< Tilbake til oversikten

Spørsmål rundt økt karboinntak!

Fauna sa for siden:

Jeg har til nå ligget på ca 20-25 karbo i døgnet. Det har fungert bra for meg. Jeg er nå stort sett på vedlikeholdsvekt. Jeg skal nå begynne på en "coctail" av q-10, L-carintine og D-ribose i forhøyede doser. Dette gjør at karboinntaket gjennom D-ribose alene vil bli 15 karbo i døgnet. Jeg vil da havne på ca 40 karbo i døgnet. Kan jeg regne med at dette vil gjøre at vekten min vil gå opp igjen? Og vil jeg slite med å gå ned igjen det jeg legger på meg etter en kosedag, som jeg har inne i mellom?

Kjenner at dette blir veldig skummelt for jeg trives veldig godt slik kostholdet mitt er i dag. Plutselig dobler jeg jo nesten inntaket mitt, selv om det fortsatt er å regne som forholdsvis lavt.

Vil gjerne høre innspill på dette.

Fauna sa for siden:

Glemte at jeg har hatt et lavkarbokosthold i 1 år nå.

Ingen som har noen innspill? Kjenner at jeg tenker mye på dette. Bør jeg nå kutte enda mer ned på karbohydratene?

Georgine sa for siden:

Vi kan ikke svare deg her, alle kropper er forskjellige. Prøv og se hva som skjer og gjør eventuelle justeringer om det trengs. Er du i ketose vil du kunne gå opp litt om du går ut av ketose men det er ingen krise. Pust med magen.

Du sier ingenting om hva en kosedag innebærer av mat så det blir jo bare gjetning.

Rådet må være å senke skuldrene og prøve seg frem.

Fauna sa for siden:

Takk for svar. Er sikkert jeg som er litt overstresset. Det er bare det at jeg har vært så fornøyd med livsstilen slik den har vært til nå. Kosedag har vel egentlig innebært at jeg har spist det jeg har ønsket. Så har vekta stort sett stabilisert seg igjen i løpet av den påfølgende uka. Men det er noe jeg kun har gjort de siste månedene. Men jeg får bare prøve meg frem, som du sier og se hva som skjer.

smgj sa for siden:

Om kroppen din selvjusterer etter kosedag så er det en stor sjanse for at den takler litt økt karbo i det daglige. Iallfall om du hjelper til gjennom å holde igjen litt på karbohydratene på kosedagene. Da vil det jo gå opp i opp...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.