< Tilbake til oversikten

Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

BPN sa for siden:

Hei. Er det åpent hos leger i helgene? Jeg regner vel egentlig ikke med det - men er det ok å gå til legevakten med noe som ikke er akutt?

Jeg leste om Cushing's syndrome og ser at jeg har mange av symptomene. Jeg har "buffalo-hump" - altså nakkefett som er en slangs klump som buler ut. Jeg har alltid trodd at det bare var.. Ja, nettopp "nakkefett" iom at jeg er overvektig.. Jeg har også mye brede strekkmerker enkelte steder som ser annerledes ut enn vanlige strekkmerker, og små skrubbsår-arr kan ta år før de forsvinner, det kan nesten virke som om de ikke forsvinner i det hele tatt.

Jeg er ikke så lettskremt men jeg sitter å er kjempe beskymret! Ifølge det jeg har lest så er jo ikke akkuratt dette så veldig akutt tror jeg, men kan jeg likevel gå til legevakten med dette? Jeg vet ikke om jeg klarer å vente til over helgen..

nellie sa for siden:

Dette er nok ikke noe for legevakta:) Du kan jo ta en telefon ned, så svarer de på det. Selv "diagnostisering " er skumle greier.. Legg bort lesestoffet i helgen og ring legen din på mandag.:)

Lich sa for siden:

Her er jeg helt enig med Nellie, dette er ikke noe for legevakta,er ikke akutt vet du, men når det er sakt så kan man bli veldig bekymret av å lese om sykdommer.Så jeg forstår deg godt.

Prøv å tenk på noe annet ,finn på noe gøy som avledning fra tankene.
Pust dypt ,ta deg en varm dusj,drikk en kopp te og prøv å slapp av.Anbefaler også en morsom film,det er vanskelig å le og bekymre seg på samme tid .

Lykke til med avlednings øvelser og klem til deg.

Kitt sa for siden:

Ikke noe for legevakten, nei! Må uansett tas en haug med blodprøver og tester for å diagnostisere Cushing's! Får liksom ikke svar på timen, nei!;)

Rottisen vår har det motsatte problemet og vi holdt på fra desember til nå i juni før diagnosen var avkreftet!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.