< Tilbake til oversikten

Hva er riktig for meg ang sirkelen for fett, protein og KH?

fatShionista sa for siden:

Heisann.

Jada,jeg vet at dere har svart mange på hva som er riktig mengde fett og protein i kosten,men jeg kan ikke finne noe på MIN vektskala.. :cool:
og nå,når jeg trodde jeg var så flink,så har jeg kanskje lest meg bekymra.

jeg brukte denne sirkelen aktivt før,men jeg finner ikke noen tilgjengelig på nett uten å betale.

OK,kanskje dere kan gi meg tips:

jeg er ei stor og artig dame på 133,8kg. :p
jeg går på MAX 50 kh pr.dag
og ca ca 300gram protein
og ca ca 80-100gram fett.

Hvor mye kalorier pr dag har jeg ikke helt snøring på men tror at jeg gjennomsnittlig ligger på ca 1600.
dette er ikke fast,da jeg bare har tatt sånn ca med fett og protein.

jeg har bare gått på lavkarbo i en ukes tid,men har MYE erfaring med å leve sunt,kanskje LITT for sunt og lite kalorier..jeg vet ikke.

Vil bare legge til,at jeg spiser tre måltider pr dag og er supermett og fornøyd.
og jeg drikker 2liter vann pr.dag også

Kitt sa for siden:

Du spiser i hvert fall alt for mye proteiner, ca dobbelt så mye som du trenger og vel så det!:eek:
Du skal ligge på ca 1g pr kilo kroppsvekt!

Litt for sent på kvelden for matte- kunnskapene, men det ser da ut som du spiser litt lite fett om du skal holde deg i ketose!

Du kan nok drikke mer også, men seff bare om du er tørst. Trenger ikke presse i deg drikke!

åh,det var en bra regel å huske.
1gram protein pr.kilo.. lett å huske og lett å bruke :D

tusen takk
jeg er så glad i protein jeg,så jeg skal heller prøve å lete etter litt mat med mer fett i,og ikke glo slik på proteininnholdet,tihi :)

jeg går ikke på ketose.
jeg er bare en dame som prøver å spise mindre karbohydrat for å se om det gjør utslag på magen og vekta. :p

Kitt sa for siden:

Det heter ketolyse om du følger den retningen! Tilstanden du er i om du spiser så lite karbohydrater at kroppen produserer ketoner, heter ketose, og du er nok der om du spise rmindre enn 50g karber i døgnet!:D

Har du forresten lest den flotte nybegynnertråden?

åh. jeg visste ikke det. beklager virkelig altså.
jeg har lest mye,men det er jo veldig mye å gå over og jeg er ikke ferdig ennå. men du ga meg gode tips på proteinet,og det vil jeg følge :D

Kitt sa for siden:

Veldig mye å lese!
Derfor er det lurt å velge EN kostholdfilosofi og holde seg til den i minst 8 uker for å se om det er noe for deg!
Tenker du bør lese deg opp på ketolyse siden du alt nesten er der og så heller endre litt på det etterhvert!
Skal man på egen hånd bare forholde seg til det man selv tror, vet man heller ikke hvor det kan gå galt og hvor man skal begynne om vekten ikke går den som den bør, man føler seg dårlig, får problemer osv.......

Gå litt ned på proteinene og litt opp på fett, du, mens du bestememr deg for hvilken retning du bør følge!

Uansett, lykke til!:)

Ja,viktig å lære å kjenne,den dietten du går på. Skal prøve dette nå først,og lese mye om ketolyse osv;)
Tusen takk for hjelp,råd Og tips

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.