Meeen, svangerskapet har gitt noen kg for mye gitt, det er det helt klart verdt - selv om de nå skal få pakke kofferten og forlate meg igjen! :D Spørsmålet mitt da er hvorvidt noen vet hvordan det fungerer med ketolysekur og amming? Vil jo nødig utsette vesla for noe.

Kitt sa for siden:

Det er vel gjengs oppfatning at man ikke bør være i ketose mens man fullammer.
Man vet rett og slett ikke nok om farene ved det, så man anbefaler å la det være!
Et kosthold ala Fedon derimot, passer fint mens man er gravid og når man ammer!
Er jo ikke skadelig for noen å kutte de verste karbokildene og så kan du ta sikte på å skli over på ketolyse når snuppa får det meste av næringen sin fra annen mat!:)

mumfie sa for siden:

Takk for svar =) Er bedre å spørre enn å feile så det synger!
Men da spørs det nok om vi gjør et forsøk på det. Har en bunad som helst skal på et par ganger før jul ;) Så får vi nå se da, hvordan det går til slutt!

Torkil sa for siden:

Hei
Godt råd fra Kitt. Mange går jo ned i vekt de første 6 mdr etter fødsel uansett. Og når barnet får annen mat i tillegg til morsmelken, kan en vurdere om det i det hele tatt er behov for å gå på ketolysekur.;)
Det er ikke vist at det er skadelig med ketolysekur og fullamming, men her følger man føre-var-prinsippet og tar ingen sjanser.
Gratulerer med din datter.:D
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.